Kopieersnelheid neemt sterk af

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Als ik films van de ene schijf naar een andere kopieer dan begint de pc heel optimistisch met ruim 20 of 30 mb/sec. maar dat zwakt als sel af naaf 1.25 mb/sec. soms zakt de snelheid zelfs naar 0,985 mb/sec.

valt hier iets tegen te doen?

De schrijfsnelheid hangt vooral af van de snelheid van je hardeschijf, maar ook de resterende ruimte kan belangrijk zijn. Wat voor hardeschijf heb je en hoeveel staat deze?

het is een oude Seagate 320 gyg die vroeger als externe Iomega schijf werd gebruikt. De behuizing is gevallen en daarom heb ik hem ingebouwd in de pc. Hij wordt nu herkend als H:

Ik kan er muziek en films van laten spele en er is nog ong. 152 gyg vrije ruimte. Het gekke is dat als ik onder Window (7) een back-up van C: wil maken dat de back-up wordt gestaakt met de melding dat Windows de doelbestemming niet kan vinden.

Ik weet niet hoe hard de hardeschijf gevallen is, maar het kan best zijn dat hij beschadigd is, en daardoor minder snel werkt, ik zou als ik jou was een backup van belangrijke bestanden maken op die hardeschijf, en hem vervolgens aan de kant leggen. Als hij nu al foutmeldingen geeft, de kopieersnelheid afneemt etc, is er een kans dat hij binnenkort gaat crashen..

Schijfcontrole is inderdaad nog wel een goed ding, misschien kun je daarmee nog dingen verbeteren, CrystalDiskInfo kun je ook nog eens even instaleren, deze scant de schijf op fouten, de resultaten kun je posten in een volgend bericht.

Succes! :)

de kopie is gemaakt diskinfo vindt beschadigde sectoren

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan