probleem netwerkadapter draadloos+ethernet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kellyschel

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2015
Ik heb laatst mijn hele laptop gereset (bij opstarten ergens op drukken en zo op de een of andere manier gereset). Nu deed mijn internet het niet, ik kon wel verbinden maar niet naar internet (In het netwerkcentrum heb je dan eerst een streepje van je computer naar de internettoegang, bij mij internettoegang 2. En dan een streepje van de internettoegang naar internet en dat tweede was fout) . Nu ben ik zo aan het klooien geweest dat ik geen netwerkadapter meer op mijn laptop heb staan en ben nu helemaal ten einde raad. Ik weet niet veel van computers maar hoop dat iemand kan helpen.

Welkom op het Helpmij forum.
Je kan de adapter opnieuw installeren met de driver cd?

Oei, bij de laptop is een driver cd geleverd maar die stuurprogramma's met drivers kan je ook downloaden vanaf de Internet site van de fabrikant, onder "support en drivers" en dan heb je meteen de nieuwste. Ga daar dus naar het onderdeel Netwerk Adapter voor jouw computer en besturingssysteem.

Onder Windows kan je de drivers trouwens zien onder Eigenschappen bij Systeem > Apparaatbeheer.

Had je van Windows nu alle updates en service-packs ook weer binnen te halen? Is de laptop dus softwarematig helemaal teruggebracht naar hoe die was toen je hem kocht? Zonder jou programma's en bestanden? Dan ook Windows weer updaten.

Na al dit gedaan hebbend en geen resultaat, dan eerst kijken bij de instellingen van de router (het adres van de router, zoals bijvoorbeeld http://192.168.2.254 invullen in de adresbalk van de browser) en kijken of er voor die computer speciaal toestemming moet worden gegeven voor gebruik van Internet Protocol.

Heb een disc gevonden, even kijken of ik hier iets mee kan.

Was de verkeerde disc en kan geen andere vinden. De laptop is de MS-1672 van msi met windows vista erop. Ik kan alleen niks op de site van msi vinden. Wat moet ik nu doen???:(

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
normaal raad ik het niet aan maar bij MSI vind ik niks (te oud).
Op eigen risico zou je hier via een andere pc je driver kunnen downloaden. Kies je besturingssysteem en klik op 1 van de 2 servers.
Zet hem (via een usb-stick) over op je eigen laptop en start het exe-bestand.
Maak vooraf voor de zekerheid een systeemherstelpunt.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt door een moderator:
Moet je de router misschien installeren? Heb je Windows updates nodig na het herstel dat je gedaan hebt.

Hoe zou ik dat dan moeten installeren? Op bijvoorbeeld mijn ipad of mobiel of wii hoef ik alleen de code in te tikken en ik heb WIFI.

Dat hangt natuurlijk van de aanbieder af maar de computer gebruikt bepaalde services en protocols waar een installatieprogramma op toeziet. Als installeren niet nodig is en er is een stuurprogramma dan zou je een nieuwe netwerkverbinding moeten kunnen maken, waarbij het netwerk niet "onbekend" is.

Is er geen verbinding bedraad of onbedraad?

Probeer het volgende:
Open de commandprompt en typ
ipconfig /all (let op de spatie)
enter
Maak er een screenshot van en plaats die bij je volgende bericht of geef het IP adres dat je daar ziet staan.
Modem/router al gereset?

Laatst bewerkt:
Even wat ik denk dat belangrijk is;
bij windows IP configuratie staat:
Knooppunttype: hybride
IP-routering ingeschakeld: nee
WINS-proxy ingeschakeld: nee
En bij adapter voor draadloos LAN draadloze netwerkverbinding staat:
Mediumstatus: medium ontkoppeld
fysiek adres: 00-25-D3-15-D7-9B
DHCP ingeschakeld: ja
Autom. Configuratie ingeschakeld: ja