mystart search

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
als ik open met GC krijg ik sinds gisteren als openingsscherm My Start Search (het enige wat ik gedownload heb is een handleiding van een printer). deze staat niet bij Extensies. hoe krijg ik deze weer weg?

bedankt voor de tip. SRT gedownload, meldt geen verdachte software, maar probleem is er nog altijd!

Wil je de volgende opdrachten uitvoeren?

Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

• Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kan je nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie Tekstbestand (*.txt).
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
    • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klik je op Ja / Yes.
    • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
    • Selecteer het laatste Scanlogboek en klik op de knop Bekijk.
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Voeg het logbestand wat je zojuist hebt opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kan je tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)

532aab157609a-MBAM-Scan.png

Bij problemen!!!

Download
536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.png
AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als administrator uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Wanneer de scan gereed is Klik je vervolgens op de knop Verwijderen.
  • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

Download
55241b74d818c-zhpdiag16.png
ZHPCleaner naar het bureaublad.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op ZHPCleaner.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als administrator uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Wanneer de scan gereed is Klik je vervolgens op de knop Repareren.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

Download
51a5f5d096dae-icon_RSIT.png
RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureablad op.
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

RSIT Uitvoeren
Wanneer je problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in je bericht.
  • Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.
  • Vervolgens wordt de Disclaimer of warranty getoond, klik vervolgens op Continue
  • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe door op I accept te klikken.
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd Log.txt en Info.txt geopend.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan je volgende bericht.

Download
5524ee9015a14-securitycheck.png
Security Check op je bureaublad via hier of hier

Start Security Check
Volg de Instructies in het scherm
Aan het eind verschijnt een log ( checkup.txt )
Plaats de inhoud ervan als bijlage in je volgende antwoord.

Graag zie ik alle gevraagde logs in je volgende reactie:
  • MBAM
  • AdwCleaner
  • ZHPCleaner
  • RSIT (info + log.txt)
  • Security Check

Laatst bewerkt:
ik gebruik nu G-data antivirus, dat ziet in (iets van) Malwarebytes malware en houdt het daarom tegen :(

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, mogelijk kan deze conflicteren met MBAM
Hier en hier kan je lezen hoe je G Data kan uitschakelen.

Laatst bewerkt:
Bericht (+reacties daarop) verwijderd omdat deze in strijd was met onze regels.

ik ga er snel mee aan de slag, dank!

ik zie dat deze software een mogelijkheid biedt om te deinstalleren. dat wilde ik wel proberen, dat moet in GC, maar de aanwijzingen zijn in het Engels en die kan ik niet zo goed vertalen.

Kun je iets concreter zijn?
Wil je de logs posten?

Ik zou instructies gegeven vanuit een geïnfecteerde browser niet vertrouwen hoor, maar de MBAM instructies gegeven in reactie #4 uitvoeren.

het draaien van Antimalwarebyte heeft nog niets opgeleverd. maar ik heb nog niet opnieuw opgestart.

ook na opnieuw opstarten nog steeds zelfde probleem

http://www.pc-helpcenter.com/nl/mystartsearch-com-verwijderen/ <-- met de instructies op deze website lukt het evenmin!
draaide ook spyhunter, dat ontdekt een boel maar je kunt pas verwijderen als je eerst betaalt, heb ik dus niet gedaan.

Laatst bewerkt:
Wil je ook
  • Adwcleaner,
    [*]ZHPCleaner,
    [*]RSIT en
    [*]Security Check
uitvoeren zoals gevraagd?

ik heb ook adw cleaner gedraaid. nu zit ik in problemen. ik heb GC moeten herinstalleren, maar nu krijg ik steeds tabs van 12 zoekmachines bovenaan. bovendien opent het met Startpagina.
ander probleem: ik zit inmiddels met spyhunter, dat laat zich niet deinstalleren door de bijgeleverde de-installatiesoftware en evenmin via het configuratiescherm.
en intussen zit ik nog steeds met mystart

zhp-cleaner (Frans?) krijg ik niet aan de praat.

Laatst bewerkt:
Kun je tijdelijk Firefox gebruiken?

• Download SpyHunter van deze link naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Voer het installatiebestand uit als administrator via de rechtermuisknop.
  • Selecteer de gewenste taal en kies vervolgens in het installatie scherm voor verwijderen.

Laatst bewerkt:
ik wil het programma niet installeren maar de-installeren. nu gaat het programma weer meteen in de analysestand...
als ik taal gekozen heb krijg ik het betaalde installatiescherm en daar kom ik niet meer weg. idem als ik probeer te verwijderen via configuratiescherm

ik wil het programma niet installeren maar de-installeren
Wordt niet gesproken over installeren, maar verwijderen. Graag nogmaals lezen dus.

Kies hierin voor De-installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan