• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meer afspraken in planning

Status
Niet open voor verdere reacties.

justtloveyou

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2015
Hallo,

Voor stage heb ik aan de hand van een agenda-template die al in excel zat een jaarplanning gemaakt, waarin je handmatig de datum aan kunt passen en de afspraken in de planning zich hieraan aanpassen.

Hij laat echter maar maximaal 6 afspraken per dag zien, terwijl er op sommige dagen meer afspraken zijn. Is er een manier waarop ik dit kan aanpassen, waardoor de andere afspraken ook worden getoond?

Alle afspraken staan al in de tweede sheet 'Afspraak Plannen', vanuit die sheet worden ze gekopieerd naar het formuleblad 'Tijdintervallen' en vanuit daar in de weekplanning. Als ik het zo goed heb begrepen... iemand heeft me geholpen met die formules maar die reageert nu niet meer.

Zelf kom ik er echt niet uit. Kan iemand me helpen?

Bekijk bijlage Jaarplanning NOG NIET AF.xlsx

Laatst bewerkt:
Een aantal rijen invoegen en dan de formules doortrekken.

Bekijk bijlage 238509

Thanks! Hoe moet ik de formule doortrekken? En kan ik ook meer rijen invoegen zonder dat de kolommen links worden uitgerekt? En is het mogelijk dat de extra rijen alleen worden getoond wanneer dit nodig is? Dus alleen wanneer er ook extra afspraken zijn? If that makes sense :) Dus dat er geen onnodige lege ruimte is, dus wanneer er maar 5 afspraken zijn er maar 5 worden getoond, en wanneer er 8 zijn er 8 worden getoond, etc.

Ik heb u een constructie ingevoegd die je kan gebruiken voor uw doel.
Het loopt enkel voor 08/06 de rest moet je dan maar zelf doen.

http://we.tl/ESgWSYhcpy

Ik heb u een constructie ingevoegd die je kan gebruiken voor uw doel.
Het loopt enkel voor 08/06 de rest moet je dan maar zelf doen.

http://we.tl/ESgWSYhcpy

Hi Cobbe, dankjewel, nu kom ik alleen nog steeds uit op hetzelfde probleem:

Hoe moet ik de formule doortrekken? En kan ik ook meer rijen invoegen zonder dat de kolommen links worden uitgerekt? En is het mogelijk dat de extra rijen alleen worden getoond wanneer dit nodig is? Dus alleen wanneer er ook extra afspraken zijn? Dus dat er geen onnodige lege ruimte is, dus wanneer er maar 5 afspraken zijn er maar 5 worden getoond, en wanneer er 8 zijn er 8 worden getoond, etc.

Jij leest de antwoorden niet of?
Wat denk je dat die code doet die ik ingevoegd heb.
Je voegt voor alle dagen genoeg rijen in en trekt via het kruisje links onder in de cel, de formules naar beneden zodat elke rij een formule bevat.
De kolom links zal je handmatig moeten aanpassen.
Je zal die code wel voor elk bereik moeten maken.
Die code zorgt ervoor dat die rijen, die geen afspraak bevatten verborgen worden.

Je voegt voor alle dagen genoeg rijen in en trekt via het kruisje links onder in de cel, de formules naar beneden zodat elke rij een formule bevat.
Die code zorgt ervoor dat die rijen, die geen afspraak bevatten verborgen worden.

Ja hallo, ik heb 0 verstand van Excel :rolleyes:

Het enige wat ik zag was precies hetzelfde bestand, net als wat AlexCEL al had gedaan. Dat jij er dan een andere code of constructie in hebt gezet, dat zie ik niet hoor. Is voor mij allemaal abracadabra ;)

In ieder geval bedankt, ik ga proberen te doen wat je zei.

Ik zou er maar niet aan beginnen als je 0 verstand hebt van Excel, dat loopt geheid fout.

De formules verplaatsen lukt, alleen hoe maak ik de code voor elk bereik?

Je moet voor elke dag zorgen voor 10 rijen met formules en dan kan je deze code gebruiken:
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
With Application
  .ScreenUpdating = False
    For Each rw In Rows("6:27")
     Rows(rw.Row).Hidden = Cells(rw.Row, 7) = ""
    Next
    For Each rw In Rows("30:37")
    Next
    For Each rw In Rows("40:47")
    Next
    For Each rw In Rows("50:57")
    Next
    For Each rw In Rows("60:67")
    Next
    For Each rw In Rows("70:77")
    Next
  .ScreenUpdating = True
End With
End Sub

Maak rij 1 voldoende hoog zodat al die troep die nu in de linkse kolom staat bovenin geplaatst kan worden want door het verbergen van rijen loopt dat in het honderd.

Je moet voor elke dag zorgen voor 10 rijen met formules en dan kan je deze code gebruiken:
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
With Application
  .ScreenUpdating = False
    For Each rw In Rows("6:27")
    Next
    For Each rw In Rows("30:37")
    Next
    For Each rw In Rows("40:47")
    Next
    For Each rw In Rows("50:57")
    Next
    For Each rw In Rows("60:67")
    Next
    For Each rw In Rows("70:77")
    Next
  .ScreenUpdating = True
End With
End Sub

Maak rij 1 voldoende hoog zodat al die troep die nu in de linkse kolom staat bovenin geplaatst kan worden want door het verbergen van rijen loopt dat in het honderd.

Help :(

Ik kom niet verder... Het lukt me tot zover (extra kolommen toegevoegd en formules doorgetrokken), alleen wanneer ik die codes toepas verdwijnen er dingen uit mijn linkerkolom ook al zet ik ze ergens anders.

Kan iemand me daarmee helpen? Krijg alleen het bestand zoals ik hem tot nu toe heb niet ingevoegd als bijlage omdat hij te groot is, dus dan zou ik hem moeten mailen of iets dergelijks.

Wat Cobbe probeerde uit leggen was dat je de Onderdelen die nu links staan, eigenlijk bovenin wilt hebben. Dan kan je de eerste rij heel hoog maken zodat al die dingen daar in passen, en dan blijven die ook lekker staan als je rijen invoegt e.d.

Wat Cobbe probeerde uit leggen was dat je de Onderdelen die nu links staan, eigenlijk bovenin wilt hebben. Dan kan je de eerste rij heel hoog maken zodat al die dingen daar in passen, en dan blijven die ook lekker staan als je rijen invoegt e.d.

Dat heb ik een aantal keer geprobeerd, maar als ik alles dan in die eerste rij zet komt alsnog alles door elkaar te staan (zelfs voordat ik die code invoer). Heb al meerdere dingen geprobeerd maar het wilt me maar niet lukken.

Begin dan met alles (ctrl-A) te selecteren en vervolgens tekstkleur zwart te maken.
Dan zie je dat Excel echt een rommeltemplate heeft gemaakt maar nu kan je wel zien welke cellen je allemaal moet verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan