• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule eindafrekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

phietje123

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2015
Hallo

Ik moet een bestand aanmaken om een beter zicht te krijgen hoeveel we nog precies moeten factureren, kan iemand mij helpen aan een formule? Dus soms kan het zijn dat er al een voorschot en tussenfactuur is betaald, maar nog geen slot etc, zie bijlage Bekijk bijlage formule eindafrekening.xlsx

waar staat de totale kosten?

Dag Sylvester,

In bijlage een ander voorbeeld. Links is hetgene wat reeds werd gefactureerd en zoals je zal zien, is er bij sommige al meer gefactureerd, dan wat er werd voorzien als budget. Maar bij de meesten, blijven ze binnen het budget. Hiervoor zou ik dus een formule moeten hebben voor de totaliteit van al deze projecten, wat er dus eigenlijk nog open staat om te factureren Bekijk bijlage voorbeeld nog te factureren.xlsx

Volgens mij ga ik je verkeerd helpen aangezien de uitleg redelijk onduidelijk is. Enfin.. Volgens mij kan je in je eerste bijlage de volgende formule in cel D2 t/m D4 plaatsen.
Code:
=(D2-B2)-C2
Maar volgens mij bedoel je dit niet.

Ik vraag me daarnaast af wat je tweede bestand er mee te maken heeft. Daarnaast staan de cijfers als tekst opgeslagen, dit moet je veranderen wil je er mee kunnen rekenen.

Volgens mij ga ik je verkeerd helpen aangezien de uitleg redelijk onduidelijk is. Enfin.. Volgens mij kan je in je eerste bijlage de volgende formule in cel D2 t/m D4 plaatsen.
Code:
=(D2-B2)-C2
Maar volgens mij bedoel je dit niet.

Ik vraag me daarnaast af wat je tweede bestand er mee te maken heeft. Daarnaast staan de cijfers als tekst opgeslagen, dit moet je veranderen wil je er mee kunnen rekenen.

Hallo

Het eerste bestand was eigenlijk een slecht voorbeeld, het is het tweede bestand wat van toepassing is. Is gekopieerd uit een google doc bestand, misschien dat het daarom in tekst staat?

Hoe verhoudt het budget nu zich t.o.v. het budget voorzien? Op het eerste gezicht komt onderstaande me logisch over, maar geen idee of dat je bedoeling is? Dit in cel C2 plaatsen en naar beneden doorvoeren

Code:
=B2-A2

Hoe verhoudt het budget nu zich t.o.v. het budget voorzien? Op het eerste gezicht komt onderstaande me logisch over, maar geen idee of dat je bedoeling is? Dit in cel C2 plaatsen en naar beneden doorvoeren

Code:
=B2-A2

Ik heb het nog eens nagevraagd voor de zekerheid, want ik had het blijkbaar verkeerd begrepen. In bijlage het bestand waar ik dus mee werk en aan de hand van dit moet ik een formule maken van alle projecten hoeveel er nog moet gefactureerd worden. Voor sommige zijn dus al bepaalde zaken gefactureerd, zoals voorschotfactuur (30%) en ook opleverfactuur (50%). Vind het heel moeilijk want nu moet ik kunnen zeggen hoeveel er in totaal van al deze projecten nog gefactureerd moet worden.

Bekijk bijlage eindafrekening facturatie.xlsx

Volgens mij moet je met deze formule dan een eind komen

Code:
=D2-(ALS(A2="";0;D2*30%))-(ALS(B2="";0;D2*50%))-(ALS(C2="";0;D2*20%))

Volgens mij moet je met deze formule dan een eind komen

Code:
=D2-(ALS(A2="";0;D2*30%))-(ALS(B2="";0;D2*50%))-(ALS(C2="";0;D2*20%))

Ik krijg de foutmelding #name? (fout onbekende functie "ALS") misschien omdat het in google doc is?

Code:
=D2-(IF(A2="",0,D2*30%))-(IF(B2="",0,D2*50%))-(IF(C2="",0,D2*20%))

Zou het dan moeten doen, ervanuitgaande dat je in google docs je formule intypt

Code:
=D2-(IF(A2="",0,D2*30%))-(IF(B2="",0,D2*50%))-(IF(C2="",0,D2*20%))

Zou het dan moeten doen, ervanuitgaande dat je in google docs je formule intypt

In werkelijkheid staan het bij mij anders,maar ik zaken van tussen gelaten, dus a is bij mij M, b is N en c is O en d is U

Ik typ dit in en krijg error =U3-(IF(M3="",0,U3*30%))-(IF(N3="",0,U3*50%))-(IF(O3="",0,U3*20%)) en ik plaats deze formule in de kolom z
Ik krijg als melding parseerfout?

Laatst bewerkt:
of zo iets:
Code:
=D3*(1-SOM.ALS(A3:C3;"Done";$A$1:$C$1))

ik krijg ook een foutmelding onbekende functie ALS.SOM

Ik heb volgende ingetypt in kolom Z, want a is M bij mij, b is N en c is O en d is eigenlijk kolom u bij mij
=U3*(1-SOM.ALS(M3:O3;"Done";$M$3:$O$3))

Laatst bewerkt:
probeer deze eens
PHP:
=U3-(IF(M3="";0;U3*30%))-(IF(N3="";0;U3*50%))-(IF(O3="";0;U3*20%)

Om mijn formule werkend te krijgen moet je bij File -> spreadsheet settings -> "Locale" op Netherlands zetten.
Standaard staat deze op amerikaans en die werken met een getal notatie van 1,000.00 ipv 1.000,00 waardoor Spreadsheet jouw getal niet als getal ziet.

Dat laatste sloeg nergens op maar het zorgde er wel voor dat ik de formule werkend kreeg...

Laatst bewerkt:
En nu zou ik het nog moeten verwerken op een aparte tab in die Excel?

Totale som lopende projecten

Totale som nog te factureren van lopende projecten.

Hoe doe ik dat? Totale som lopende projecten staat in de u kolom en totale som nog te factureren staat in kolom Z

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan