SSD opstartbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jiri13

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2013
Hallo,

Ik heb een nieuwe SSD 120gb aangeschaft waar ik graag alleen Windows 8.1 op wil zetten.
Echter zegt de Windows installatie dat mijn SSD niet als een opstartbare schijf kan worden gezien en dat zou ik moeten aanpassen in de BIOS.
Ik heb de schijf geformatteerd en werkt voor de rest prima.

Hoe kan ik de SSD als ''Opstartbaar'' maken? (Bootable)

Hoi,

Je zal zoals windows al zegt de ssd schijf in de bios als first boot moeten zetten du even tijdens op starten op een bepaalde knop tikken meestal del maar f2 kan ook ligt aan merk moederbord.

Hoi,

Je zal zoals windows al zegt de ssd schijf in de bios als first boot moeten zetten du even tijdens op starten op een bepaalde knop tikken meestal del maar f2 kan ook ligt aan merk moederbord.

Dankje, echter staat mijn legale Windows download op mijn HDD (/C Schijf). Dus ik moet wel eerst via mijn HDD booten en dan Windows installeren.
Als ik als second boot mijn SSD wil installeren kan dat op een of andere manier niet. Ik kan maar 1 harde schijf selecteren.

EDIT:
Op de software van Samsung staat dat ik mijn SSD nog aan een AHCI Controller moet toevoegen. Hoe doe ik dit via de BIOS van mijn MSI moederbord?

Laatst bewerkt:
Wat je kan doen is de HD die je nu hebt, loskoppelen op sata 1 (of 0) en dan Windows 8.1 installeren op de SSD.
Daarna de HD (de oude) weer aankoppelen. Deze formatteren en als backup schijf maken of wat je wilt.

Wat je kan doen is de HD die je nu hebt, loskoppelen op sata 1 (of 0) en dan Windows 8.1 installeren op de SSD.
Daarna de HD (de oude) weer aankoppelen. Deze formatteren en als backup schijf maken of wat je wilt.

Gedaan, echter kan ik nogsteeds geen Windows op mijn SSD installeren.

Dit is wat de 3 foutmeldingen via de CD installatie aangeven:

Kan Windows niet op de geselecteerde schijf installeren. De geselecteerde schijf heeft een GPT-partitiestijl.

Kan Windows niet in deze schijf installeren. Windows moet op een partitie worden geinstalleerd die met NTFS is geformatteerd.

Kan windows niet in deze hardeschijfruimte installeren. Het type partitie is niet herkend.

Dit zijn de 3 foutmeldingen die de download van Windows aangeven:

Kan Windows niet op deze schijf installeren. De geselecteerde schijf heeft een GPT-partitiestijl.

Kan Windows niet op deze schijf installeren. Het stuurprogramma voor apparaat [Controlefunctie voor opslagruimten van Microsoft] is vereist. Klik op Stuurprogramma laden en laad het vereiste apparaatstuurprogramma.

Kan Windows niet op deze schijf installeren. De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het BIOS-menu van de computer.

Ik ben zo ongeveer ten einde raad.. Hoop dat hier een oplossing voor is.

Laatst bewerkt:
GParted CD downloaden en daarvan opstarten ,met alleen de SSD drive... en formatteer hem naar NTFS.
Lukt dat nog niet... dan maak van die GPT versie een msdos versie en dan formatteer hem naar NTFS.

GParted CD downloaden en daarvan opstarten ,met alleen de SSD drive... en formatteer hem naar NTFS.
Lukt dat nog niet... dan maak van die GPT versie een msdos versie en dan formatteer hem naar NTFS.

Ik heb Gparted gedownload. Maar wat nu? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met ''daarvan opstarten''?
Iets specifiekere uitleg zou fijn zijn!
Bedankt alvast!

Download de drivers voor de dongle, kopieer ze op een cd-r en ze laad ze vanaf de cd op de machine als je ze nodig hebt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan