Nieuwe laptop, oudere game werkt niet optimaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bywater

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 apr 2015
Sinds 2 dagen heb ik een nieuwe laptop die geschikt is om op te gamen. Het is Acer Aspire VN7-791G-576X geworden en hij bevalt prima, alleen met het spel Civilization 5 the complete edition doet hij raar. Net kreeg ik een melding dat de accu minder dan 10% overheeft en dat ik hem moest aansluiten op de stroom. Sindsdien knippert het scherm in het spel. Als ik uit het spel ga houdt het gelukkig wel op, maar het lijkt me niet de bedoeling van een game laptop dat een spel door een melding van slag raakt.
Wat kan hier de oorzaak zijn en wat kan ik eraan doen? Want het is een gloednieuwe laptop, verder nog geen andere dingen op geïnstalleerd en het grootste gedeelte van Acer software heb ik ook al eraf gehaald.

Specificaties van de Acer:
http://www.laptopshop.nl/product/496055/acer-aspire-vn7-791g-576x.html

Specificaties van Civilization:
MINIMUM / RECOMMENDED
SOFTWARE: Steam Client
PROCESSOR: Intel Core 2 Duo 1.8 GHz or AMD Athlon X2 64 2.0 GHz
MEMORY: 2 GB RAM
HARD DISK SPACE: 9.6 GB free
DVD-ROM Drive: Required for disc-based installation
VIDEO MEMORY: 256 MB
VIDEO CARD: NVIDIA 7900 GS or better / ATI HD2600 XT or better / Core i3 or better integrated graphics SOUND CARD: DirectX® 9.0c-compatible
DIRECTX: DirectX® version 9.0c
OTHER REQUIREMENTS & SUPPORTS: Initial installation requires one-time broadband internet connection for Steam authentication; software installations required (included with the game) include Steam Client, Visual C++ 2008 Runtime Libraries, and Microsoft DirectX.

Voorbeeld van wat ik bedoel wat er gebeurt na de melding:
https://www.youtube.com/watch?v=9_oeYvHBRKQ

Alvast bedankt voor de reactie(s)!

Ik denk dat er wat anders is gebeurd: Ik denk dat de laptop in een stroombesparende toestand is gezet door de lage acculading. Daarom ging het spel niet soepel meer werken omdat alle onderdelen dan op een laag pitje draaien.

Als je gaat gamen kan je het beste gewoon altijd de stroom aansluiten op een laptop.

Je kan ook te maken hebben met een andere architectuur/servicepack?

Bedankt voor de reacties! Ik ga voortaan altijd aan het stroom gamen.

Je kan ook te maken hebben met een andere architectuur/servicepack?
Wat houdt dat in? Ik ben niet zo bekend met computertermen enzo :P

Maar nu heb ik het volgende probleem: ik krijg een melding dat ik onvoldoende geheugen heb, terwijl het een nieuwe laptop is en ik er geen andere software op geïnstalleerd is. Civ5 gaat daardoor ook haperen.

sxocj7.png

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan