Heb een rapport met daarin een subform de gegevens uit de sub wil als totaal in het

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Heb een rapport met daarin een subform de gegevens uit de sub wil als totaal in het Rapport hebben

dus in sub staat totaal incl btw 1000 euro

ne wil ik onderaan het Rapport hebben staan met bv som([totaal incl btw])*0,7
sub heet Factuurregels Rapport heet Factuur 2
heb al geprobeerd met som([Factuuregels]![Totaal incl btw])*0,7
maar blijft fout geven

Heb een rapport met daarin een subform de gegevens uit de sub wil als totaal in het Rapport hebben
Ik mag toch hopen dat je geen subformulier in je rappport hebt gehangen maar een subrapport..... Maar aannemende dat dit zo is: heb je een reden om er een subrapport voor te gebruiken? Of wilde je kijken hoe dat er uit zag? :).

yep sub_rapport en deze werkt maar dan dus de vraag waarom wil hij niet werken?
som([Factuuregels]![Totaal incl btw])*0,7
som([totaal incl btw])*0,7
dsum geeft die ook fout .
welke form moet ik gebruiken

factuurregels is sub_Rapport

Laatst bewerkt:
De vraag moet niet zijn waarom het niet werkt; de vraag moet zijn: waarom gebruik je voor Factuurregels een subrapport?

o je weet een betere oplossing ik moet van totaal bedrag een splitsing maken 30% EN 70%

Waarom zou dat een probleem moeten zijn? Factuur en Factuurregels hoort gewoon één rapport te zijn. Heb je verschillende percentagegroepen, dan heb je die percentages sowieso op artikelbasis in je db staan. Wil je er aparte berekeningen (zoals totalen) over loslaten, dan maak je een aparte koptekst voor Percentage. Heb je automatisch een onderverdeling. In de voettekst van die sectie zet je dan je SOM formule.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan