Nieuwe host, email weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BART90

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2005
Hallo,

Ik heb zojuist een webshop verhuist van Strato naar TransIP.
Omdat ik er zelf weinig vanaf weet heb ik mij veel ingelezen in het switchen van host.

Nou heb ik het info@domeinnaam.nl account uit mijn outlook programma op mijn macbook verwijderd om deze vervolgens weer toe te voegen met de nieuwe inkomende en uitgaande servers.

Na een overgangstijd van 2 uur werkte mijn email-adres via de nieuwe host, maar de complete historie van de emails, die op de server van Strato stonden, is nou verdwenen..
Nou was dit makkelijk te voorkomen geweest met een aantal handelingen, maar helaas ben ik deze in mijn voorbereiding niet tegengekomen.
Is er een manier om mijn oude email alsnog terug te krijgen uit de oude server?

De emails staan niet meer in de outlook folders van mijn mac, dus een time-machine recovery helpt ook niet..

Je kunt er een e-mailtje naar Strato aan wagen, dat is namelijk je enige optie.

Is een Timemachine dan geen backup? Of hoe werkt dat precies..?

Is een Timemachine dan geen backup? Of hoe werkt dat precies..?

de time machine heb ik al uitgevoerd.
Maar met het opzeggen van de hosting zijn alle e-mails die op de servers van de hosting hebben gestaan ook verwijderd.
Er staan geen kopieen van de e-mails op mijn computer, dus aan een back-up had ik niets helaas.

Volgende keer dus maar handmatig een backup maken... wat heb je zo aan een Timemachine....:o

Als je account bij Strato wel nog bestaat kun je proberen op basis van het IP adres van de server verbinding te maken. Als dat lukt meteen een kopie maken van de e-mails.

Ik heb zojuist na een paar uur zoeken, een back-up kunnen openen via de Strato controle paneel.
Omdat ik nog meerdere domeinnamen bij Strato heb onder hetzelfde klantnummer heb ik kunnen inloggen via backup_00001@domeinnaam.nl waarbij ik een andere domeinnaam van mij heb gebruikt.

In dit email-adres staan dus alle emails van alle domeinnamen bij elkaar, waar ik uiteraard zeer blij om ben:)

Maar hoe verplaats ik deze gehele postvak-in nu naar de info@domeinnaam.nl op de net verhuisde server?

Maar hoe verplaats ik deze gehele postvak-in nu naar de info@domeinnaam.nl op de net verhuisde server?
door ze door te sturen naar jezelf?

Omdat bij TransIP de server en alles anders is dan bij Strato, is dit je enige mogelijkheid (denk ik, tenzij dat iemand anders een ander idee heeft)
Dus vanaf de webmail van Strato even alles doorsturen naar je email adres van TransIP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan