Hoe kan het volgende want het lijkt wel een bug in excel.
Ik heb een xltm bestand, template bestand met macros dus
Als ik dit template bestand bewerk en wil opslaan komt excel standaard met xlsx.
Wat mij betreft onlogisch wat de template bevat macros, vraag dan ook bij opslaan als standaard dit bestand op te slaan als extentie met makros.
Maargoed dat is 1 punt, dan het volgende als ik dan kies voor xlsm. (excel met macros)
Dan komt hierna excel met de volgende melding:
Als ik hier nee kies ga ik terug naar opslaan de enige keuze is dan in deze lijst bestandstype xlsm. (ook de enige juiste keuze)
Maar hierna krijg ik weer dezelfde popupbox met de melding hier boven.
Als ik ja kies is het bestand "gesloopt" omdat de macro's zijn verdwenen....
Ik heb een xltm bestand, template bestand met macros dus
Als ik dit template bestand bewerk en wil opslaan komt excel standaard met xlsx.
Wat mij betreft onlogisch wat de template bevat macros, vraag dan ook bij opslaan als standaard dit bestand op te slaan als extentie met makros.
Maargoed dat is 1 punt, dan het volgende als ik dan kies voor xlsm. (excel met macros)
Dan komt hierna excel met de volgende melding:
De volgende zaken kunnen niet worden opgeslagen in werkmappen zonder macro's.
* VB-project
Als u een bestand met deze functies wilt opslaan, klikt u op Nee en kiest u vervolgens een bestandstype met macro's in de lijst Bestandstype.
Klik op Ja om het bestand op te slaan als een werkmap zonder macro's.
Als ik hier nee kies ga ik terug naar opslaan de enige keuze is dan in deze lijst bestandstype xlsm. (ook de enige juiste keuze)
Maar hierna krijg ik weer dezelfde popupbox met de melding hier boven.
Als ik ja kies is het bestand "gesloopt" omdat de macro's zijn verdwenen....
Laatst bewerkt: