Gestoorde vogel

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytske

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2005
Ik heb een nieuwe pc en na terug zetten uit de back up van Thunderbird kan ik niet goed starten .Ik krijg boven aan de top een balk met een enorm lange lijst met ontvangen mail.Die moet ik naar links afzoeken tot ik een soort van teken krijg waar ik kan beginnen.Ik krijg dan het bekende overzicht met alle mappen.Dan de mail zoeken die ik wil lezen.Ben ik daar mee klaar en ik sluit af.........dan begint alles weer op nieuw.Dus de lange lijst in de bovenbalk weer afzoeken.
Het is allemaal heel traag en vermoeiend.
graag hulp Sytske.

Het lijkt erop alsof er heel veel tabbladen met berichten openstaan. Weet je hoe je in de profieldirectory van Thunderbird moet komen via de Windows Verkenner (ik ga er vanuit dat je Windows gebruikt?)?

Zo ja, dan kun je het volgende doen:
1. Sluit Thunderbird af.
2. Ga in de Windows Verkenner naar de profieldirectory van Thunderbird.
3. Verwijder het bestand session.json.
4. Start nu Thunderbird opnieuw op.

Bedankt voor je hulp.Maar......zonder succes
groet Sytske

Inmiddels problemen grotendeels opgelost.Zoek nu nog naar de mogelijkheid om twee al bestaande emailadressen in mijnAccountinstellingen te plaatsen.
Tot hier bedankt ,nu nog de ontbrekende adressen.
groet Sytske

Ben nog steeds adressen kwijt.Ik verzamel camera,s en ik weet dat het mailen van oude relaties wonderen doet.Maar misschien moet ik leren leven met de verdwenen adressen.
groet Sytske

Ik heb een nieuwe pc en na terug zetten uit de back up van Thunderbird kan ik niet goed starten .Ik krijg boven aan de top een balk met een enorm lange lijst met ontvangen mail.Die moet ik naar links afzoeken tot ik een soort van teken krijg waar ik kan beginnen.Ik krijg dan het bekende overzicht met alle mappen.Dan de mail zoeken die ik wil lezen.Ben ik daar mee klaar en ik sluit af.........dan begint alles weer op nieuw.Dus de lange lijst in de bovenbalk weer afzoeken.
Het is allemaal heel traag en vermoeiend.
graag hulp Sytske.
Ik heb deze vraag een maand geleden al eens gesteld en nu doet het probleem zich weer voor.Het vorige advies"het bestand session.json verwijderen"opgevolgd .
graag uw advies. Sytske

Wat verwacht je nu precies dan? Het verwijderen van het bestand session.json lost het probleem volgens jou niet op en vervolgens geef je zelf aan dat de problemen grotendeels zijn opgelost:
Inmiddels problemen grotendeels opgelost.

Hoe heb je dit dan gedaan? Wellicht dat je die oplossing nu ook kunt toepassen?

Ik schrijf dar het probleem zich WEER VOOR DOET.
bedankt voor de aandacht Sytske

Kun je eens een schermafbeelding plaatsen waarop te zien is hoe het probleem uitziet? Wellicht dat het dan wat duidelijker wordt wat je precies voor probleem hebt.

Binnen gekomen via mailbox van Beheer:

helpmij.jpg

Dan ben ik nog steeds benieuwd wat nu het probleem is ;). Er staan inderdaad heel veel tabbladen met berichten open, maar volgens mij is het een kwestie van de tabbladen sluiten nadat het bericht is gelezen, dan voorkom je dit probleem. Werk je liever niet met tabbladen, kun je Thunderbird zo instellen dat berichten in een afzonderlijk venster geopend worden.

Dit kun je instellen door in het menu te kiezen voor Opties, vervolgens in het optiescherm te kiezen voor Weergave, vervolgens het tabblad Geavanceerd. Onder de optie 'Nieuwe berichten openen in' kies je vervolgens voor 'Een nieuw berichtventer'. Tot slot klik je op OK om de instellingen te bevestigen.

Misschien is er geen werkelijk probleem,maar zie ik geen oplossing.Je moet begrijpen dat ICT voor mij geen hobby is .Ik ben een gebruiker en mijn hobby is iets totaal anders.Je adviseert mij in het MENU te kiezen voor OPTIES en dan in het scherm WEERGAVE vervolgens in GEAVANCEERD.Beste Tommy voor jouw gesneden koek.Maar waar vind ik dit allemaal?
groeten Sytske

Het heeft er niks mee te maken of ICT wel of geen hobby is, maar ik neem aan dat als je een computer gebruikt je wel een bepaalde basisvaardigheid hebt; anders is het weggegooid geld geweest. In een eerdere reactie heb ik gesuggereerd om via de Windows Verkenner de profieldirectory van Thunderbird op te zoeken en daar het bestand session.json te verwijderen. Je geeft vervolgens aan dat dat niet geholpen heeft, ik neem dus aan dat het wel gelukt is dat bestand te vinden en te verwijderen. Die handeling op zich is veel ingewikkelder dan het wijzigen van een optie binnen Thunderbird via het menu en instellingen-scherm. Het verbaast mij dan wel dat een dergelijke actie als het verwijderen van een bestand dat voor een onervaren gebruiken redelijk ver verstopt zit wél lukt, maar dat je een relatief eenvoudige instelling niet gewijzigd krijgt.

Om de instelling te wijzigen ga je als volgt te werk:
1. Druk op de Alt-toets op je toetsenbord.
2. In je Thunderbird-venster verschijnt een menubalk onder de naam van het tabblad. Dat ziet er ongeveer zo uit:
Thunderbird1.jpg
3. Klik met je muis op Extra (rood omcirkeld in de afbeelding).
4. Vervolgens klik je met je muis in het menu op Opties (ook weer rood omcirkeld in de afbeelding):
Thunderbird2.jpg
5. Vervolgens verschijnt het Optiescherm van Thunderbird. Daarin klik je vervolgens op Weergave (1), vervolgens op Geavanceerd (2) en tot slot op Een nieuw berichtvenster (3) (alle drie rood gemarkeerd in de afbeelding)
Thunderbird3.jpg
6. Tot slot klik je in het optiescherm op OK en kom je terug in het Thunderbird scherm.

Vanaf nu wordt elk bericht dat je opent in een afzonderlijk venster geopend, wat je uiteraard na het lezen ook weer kunt sluiten. Het enige wat je nu nog hoeft te doen is alle openstaande tabbladen in Thunderbird sluiten door op het bijbehorende kruisje te klikken. Ik neem aan dat je weet hoe dat werkt.

Een vrolijke Frans ben je geloof ik niet Tommy.Maar je aanwijzingen werken,bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan