• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel2003 in 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

flats

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2015
Dag, ik heb een bestand dat gemaakt is in excel 2003 uit noodzaak ( niet alle gebruikers gebruiken latere versies)
Als ik dit bestand ga testen op excel 2010 heb ik geen problemen, echter in excel 2007 loopt het mis, ik krijg steeds deze melding:
2007.jpg

Het staat er toch.
Post het bestand eens of mail het, zodat we tenminste kunnen checken waarom het fout loopt.

Sla het document eens in Excel 2010 op als .xlsb (Binaire werkmap) en test die dan in Excel 2007.

Het staat er toch.
Post het bestand eens of mail het, zodat we tenminste kunnen checken waarom het fout loopt.

Ik heb hier nog een computer met excel 2007, zal het bestand op usb zetten en daarop eens proberen

Een voorbeeldbestand zou veel duidelijk maken.
De gebruikte activex elementen ontbreken blijkbaar in je office 2007 installatie.
I.p.v opslaan als zou je het volgende kunnen proberen in Excel 2010. Open de xls en ga naar Bestand > info. Kies daar voor converteren > .xlsm
wanneer het dan wel goed opent, kun je kijken of dat zo blijft als je dan weer opslaat als .xls

mvg Leo

Laatst bewerkt:
Excel 2007 bevat een bug waardoor soms de xml structuur beschadigd raakt. Vandaar mijn voorstel het bestand in Excel 2010 eens op te slaan in de traditionele opslag structuur (binaire werkmap) van Excel en het document dan nog eens in Excel 2007 te testen. Op die manier heb ik het probleem vaker opgelost. Opgelost is uiteraard een groot woord, maar men kon in ieder geval het document weer in Excel 2007 gebruiken.

Alles wat betrekking heeft tot mijn bijberoep moet ik in 2003 opmaken, inderdaad 2007 zal waarschijnlijk niet correct geinstalleerd zijn, gelukkig kan ik mijn toepassingen testen op andere computers met 2007 of 2010 erop.

Excel 2007 bevat een bug waardoor soms de xml structuur beschadigd raakt. Vandaar mijn voorstel het bestand in Excel 2010 eens op te slaan in de traditionele opslag structuur (binaire werkmap) van Excel en het document dan nog eens in Excel 2007 te testen. Op die manier heb ik het probleem vaker opgelost. Opgelost is uiteraard een groot woord, maar men kon in ieder geval het document weer in Excel 2007 gebruiken.

:thumb:genoteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan