Zoekt goedkope laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goedkope laptop die ik hoofdzakelijk wil gebruiken voor het koppelen aan mijn 48" full hd tv en daar dan films e.d. vlekkenloos op af te spelen.
Ik heb mooie kleine 11" laptopjes gezien maar nu vraag ik mij af of deze krachtig genoeg zijn om hd films op een groot scherm af te spelen.

Hebben jullie nog goede adviezen en tips?

Mvg,

Beste Nipponsei,

Wat is je prijsklasse dan kan ik even in de winkel kijken wat ik voor je kan vinden, meeste mini laptop's hebben een processor die het wel aankan maar het gaat vastlopen omdat het processor meer zuinig is dan krachtig. De reden is omdat het ook je besturingssysteem erop draait en al die andere programma's.

En deze 2n hand 12.5 inch Dell met i5 CPU?
http://www.laptopcentrale.nl/product/350/Dell+Latitude+E6230+-+gebruikt.html
http://www.notebookcheck.net/Review-Dell-Latitude-E6230-Notebook.83266.0.html
Zou HDMI moeten hebben zo te zien. Mail anders even of alles klopt... (doe ik vaak, soms zijn er meer versies)
csm_e6230_max_off_08_880c883257.jpg

Heb "zelf" bij deze winkel nu al 4 laptops gekocht (een was er voor mijn broer, een voor mijn dame).

Zo een stevig laptop krijg je nieuw niet in de winkel...... die zijn in die prijsklasse allemaal van gammel plastic....
Ik heb de oudere D430 als kleintje, ben er nog steeds heel blij mee (2011 gekocht, was van 2009).
Verdict

Dell Latitude E6230
Dell Latitude E6230
Small subnotebooks are designed for mobile use. Consequently, they should be robust and durable, have a long battery life and good system performance and enable outdoor use without restrictions.

Thanks to the tri-metal chassis, the Latitude E6230 Models fulfill our first criterion. The fast SSD inside provides short boot and loading times and contributes considerably to the laptop's excellent performance. Although one cannot spend a whole workday away from a power outlet due to the battery, the battery life proves to be good in comparison to the direct competition.

Also, one can be very content with the communication features and the input devices. A major weak point remains though: the slightly too dark and dull screen. Its brightness is simply not enough for outside use.

In the course of the review we have compared the subnotebook to its direct competition. Of them, HP’s 2570p provides the best application performance but unfortunately also the lowest screen brightness. Though Fujitsu‘s Lifebook P772 is a little brighter than out review candidate, only the ThinkPad X230’s IPS screen is suitable for use in sunlight; it also features wide viewing angles. Depending on the intended usage scenario one should carefully balance the pros and cons of the individual models.

Laatst bewerkt:
@Nipponsei : vraagje,

hoe komen de films op dat aan te schaffen laptopje?

Beste Nipponsei,

Wat is je prijsklasse dan kan ik even in de winkel kijken wat ik voor je kan vinden, meeste mini laptop's hebben een processor die het wel aankan maar het gaat vastlopen omdat het processor meer zuinig is dan krachtig. De reden is omdat het ook je besturingssysteem erop draait en al die andere programma's.

Het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk maar ik ben wel bereid om een paar centen neer te leggen voor iets fatsoenlijks. Laat ik het zo zeggen ik wil een goede prijs kwaliteit verhouding.

En deze 2n hand 12.5 inch Dell met i5 CPU?
http://www.laptopcentrale.nl/product/350/Dell+Latitude+E6230+-+gebruikt.html
http://www.notebookcheck.net/Review-Dell-Latitude-E6230-Notebook.83266.0.html
Zou HDMI moeten hebben zo te zien. Mail anders even of alles klopt... (doe ik vaak, soms zijn er meer versies)
csm_e6230_max_off_08_880c883257.jpg

Heb "zelf" bij deze winkel nu al 4 laptops gekocht (een was er voor mijn broer, een voor mijn dame).

Zo een stevig laptop krijg je nieuw niet in de winkel...... die zijn in die prijsklasse allemaal van gammel plastic....
Ik heb de oudere D430 als kleintje, ben er nog steeds heel blij mee (2011 gekocht, was van 2009).

Ziet er interessant uit, ik zal eens rond kijken op die site bedankt.

@Nipponsei : vraagje,

hoe komen de films op dat aan te schaffen laptopje?

Gedeeld via mijn hoofd desktop pc of via mijn nas.

Nee, oké.
Ik dacht namelijk meer aan een mediaplayertje, dan ben je stukker voordeliger uit (misschien zelfs wel tot 1/3 van de prijs van een bescheiden laptopje).

Het is in dit geval inderdaad voordeliger om voor een mediaplayer te gaan. Deze heb je ook met ingebouwde harde schijf, zodat je hem ook zonder de desktop kunt gebruiken. Zomaar een zoekopdracht: klikkerdeklik!

Tot slot wil ik Remuva even op de vingers tikken. Het is totale onzin dat een (mini-)laptop van 250 euro geen eens fatsoenlijk een film kan afspelen. De goedkoopste Intel instapprocessors die men kan vinden kunnen dit. Mijn 1,5 jaar oude Acer Iconia W3 die een Intel Atom Z2760 bevat heeft geen moeite met 1080p YouTube video's. En deze is zo'n 20% trager dan de goedkoopste huidige tabletgeneratie die over een Intel Atom Z3735F beschikt. In de goedkoopste laptops van rond de 200 euro bevindt zich minimaal een Intel Celeron N2830. Deze processor is 2 keer zo snel als de Intel Atom Z3735F.

Daarnaast is de agressiviteit van het switchen tussen zuinigheid en de hoogste snelheid bij mijn tablet niet anders dan bij mijn laptop (welke over een Sandy Bridge mobile hoogstandje, de i5-2450M, beschikt). Bij een laag CPU-verbruik (denk aan boven de 10%) klokt de processor zich netjes naar zijn limiet van 1,8GHz en bljft hij daar ook op.

Als laatste draait niemand Windows op een systeem dat als mediaplayer dient. Linux (zoals XBMC of OpenELEC) is zeer licht en heeft praktisch niets op de achtergrond draaien.

Laatst bewerkt:
Nee, oké.
Ik dacht namelijk meer aan een mediaplayertje, dan ben je stukker voordeliger uit (misschien zelfs wel tot 1/3 van de prijs van een bescheiden laptopje).

Daar zat ik ook aan te denken maar ik weet niet hoe dat werkt met softcoded subtitels en externe subtitels aangezien ik veel materiaal kijk van niet engelse origine.
Ook vraag ik mij af of zon mediaspeler wel alle bestandstypen kan uitlezen.

Het is in dit geval inderdaad voordeliger om voor een mediaplayer te gaan. Deze heb je ook met ingebouwde harde schijf, zodat je hem ook zonder de desktop kunt gebruiken. Zomaar een zoekopdracht: klikkerdeklik!

Tot slot wil ik Remuva even op de vingers tikken. Het is totale onzin dat een (mini-)laptop van 250 euro geen eens fatsoenlijk een film kan afspelen. De goedkoopste Intel instapprocessors die men kan vinden kunnen dit. Mijn 1,5 jaar oude Acer Iconia W3 die een Intel Atom Z2760 bevat heeft geen moeite met 1080p YouTube video's. En deze is zo'n 20% trager dan de goedkoopste huidige tabletgeneratie die over een Intel Atom Z3735F beschikt. In de goedkoopste laptops van rond de 200 euro bevindt zich minimaal een Intel Celeron N2830. Deze processor is 2 keer zo snel als de Intel Atom Z3735F.

Daarnaast is de agressiviteit van het switchen tussen zuinigheid en de hoogste snelheid bij mijn tablet niet anders dan bij mijn laptop (welke over een Sandy Bridge mobile hoogstandje, de i5-2450M, beschikt). Bij een laag CPU-verbruik (denk aan boven de 10%) klokt de processor zich netjes naar zijn limiet van 1,8GHz en bljft hij daar ook op.

Als laatste draait niemand Windows op een systeem dat als mediaplayer dient. Linux (zoals XBMC of OpenELEC) is zeer licht en heeft praktisch niets op de achtergrond draaien.

Inderdaad zon raspberry pi apparaat had ik al eerder over gelezen. Maar zoals ik hierboven al zei, hoe werkt dat met subtitels?

Ik bezit zelf geen mediaspeler (alles gaat direct middels VLC player vanaf mijn laptop middels HDMI naar mijn TV) maar ik weet van mensen die er één hebben dat je het zo gek niet kan maken, of zo'n ding speelt 't wel af. Wat houdt je tegen om er één op te zoeken die binnen je budget past en vervolgens bij de specs te kijken welke mediaformaten het ding allemaal aankan? Nee heb je.........

Idd budget en zo en of je met zo'n laptopje meer gaat doen. Ik had hem eigenlijk vnl voor mijn vakantie gekocht (foto's backuppen en nog een paar zaken) maar na een SSD upgrade gebruik ik hem dagelijks zo vlot is ie dat oude beetje... (op mijn vakantie heb ik tijd zat.. dus maakt het niet uit of die foto's er iets trager op komen... Die foto's zet ik vervolgens vanaf mijn laptoppie op de server thuis zodra ik een fatsoenlijke verbinding heb.. Mijn foto's zijn dus eerder thuis dan mijn persoontje...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan