wat gebeurt er als je windows 8 upgrade naar 8.1 met dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

rino26

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2011
hallo,

mijn schoon ouders hebben nu windows 8 op de laptop staan.
ik heb een dvd van windows 8.1 dat ik er eigenlijk op zetten maar ze willen niet dat de programma er af gaan.
en bij de installatie van windows 8.1 heb je 2 opties geadviseerd of upgrade.
dus mijn vraag is wat gebeurt er als ik op upgrade hem installeert?
blijf dan alles er op staan en dat allen de windows veranderd?

ze willen dat alle programma's er op blijven voor hun email of zo, ze hebben een oud email adres of zo. ze gebruiken ook thunderbird van Mozilla.

Oke dus upgrade blijven als het goed is alles bestaan.
Weetje ook nog een programma die alles backup. Voor de zekerheid?

Als je alles wilt back-uppen kun je beter een image maken, d.w.z. een exacte kopie van je schijf.
Maar meestal is dat niet nodig bij een upgrade, zorg dat je de mails, foto's, muziek e.d exporteert e/o kopieert naar een externe schijf.
Tijdens de upgrade wordt er een extra "windows.old" map aangemaakt waarin je ook bestanden in kunt terugvinden.
Schrijf zo nodig wachtwoorden en inloggegevens voorlopig op voor het geval dat.

Meestal in de persoonlijke mappen C:\Gebruikers\accountnaam\AppData\Local daar zou je een map van het mailprogramma moeten vinden waar de mails mogelijk zijn opgeslagen. Kwestie van even doorzoeken en misschien kun je vanuit het mailprogramma zelf naar de map gaan waarin de mails zijn opgeslagen. Kijk of er in het mailprogramma een optie aanwezig is om de opgeslagen mails te exporteren naar usb of externe schijf b.v.
Ik weet het niet zeker bij Win 8 omdat ikzelf alleen webmail gebruik en geen Win 8 heb.
Als ik het mis heb zal dit bericht vanzelf wel gecorrigeerd worden door een ander forumlid.

hallo,

mijn schoon ouders hebben nu windows 8 op de laptop staan.
ik heb een dvd van windows 8.1 dat ik er eigenlijk op zetten maar ze willen niet dat de programma er af gaan.
en bij de installatie van windows 8.1 heb je 2 opties geadviseerd of upgrade.
dus mijn vraag is wat gebeurt er als ik op upgrade hem installeert?
blijf dan alles er op staan en dat allen de windows veranderd?

ze willen dat alle programma's er op blijven voor hun email of zo, ze hebben een oud email adres of zo. ze gebruiken ook thunderbird van Mozilla.

Ik dacht dat je als je windows 8 had je gratis een update kon doen naar 8.1 via de windows store vanaf de pc met windows 8

gast0664 heeft gelijk, op die manier raak je ook geen gegevens of applicaties kwijt :)

Kan die update niet vinden want hun Windows in niet geactiveerd. Dus dat houd al op. Moet dan maar met de dvd

Kan die update niet vinden want hun Windows in niet geactiveerd. Dus dat houd al op. Moet dan maar met de dvd

alle belangrijke dingen backuppen zoals hierboven al is uitgelegd en wel jammer dat het niet geactiveerd is anders kon je gratis upgraden en moest je niet backuppen.

en dan gewoon dat dvdtje doen wel opstartvolgorde bekijken he maar dat weet je wel :)

Laatst bewerkt:
Ja weet ik maar ik heb de dvd niet meegenomen van thuis dus moet ik dan later doen.

Heb nog even na gevraagd waarom ze precies de email moet houd komt omdat ze het wachtwoord niet heeft. En is een email adres van 20 jaar oud of zo.
Dus slaat hij het op? Bij alleen een upgrade?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan