Bios wachtwoord onbekend kan niet in bios komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
heb nu een medion akoya laptop E7228T met hetzelfde probleem. Ik wil opstarten vanaf dvd om w7 erop maar als ik de bios in wil krijg ik een scherm waar een wachtwoord in moet.
vorige eigenaar gemaild en die wist dit niet meer
zijn er nog specifieke codes voor medion of de bios maker van deze laptop? heb al gegoogeld maar kan niks vinden
bios is van american megatrends C15B.602

Laatst bewerkt:
Beste vipertronic,

Ik heb een nieuwe vraag gemaakt voor je probleem. Het is verwarrend als er 2 vragen in 1 topic staan. Op deze manier heb je de antwoorden die horen bij je probleem.

Succes

heb nu een medion akoya laptop E7228T met hetzelfde probleem. Ik wil opstarten vanaf dvd om w7 erop maar als ik de bios in wil krijg ik een scherm waar een wachtwoord in moet.
vorige eigenaar gemaild en die wist dit niet meer
zijn er nog specifieke codes voor medion of de bios maker van deze laptop? heb al gegoogeld maar kan niks vinden
bios is van american megatrends C15B.602

krijg je na paar keer fout intoetsen een response code?

Bios batterij een aantal minuten eruit laten, dien je wel het notebook gedeeltelijk te demonteren en hopelijk is er geen extra password eprom gebruikt.

heb gegoogeld op bekende paswoorden van AMI biossen echter dit helpt niet (stuk of 20 geprobeerd)
heb cmospwd 5.0 gebruikt echter dit werkt enkel op 32 bits machines die van mij is 64 bits dus werkt niet (veelgehoorde klacht)
batterij truukje helpt denk ik niet (nog niet geprobeerd) dit is een laptop van 2013/2014 dus zal wel in eeprom staan en is niet via de batterij eruit te verhelpen
laptop start wel gewoon door naar windows 10 echter in de bios komen door bootvolgorde te veranderen enz. lukt dus niet bij indrukken F2 gaat deze om een paswoord zeuren , vorige eigenaar zegt van niks te weten over een paswoord dus dat schiet ook niet op.
ja krijg een respons code (lijkt wel seriennummer van windows zolang is dat nummer dus zoiets als xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx
kan het nu niet zien laptop staat bij een vriendin

Laatst bewerkt:
heb gegoogeld op bekende paswoorden van AMI biossen echter dit helpt niet (stuk of 20 geprobeerd)
heb cmospwd 5.0 gebruikt echter dit werkt enkel op 32 bits machines die van mij is 64 bits dus werkt niet (veelgehoorde klacht)
batterij truukje helpt denk ik niet (nog niet geprobeerd) dit is een laptop van 2013/2014 dus zal wel in eeprom staan en is niet via de batterij eruit te verhelpen
laptop start wel gewoon door naar windows 10 echter in de bios komen door bootvolgorde te veranderen enz. lukt dus niet bij indrukken F2 gaat deze om een paswoord zeuren , vorige eigenaar zegt van niks te weten over een paswoord dus dat schiet ook niet op.
ja krijg een respons code (lijkt wel seriennummer van windows zolang is dat nummer dus zoiets als xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx
kan het nu niet zien laptop staat bij een vriendin

stuur die response nr maar

03ab14bc-4c61d480-9ed4e7d1-asc602di-8a99a059

probeer dit eens am8888egh of anders dit q,8888egh
als het niet helpt moet je helaas de lastige manier doen.
bios chip vervangen of bios chip programmeren met een ander bios dump (zonder wachtwoord)

Het is of een password eeprom, die kun je vervangen en als het in de bios staat is het een poosje eruit laten van de bios backup batterij voldoende maar die laatste optie is niet geprobeerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan