• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken met op elkaar lijkende data

Status
Niet open voor verdere reacties.

koning64

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2015
Beste allemaal,

Ik ben bezig met een berekening om bijkomende kosten te berekenen (een klein onderdeel staat in de bijlage) Ik heb geprobeerd met verticaal zoeken de juiste getallen te vinden wanneer ik deze invoer. Echter is de formule nog niet helemaal compleet. Ik heb mijn best gedaan om in het eerste tabblad (cel D3) de types in te voeren die de lijst zou moeten vinden, dit is ook meteen het probleem. Ik heb wel de formule kunnen maken om te zoeken alleen zal excel altijd de eerste die die kan vinden nemen. Er moet echter onderscheid gemaakt worden tussen de twee die in het pulldown menu staan.

In het echt zal de lijst met ongeveer 6 onderdelen worden uitgebreid. Mijn vraag aan jullie is of jullie mij kunnen helpen met het formuleren van de juiste formule.

Met Vriendelijke Groet,

Marnix

Bijlagen

Je moet een bereik selecteren en dat een naam geven. Vervolgens geef je deze naam op als matrix in de VERT.ZOEKEN functie.

Jij hebt bijvoorbeeld 2 lijsten aan data. Dit zijn twee verschillende bereiken.
Je pakt dus cel E6 t/m H15 en noemt dit bereik "Grondgebonden_tot_15_woningen"

Vervolgens pak je het tweede bereik: cel E32 t/m H55 en noemt dit bereik "Grondgebonden_vanaf_15_woningen"

Vervolgens formuleer je de vert.zoeken functie als volgt:

=VERT.ZOEKEN(E6;INDIRECT(D3);2)

Laatst bewerkt:
Hoi Roeland,

Allereerst hartelijk dank voor je reactie. Ik wil echter dat ik via cel D3 onderscheid kan maken met tot 15 en van 15. Ik begrijp niet helemaal waar ik jouw toevoeging moet plaatsen in deze formule. Kun je misschien iets meer helpen of een voorbeeld terug sturen?

Alvast heel erg bedankt voor je tijd en moeite!

Hoi Roeland,

Allereerst hartelijk dank voor je reactie. Ik wil echter dat ik via cel D3 onderscheid kan maken met tot 15 en van 15. Ik begrijp niet helemaal waar ik jouw toevoeging moet plaatsen in deze formule. Kun je misschien iets meer helpen of een voorbeeld terug sturen?

Alvast heel erg bedankt voor je tijd en moeite!

Zie post 2#
Heb hem ge-edit
Was even aan het klunzen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan