Krakend geluid uit boxen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansbaars

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2013
Beste Audio helpers,

Ik heb een popcorn hour A110 aangesloten op een Sony STR-DG700 versterker via een optische kabel.
Sinds een paar dagen is het geluid echt erbarmelijk, alsof de boxen opgeblazen zijn? Kan dat tegenwoordig nog?

Ik heb al van alles geprobeerd, enkele boxen vervangen -> zelfde probleem, nieuwe digitale kabel -> zelfde probleem.
Zowel Sony als Popcorn hour compleet terug naar fabrieksinstellingen -> zelfde probleem.
Niveaus van de boxen qua balans gelijk gezet, dolby aan, dolby uit. Ik weet het ondertussen niet meer.

Iemand nog een idee?

Alle suggesties zijn van harte welkom.

Dank alvast
Hans

Hoi,

Op de sony proberen met koptelefoon wat dan. anders even via analoog proberen.

Laatst bewerkt:
Helaas er is geen koptelefoon aanwezig. Wel een aantal andere dingen geprobeerd.

Geluid uit vanaf de versterker, geluid van de TV aan -> zelfde probleem.
Diverse DVD's afgespeeld (die ook op de Popcorn staan) -> geluid perfect. ???

Als de Popcorn op de versterker is aangesloten gaat ie via kanaal VIDEO 1.
Op het moment dat er een DVD wordt afgespeeld zie je even de melding komen "PCM 48" of "Dolby Digital" afhankelijk van de DVD.
Bij gewone muziek, dat wil zeggen .MP3 bestanden of .FLAC geeft even de melding "PCM 44.1" en daar gaat het dus kennelijk fout.
Ik weet alleen niet precies hoe ik daar iets aan kan veranderen, als het al kan.

Op het moment dat er een DVD wordt afgespeeld zie je even de melding komen "PCM 48" of "Dolby Digital" afhankelijk van de DVD.
Bij gewone muziek, dat wil zeggen .MP3 bestanden of .FLAC geeft even de melding "PCM 44.1" en daar gaat het dus kennelijk fout.
Dat is prima. DVD audio is 48kHz, normaal muziek audio 44.1kHz.
Nog een ander ingang op versterker aanwezig en geprobeerd?

Ja ik heb de Popcorn op VIDEO2 aangesloten, helaas hetzelfde resultaat.
Aan de Popcorn kan je verder niet al te veel instellen. Ze staan nu zo:

IMG_3960.jpg

De settings DTS, Dolby, AAC en WMA Pro kunnen op Digital RAW of Analog PCM gezet worden.
Ook als AAC en WMA Pro op Digital staan, komt hetzelfde resultaat.

Popcorn rechtstreeks op TV (dus niet via versterker) wel goed geluid?

Popcorn nu gekoppeld aan TV met HDMI kabel, optische kabel losgekoppeld.
Geluid TV aangezet, hetzelfde probleem, dus het probleem ligt niet in de versterker kennelijk?
defecte HDMI kabel? Kan dat dit veroorzaken?

Hmmm. Tja, dat kan ook nog.
Eerst maar eens de HDMI kabel vervangen of denk je dat dat onzin is?

Valt te proberen al verwacht ik het niet, niet geschoten is altijd mis. :)

Het bleek de popcorn te zijn. Vervangen door een andere en probleem is opgelost.

dank allen voor de reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan