Sims 2 dierenverhalen werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elinekeeh

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2009
Hallo iedereen!

Ik heb een tijd geleden De Sims 2 Dierenverhalen geïnstalleerd, en deze startte goed op enz, het enige probleem dat ik had was dat mijn scherm flikkerde telkens als ik me in het spel verplaatste door tegen de randen te scrollen.. Ook als ik nieuwe dingen wou kopen en dan neerplaatsen, flikkeren de meubels.

Ik had via een site een probleemoplossing hiervoor gevonden (was iets met Graphic Rules.srg veranderen), maar hier heb ik even mee gesukkeld en toen ik het eindelijk in orde had, kreeg ik de volgende melding wanneer ik mijn spel wou opstarten:

'Dit programma is niet compatibel.'

Niet meer en niet minder dan dat. Ik heb al rechtermuisknop geprobeerd op de snelkoppeling om de compatibiliteitsproblemen op te lossen, maar ik vind niet eens een knop met 'compatibiliteit'

Weet iemand wat ik kan doen?
Bedankt!

Compatibiliteitsmodus werkts grotendeels niet, en zal het nooit. Heb je een xp or hoger spel op een andere kernel gezet?

Sorry als ik nu een domme vraag stel, maar ik ben absoluut geen expert in computers :D wat is een kernel?
Ik heb windows 8.1 en ik heb al vernomen van anderen dat deze blijkbaar meer problemen opbrengen...

Kernel is een basis waar alle dingen worden gergeld, en waar de GUI is rond geregeld. Het is een beetje een bashline zoals MS-DOS :P

Sorry als ik nu een domme vraag stel, maar ik ben absoluut geen expert in computers :D wat is een kernel?
Ik heb windows 8.1 en ik heb al vernomen van anderen dat deze blijkbaar meer problemen opbrengen...

De "expert" is ook geen expert.
Die compatibiliteitsmodus werkt over het algemeen prima en met een windows kernel hebben gebruikers niets mee van doen en elk besturingssysteem heeft een kernel maar die verschillen enorm alleen het principe is hetzelfde, communicatie tussen hard en drivers/software.
De exe opzoeken die de game start, rechtemuisklik erop en dan kun je voor die compatibiliteitsmodus kiezen.

Lange Pier,

ik heb de exe opgezocht en rechtermuisklik gedaan, en dan 'compatibiliteitsproblemen opgelossen' genomen, en dan voor XP (SP 3) gekozen, vervolgens programma getest, maar zonder succes :(
Ook heb ik rechtermuisklik --> eigenschappen geprobeerd, maar daarbij was geen knop met 'compatibiliteit' te vinden...

Herinstalleer de game eens als administrator, op de setup file ook rechtermuisklik en administrator kiezen.
Erna weer het uitvoerende bestand in die compatibliteitsmodus zetten, kijk of er nog meer exe files staan, die ook daarin zetten.

Aanvulling op Lange Pier, op de setup file dus setup.exe rechtermuisklik en dan compatibiliteitmodus bij eigenschappen naar windows xp en dan de setup uitvoeren als admin
Dan als spel geinstalleerd is ook weer compatibiliteit op de snelkoppeling of vanwaar je spel start en weer compatibiliteit doen en weer spel starten als admin.

Dan weet je zeker dat het spel geinstalleerd is in compatibiliteit

heb ik allemaal geprobeerd, maar niets werkt, ..
zijn jullie zeker dat het niets te maken heeft met die 'graphic rules' waar ik aan heb gepruts? :D
het spel werkte eigenlijk prima in het begin, maar sinds ik daar aan gezeten heb, opeens niet meer... misschien heb ik ergens iets veranderd waardoor het helemaal niet meer kan opstarten?

Dag Elinekeeh, ik heb eens die sites opgezocht, daar zeiden ze uitdrukkelijk om het originele bestand te kopieren zodat je altijd kan terugvallen als het niet lukt. met origineel bestand bedoel ik graphic rules.rsg

Ik denk dat je echt heel het spel zal moeten verwijderen en helemaal opnieuw installeren. Ik denk dat er geen andere optie's zijn. Maar misschien weten andere helpers andere dingen.

Laatst bewerkt:
heb ik allemaal geprobeerd, maar niets werkt, ..
zijn jullie zeker dat het niets te maken heeft met die 'graphic rules' waar ik aan heb gepruts? :D
het spel werkte eigenlijk prima in het begin, maar sinds ik daar aan gezeten heb, opeens niet meer... misschien heb ik ergens iets veranderd waardoor het helemaal niet meer kan opstarten?
Alles?
Herinstalleer de game eens als administrator
Dan zou het bestand zijn vervangen...........

Ik heb de game al verschillende keren opnieuw geïnstalleerd, en het bestand (graphic rules.srg) is opnieuw vervangen maar ik zie dat de naam van het bestandje niet veranderd (toen ik er aan gepruts heb, is de naam van 'graphic rules.srg' vervangen naar 'Graphic Rules'. Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft of niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan