Port Fowarding, poort open zetten op router

• Onderwerp starter Onderwerp starter CKLG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

CKLG

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2015
Beste,

Zojuist probeer ik een poort open te zetten op mijn KPN H220 modem.
Maar nu is de volgende situatie van toepassing, omdat ik in een deel van het huis geen WiFi heb heb ik een router van Foscam(vanuit mijn modem) in dat deel geplaatst.
Nu heb ik in dat gedeelte een IP-camera opgehangen op WiFi, deze is gewoon te bereiken op 192.168.3.2 .
Wanneer ik verbinding maak met het KPN modem is deze niet bereikbaar.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik via de ''KPN WiFi'' op bij deze camera kan?
De volgende stap is dan om een port open te zetten zodat ik deze overal kan bekijken.
(Ik heb via de Foscam router al geprobeerd om een poort open te zetten, maar dit werkte helaas niet)

Ik heb al een poort openstaan voor een andere IP-camera (poort 88)
Kan ik de andere poort gewoon open zetten op poort 80?

Misschien dat ik iets fout doe of over het hoofd zie...

Alvast bedankt.

Kun je vanaf de KPN-router wel het IP-adres van de gateway van de Foscam-router bereiken? Dat zou 192.168.3.1 moeten zijn, of eventueel 192.168.3.254 (broadcast op 192.168.3.255).

Ik heb het iets gewijzigd:

Dia1.jpg
Dia2.jpg
Als ik de huidige Gateway invoer kom ik op het KPN modem, hebben allebei de zelfde Gateway...

Ik kan eventueel ook het IP van de camera veranderen.
Dia3.jpg

Laatst bewerkt:
De gegevens krijgt hij volgens mij zelf van de DHCP.
Ik heb hem namelijk al een paar keer gereset.
Ik kan hem wel een Static-IP adres geven?

Dat ziet er dan zo uit:
Dia4.jpg

Laatst bewerkt:
Oké, kun je vanaf een computer die aangesloten is op de Experia Box, de IP-camera bereiken?

En andersom? Van een computer (aangesloten op de Foscam-router) naar de LAN-gateway van de Experia Box (192.168.2.254)?

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk moet er op de Foscam-router een routingsprotocol ingesteld worden.

Het probleem is, dat consumentenrouters het vaak niet toe lijken te laten handmatig een routingsprotocol op te geven. Op professionele routers kun je bijvoorbeeld opgeven:

Code:
[B]router ospf 65000[/B] (gebruik het routingsprotocol OSPF (Open Shortest Path First) met proces-ID 65000)
[B]network 192.168.0.0 0.0.0.255 area 0[/B] (voeg het netwerk 192.168.0.0 met subnetmasker 255.255.255.0 toe en voeg dit toe aan area 0)
[B]network 192.168.2.0 0.0.0.255 area 0[/B] (voeg het netwerk 192.168.2.0 met subnetmasker 255.255.255.0 toe en voeg dit toe aan area 0)

Dit is wat je in jouw geval eigenlijk nodig hebt...

Laatst bewerkt:
Nee, dat zorgt er alleen voor dat je buiten je eigen netwerk de router kan beheren (extranet).

Dit is de port forwarding voor NAT, je zou dit kunnen gebruiken om de IP-camera te kunnen bereiken van buiten het interne netwerk. Dan moet de IP-camera natuurlijk wel in het gehele intranet zichtbaar zijn (dat is hij nu dus niet).

Je hebt ook wel zoiets als "bridge mode", kun je iets in die trant vinden in de Foscam-router?

Kun je ook de pagina "static routing" laten zien? Ik denk dat dit de oplossing is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan