• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Tabel: automatische formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hankieh

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2010
Beste,

Een tijd geleden heb ik een draaitabel gemaakt in Excel. Super handig, gebruik hem dagelijks en hij begint flink uitgebreid te worden.
Maar in een aantal kolommen staat een verouderde formule staan. Deze heb ik nooit verwijderd omdat ik niet wist hoe. Elke keer als ik platte tekst in een cel zet word het hoekje links bovenin groen.

Dit begon mij te irriteren en ik ging opzoek naar een oplossing.
Hoe krijg ik die vervelende formules uit de kolommen?

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Chris

Laatst bewerkt:
Heb je de formule in de draaitabel staan? Of hoe moet deze vraag gelezen worden? Plaats anders even een voorbeeldje. Als het hoekje groen wordt en jou dat irriteert, dan moet je het via de opties even uitzetten.

2015-04-09_201027.jpg
In de bovenstaande afbeelding een kort voorbeeldje.
In het verleden stond in Kolom C de formule: =SQRT(A#). Nu heb ik kolom een nieuwe functie gegeven: platte tekst.
Echter als ik nu een nieuwe rij toevoeg gebruikt hij automatisch de formule die er in het verleden instond.

Hoe zorg ik er voor dat hij (enkel) voor deze kolom niet meer automatisch een formule invoert?
Bij het starten van een nieuwe rij wil ik een lege cel zien (en dus zonder een groen vlaggetje).

Voor plaatjes bestaan andere fora. Om de groene vlaggetjes uit te zetten heb ik al een tip gegeven.

Voor plaatjes bestaan andere fora. Om de groene vlaggetjes uit te zetten heb ik al een tip gegeven.
Heb inmiddels gevonden hoe je de groene vlaggetjes uitzet. Maar daarmee stopt Excel volledig met controleren op fouten.
Dat Excel fouten aangeeft is trouwens prima. Het probleem waar ik echter tegen aanloop is de fout die het groene vlaggetje veroorzaakt.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat de tabel stopt met het automatisch invullen van formules in een bepaalde kolom.

Waarom zou je de berekening in een tabel willen stoppen? Het is juist de kracht van tabellen. Als je toch van de formule af wil dan moet je even de kolom kopiëren en plakken naar waarden.

Een pivot table zet nooit vanzelf ergens formules in. Heb je kopiëren en plakken speciaal al geprobeerd. Maar als je eens een voorbeeldje (geen plaatje) plaatst dan wordt je vast beter geholpen.

Laatst bewerkt:
Een pivot table zet nooit vanzelf ergens formules in. Heb je kopiëren en plakken speciaal al geprobeerd. Maar als je eens een voorbeeldje (geen plaatje) plaats dan wordt je vast beter geholpen.
De eerste keer dat ik een kolom maakte heb ik een formule geplaatst in de eerste cel. Vanaf dat moment zette de pivot table telkens weer formule in een nieuwe row.

Als je toch van de formule af wil dan moet je even de kolom kopiëren en plakken naar waarden.
Dit hielp inderdaad. Hierdoor werd het weer platte tekst. Hardstikke bedankt!:d

Lees bij gelegenheid eens de definities van een table (tabel) en een pivot table (draaitabel). Dit scheelt in het vervolg wat miscommunicatie.

Maar de vraag is opgelost en daar gaat het natuurlijk om:d

Inderdaad. Ben ook speciaal over gegaan naar Office in het Engels. Dan heb ik bij het Googlen meer resultaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan