• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Moeilijk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RensVDW

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2015
Geachte ,

in de bijlage heb ik een voor mij zeer moeilijke oefening :D

De bedoeling is dat in E komt : het percentage dat de gemeten temperatuur (kolom C) hoger is dan normaal (de normale waarden is het tabelletje rechts), waarbij je ook rekening moet houden met juiste code én maand ... ik kom er niet uit ... Iemand wel ?

vriendelijk bedankt ,
RensVDW

Bijlagen

Welkom bij helpmij.nl

Huiswerk.....wat heb jezelf al gedaan?

tja...das handig...hier je huiswerk laten maken.
dan leer je dus niks.

Kon maar hulp proberen vragen aan kenners hé :)
De mensen zijn vrij om mij te helpen / niet ...
Geen probleem hoor, ik zoek verder dan. Toch bedankt !

kijk helpen willen we wel maar dan moet er natuurlijk wel iets zijn om mee te helpen.
je zet jou probleem hier neer en dat is het.
je moet natuurlijk zelf al wel een begin hebben en iets waar wij dan verder mee kunnen helpen.
iets waar wij aan kunnen zien dat je een poging doet om het te leren.

Ik heb de oplossing klaar staan.

Begrijp het, maar wat is het nut dat ik alles wat ik al geprobeerd heb hierbij typ ? Kan ik gerust doen, heb met VERT.ZOEKEN geprobeerd, met SOM.functies enzovoort.
Soms is er voor een leek gwn echt geen beginnen aan, en dan wil dat niet zeggen dat hij/zij het niet WIL leren of zelf wil proberen.

je wilt leren oké.
maar zet dan in je vraag wat je al gedaan hebt.
dan kan een helper je een zetje in de juiste richting geven.
dan kom je verder dan hier het antwoordt van cobbe in ontvangst te nemen.

Over mijn pogingen in de vraag zetten , dat heb ik al gezegd... Dat is eindeloos , ik zit hier namelijk letterlijk al 2.5 uur te proberen, nou dan heb je zowat alles geprobeerd hoor :)

en met je tweede zin ben ik niet akkoord. Ik heb hier daarnet nog 1 andere vraag gesteld. Ik kreeg het antwoord van Cobbe en door het antwoord te zien snap ik nu de methode achter de VIND.SPEC functie, een methode die in ons handboek helemaal niet goed werd uitgelegd.

Verder is "het antwoord" niet met DT.

ach...als de t niet mag dan kan dat weg.
Jammer dat je zo je kennis moet vergaren.
De leraar erop aanspreken was misschien wel makkelijker.
Maar ik weet het voor de volgende vraag.......slotje.

Wat is in godsnaam het nut van dit (overigens prima) forum als ik geen vraag mag posten DIE IK ECHT NIET VIND ? Sorry voor de grote kapitalen...

Heb ik gelezen. Maar als ik dan echt iets niet vind, dan vind ik dat ik ook in m'n recht ben als ik een vraag stel... Maar goed heb niet de tijd en/of zin om hier nog langer over te discussiëren... Ik snap jouw standpunt overigens, maar ik vind het in mijn geval overdreven. Bedankt voor je tijd en misschien tot nog eens, als ik later een vraag heb vanop m'n werk i.p.v. vanop m'n schoolbanken.

graag gedaan.

even gebruik maken van de index functie in samenwerking met vergelijken voor het rijgetal en vergelijken voor het kolom getal

even gebruik maken van de index functie in samenwerking met vergelijken voor het rijgetal en vergelijken voor het kolom getal

Bedankt Plongske, ik zoek even op hoe die functies juist werken en probeer het !

OF deze bestuderen:
Code:
=$C2/INDEX(tabel;VERGELIJKEN($B2;code;0);VERGELIJKEN($D2;maanden;0))

laat maar weten als het gelukt is.
het % zal je ook moeten opnemen in de formule.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan