• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Offerte tool in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Svensson

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jun 2015
Hallo,

Ik heb al veel gelezen maar krijg niet alles aan het werken.

Wie zou mij kunnen helpen?? Dat zou ik erg waarderen!

Ik heb een werkmap gemaakt waarin ik graag 3 prijslijsten zou willen importeren
met daarin artikel nummer, merk, type en prijs

In het tabblad offertes maken had ik dan graag automatisch gezocht op artikel nummer
in de 3 prijslijsten en hij neemt de goedkoopste over dus artikelnummer, merk, type en prijs en
of deze uit prijslijst 1,2 of 3 komt. Later zal ik deze prijslijsten de naam van de leverancier geven.
Dus artikel nummer invullen en de andere kolommen worden automatisch gezocht en overgenomen.

Daarna kan ik in het tabblad offerte de klantgegevens invullen ( mijn eigen logo kan ik er standaard inzetten )
Hij zou dan de gegevens over moeten nemen ( zonder celomranding dit is nu puur ter indicatie )
Dan zou ik graag de 4 toetsen ernaast willen gebruiken om of korting toepassen op het totaalbedrag of
zelf handmatig een totaalbedrag in te voeren ( waarna de lossen prijzen onzichtbaar worden, bv witte tekst )
Daarnaast graag een macro om de offerte te printen en op te slaan als .pdf

Wellicht vraag ik nu heel veel maar zou heel blij zijn met de hulp die ik kan krijgen.

Bekijk bijlage Offerte Tool.xlsx

Misschien is er natuurlijk ook iemand die een vergelijkbare tool heeft of misschien nog uitgebreider, dan voel ik mij ook ten zeerste aanbevolen.

Groeten,

Svensson

Laatst bewerkt:
Heb je wel het goede voorbeeldje geplaatst? Volgens mij staat er niets in.

Het nut van drie prijslijsten ontgaat mij even. Dus daar ook graag wat uitleg over.

Je kan even in dit draadje kijken. Is volgens mij een compleet pakket van klantbeheer t/m facturatie. http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/860265-Fantastische-facturatie-offerte-tool?highlight=facturatie

Beste VenA,

Bedankt voor je antwoord en hulp.

Ik heb 3 leveranciers en zou graag vanuit de boeken direct het artikel nummer in willen
vullen, zodat ik direct de prijs zie. Vandaar de import van de prijslijsten. Dat maakt een
offerte maken een stuk eenvoudiger en sneller voor me.

Ik had de link ook al gezien naar de site van machielv maar denk dat ik hier niet voldoende
aan heb.

De tool is leeg, gezien ik hem klein en overzichtelijk wilde houden voor het ontwerp.

Wat daarin nodig is, is de zoekfunctie naar de eerste 3 sheets op artikel nummer
en de macro's voor het tabblad offerte.

Ik hoop dat het nu duidelijker is.

Ik hoop dat je begrijpt wat mijn doelstelling is en hoe ik dit zou kunnen bereiken.

Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan