• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fantastische facturatie/ offerte tool

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinoaart

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Op een ander forum gevonden, deze fantastische tool om een offerte te maken, maar helaas is dit forum sinds een aantal weken er mee gestopt.
Graag wilde ik er een aanpassing in/ aan doen maar ik kan niet goed vinden waar. Onder de sheet artikelen, wilde ik graag verwijdering bijdrage veranderen is een ander woord/ artikel. (staat rechts boven,) Ga ik dit aanpassen werkt de formule in offerte niet meer. Wie weet een oplossing??
Als bijlage de link naar de tool,

http://www.aartcamperinbouw.nl/Facturatietool.xlsm

Al vast bedankt,
Aart

Aart,

Als je in de instellingen kiest voor Nederland wordt de naam automatisch aangepast naar verwijderingsbijdrage en voor België, recupel.
Is het dit wat je bedoelde? Anders moet je wat meer specifieke uitleg geven.

Mvg.
Marc

Marc,
Zal ik proberen, als je in de sheet artikelen rechts boven het woord Verwijderingsbijdrage veranderd in spuiten werkt het automatisch invullen van de offerte niet meer. Normaal komt bij het onderdeel Aardingskit automatisch de verwijderingsbijdrage er bij, nu niet meer.
In heb de tool online gezet met verwijderingsbijdrage veranderd in spuiten, je kunt nu zien in offerte wat er mis gaat.

http://www.aartcamperinbouw.nl/fout.xlsm

Alvast bedankt,
Aart

Natuurlijk gaat ie fout want "spuiten"komt niet voor in je tabblad artikelen.
verder is het niet duidelijk wat je aan wil passen.

Als je geen verwijderingsbijdrage erbij wilt verander dan het 1 achter het desbetreffende onderdeel in een 0 dan krijg je die regel niet.

Niels

Laatst bewerkt:
Goedemorgen Niels,
Ik denk dat mijn vraag niet goed is begrepen, in de tool zit verwerkt dat dat je de verwijdering bijdrage automatisch kunt laten invullen met een artikel. Ik wil het woord verwijderingsbijdrage vervangen door het wordt spuiten. Kijk je nu op de aangepast tool fout.xlsm zie je dat het woord rechts boven in artikelen vervangen is door spuiten. Ga je nu een offerte maken met het artikel aardingskit komt automatisch het woord spuiten te voorschijn, tot zover graat het goed. Maar kijk je nu naar de formule, deze werkt dan niet meer. Misschien moet de formule aangepast worden

Ik hoop dat het zo duidelijk is,
Aart

Als je nu bij artikelen ook spuiten als artikel neer zet met een prijs erachter is dat al voldoende?

Niels

En het is de bedoeling dat je een eigen artikellijst aanmaakt voor jouw bedrijf. Verwijderingsbijdrage en artikels zijn wel 2 verschillende zaken.
Je kan via de artikel lijst alles laten verschijnen op jouw offerte, maar doe dit dan via de lijst artikels en plaats zoals Niels al zei een nul in kolom H tab artikelen.

Mvg.
Marc

Laatst bewerkt:
Goedemorgen Niels en Marc,
Klopt, het is eenvoudig om spuiten als artikel neer te zetten maar dit zo'n fantastische tool met zoveel mogelijkheden dat het jammer is dit niet te gebruiken.

Ik probeer nog een keer uit te leggen wat mijn grote wens is. In de tool dit het onderwerp/ artikel Verwijderingsbijdrage . Dit wilde ik graag vervangen voor het onderwerp/ artikel spuiten.
Ik heb een versie online gezet met het artikel deuren. Verwijderingsbijdrage heb ik vervangen door spuiten, ga je dit testen zie je dat de formule in offerte maken niet meer werkt.

http://www.aartcamperinbouw.nl/fout.xlsm

Ik hoop dat ik het nu duidelijk heb uitgelegd:)
Aart

Je hebt de formule in L20 gewist,
ik heb artikel 'Spuiten' aangemaakt met standaardprijs.

Maar ik denk dat er meer moet gebeuren om dit naar je hand te zetten.

http://we.tl/g7wZ1bNnr2

Je moet inderdaad de formules wel laten staan, anders heb je een probleem :). Als je op het tabblad <Artikelen> de reeks I4:J6 de naam 'Spuiten' geeft, doet-ie het wel.

Goedemiddag,
Klopt helemaal, de naam komt er wel te staan maar de formule werkt niet, het bedrag komt er niet te staan. Als bijlage een knipsel waar te zien is wat er mis gaat.

Knipsel.PNG

Met groet,
Aart

Met een knipsel kan niemand iets. Laat de formule zien die je gebruikt hebt.

Waarom wil je in J1 'Spuiten' hebben? Een verwijderingsbijdrage kan een opslag zijn voor het afvoeren van bepaalde artikelen. Spuiten is een artikel die je in de artikeltabel moet opnemen met een prijs per uur of per M2.

De verwijderingsbijdrage kan ik alleen vinden in de gedefinieerde namen maar verder zie ik deze nergens terug komen in formules of in de code. Dus daar kan volgens mij de fout niet zitten.

Als je wel een bepaalde opslag wil kan je deze proberen.

Bijlagen

OctaFish gaf je al het juiste antwoord.

Je moet inderdaad de formules wel laten staan, anders heb je een probleem . Als je op het tabblad <Artikelen> de reeks I4:J6 de naam 'Spuiten' geeft, doet-ie het wel.

selecteer I4:J6
ribbontab formules => naam bepalen
Hier geeft je het bereik de naam Spuiten

Niels

Beste Aart

Heb je ook nog het basis bestand? Ik denk dat ik deze tool ook wel kan gebruiken, ik heb echter het vermoeden dat dit bestand niet compleet is, bij het openen kan ik geen landsinstelling doen en ik kan ook geen bestandlocatie toewijzen.

mvg
Ruben

Aan iedereen die heeft helpen meedenken, het probleem is opgelost, waarvoor mijn dank. Het was de reeks I4:J6 aanpassen, en het werkt zoals ik het voor ogen had.

Ruben, deze tool stond op een ander forum wat er niet meer is. In het basis bestand zat een klein foutje, dus hier heb je niet veel aan. Het bestand wat ik nu gebruik is foutloos dank zij alle hulp.
Mail maar hoe je het wilt hebben.

Met vriendelijke groet,
Aart

Beste Aart

Kan je het foutloze bestand hier ook plaatsen?

Alvast bedankt

mvg
Ruben

Marc

Alvast bedankt om deze hier te plaatsen? Kan je ook enige uitleg verschaffen waarom er bij modus nog cellen staan voor de module kasboek, dit is me niet echt duidelijk.

mvg
Ruben

Dit was ooit een vraag van iemand die een webwinkel was begonnen. Deze gegevens heb je niet nodig. Toen was de vraag om factuur gegevens te kopiëren naar tab kasboek met op bepaalde plaatsen specifieke waarden. Dit zijn de getallen in tab kasboek, kolom F, I & J. Deze waarden staan ook in tab factuur kolom Z. M.a.w. als je copy naar kasboek gebruikt komen die 2, 8 & ja in kasboek te staan waarna deze nog kunnen gewijzigd worden.

Mvg.
Marc

Op een ander forum gevonden, deze fantastische tool om een offerte te maken, maar helaas is dit forum sinds een aantal weken er mee gestopt.
Graag wilde ik er een aanpassing in/ aan doen maar ik kan niet goed vinden waar. Onder de sheet artikelen, wilde ik graag verwijdering bijdrage veranderen is een ander woord/ artikel. (staat rechts boven,) Ga ik dit aanpassen werkt de formule in offerte niet meer. Wie weet een oplossing??
Als bijlage de link naar de tool,

http://www.aartcamperinbouw.nl/Facturatietool.xlsm

Al vast bedankt,
Aart

Misschien dat dit wat is.
http://www.mrahdevelopment.nl/diversen.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan