• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantonen achterstallige bewerkingen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeuwarden78

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2015
Beste mede-forummers,

Ik ben bezig een bestand te ontwikkelen waarin aangetoond wordt dat een bepaalde klant niet is benaderd in de afgelopen 6 weken. Bekijk bijlage Voorbeeld 1.ods

In het bijgesloten bestand wordt er een "T" of een "B" ingevoerd onder het weeknummer (rij 2). Indien er een T of een B is gevuld in de laatste 6 weken dan zou er onder kollom AB een Ja (bij wel) of een Nee (bij niet) moeten verschijnen.

Iemand een idee hoe ik dit kan realiseren?

Groet,

Reimer

Reimer,

Jouw beschrijving van de actie is onvolledig: Je geeft niet aan wat een Ja moet opleveren (T of B) en wat een Nee.
Daarnaast gaat jouw voorbeeld uit vanaf de huidige week, terwijl je 6 weken terug wilt kijken.

Mijn suggestie:
Neem een kolom op waarin je per bedrijf aangeeft wanneer het laatste contact is geweest.
Je kunt vervolgens met voorwaardelijke opmaak (een controle tegen VANDAAG()) die bedrijven kleuren die een laatste contact hebben meer dan 42 dagen geleden.
Met deze oplossing heb je tegelijkertijd ook het probleem van de jaarovergang opgelost in jouw voorbeeld (de kolommen D t/m AA in de door jou voorgestelde oplossing worden in mijn suggestie niet gebruikt).

Aanvulling:
Toch ook maar even mijn suggestie in beeld gebracht.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Reimer,

Jouw beschrijving van de actie is onvolledig: Je geeft niet aan wat een Ja moet opleveren (T of B) en wat een Nee.
Daarnaast gaat jouw voorbeeld uit vanaf de huidige week, terwijl je 6 weken terug wilt kijken.

Mijn suggestie:
Neem een kolom op waarin je per bedrijf aangeeft wanneer het laatste contact is geweest.
Je kunt vervolgens met voorwaardelijke opmaak (een controle tegen VANDAAG()) die bedrijven kleuren die een laatste contact hebben meer dan 42 dagen geleden.
Met deze oplossing heb je tegelijkertijd ook het probleem van de jaarovergang opgelost in jouw voorbeeld (de kolommen D t/m AA in de door jou voorgestelde oplossing worden in mijn suggestie niet gebruikt).

Aanvulling:
Toch ook maar even mijn suggestie in beeld gebracht.

Dank, dit is inderdaad veel logischer! Ik ga het zo gebruiken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan