wifi gaat steeds beperkt

Status
Niet open voor verdere reacties.
a. Heb je de driverupdate gedaan?
b. Ik heb die handleiding niet. Kijk op het apparaat wie de leverancier/fabrikant is en kijk daar.

Tijs.

aha! ik heb driver booster maar nog niet de nieuwste versie, eenmaal geinstalleerd gaf hij aan de wifi adapter te updaten heb ik gedaan :-) ik ben benieuwd!
maar kun je me in jip en janneke taal uitleggen waar ik kan zien wie de fabrikant is en hoe ik kan inzien of hij de 5 ghz kan hebben?

Een RT3290 ondersteunt geen 5 Ghz. Ik kan verder geen gok gaan doen naar de "fabrikant": Ralink's worden, onder eigen naam, door verschillende leveranciers verkocht.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Zou eens via aparaatbeheer, netwerkadapters, rechtermuisklik op die Ralink, eigenschappen en geavanceerd of er een instelling is voor energie beheer, zo ook in die eigenschappen het tabblad energiebeheer, daar alles uitvinken.
dat had ik als eerste gedaan en hij gaf toen aan dat alles up to date was, dankzij driver booster de juiste update gevonden

Als troost, je bent niet de enige.
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=ralink+rt3290802+advanced+configuration

Je had driver booster helemaal niet nodig: Ik had in posting #11 al de laatste driver gelinkt.
Maar goed, op een gegeven moment houdt het op: De adapter ondersteunt geen 5 Ghz, dus daar komen we niet verder mee. Dus als de driverupdate niets oplevert dan zou ik vermoeden dat je 2,4 Ghz wifi netwerk het niet (of nauwelijks) aan kan op het moment van zwaar verkeer (downloaden/netflix). Daar kunnen ook concurrerende wifi netwerken in de buurt debet aan zijn (overlappende kanaalnummers, dus 'trager' netwerkverkeer).

Beste kans dan dus het aanschaffen van een wifi adapter die wél 5 Ghz ondersteunt. Let wel op: Het bereik van 5 Ghz wifi is kleiner dan die van 2,4 Ghz, dus zit je ver van de horizonbox af (muren er tussen, plafonds er tussen) dan kan het zijn dat de ontvangst tegenvalt.

Tijs.

dat had ik als eerste gedaan en hij gaf toen aan dat alles up to date was, dankzij driver booster de juiste update gevonden
Staat in de quote.
En een driver werkt of werkt niet en wat je nu ervaart is dat er iets fout staat ingesteld.

Zou die driverzooi niet gebruiken, kan veel rommel meekomen en het is ook nog eens overbodig.

Mis ook het merk en type notebook, windows 8.1 staat erop had ik gelezen?

Staat in de quote.
En een driver werkt of werkt niet en wat je nu ervaart is dat er iets fout staat ingesteld.

Zou die driverzooi niet gebruiken, kan veel rommel meekomen en het is ook nog eens overbodig.

Mis ook het merk en type notebook, windows 8.1 staat erop had ik gelezen?

pentium, pavilion g7

Dus wat is er nu anders dan toen je de startposting deed? Andere driver (en zo ja, welke dan)?

Tijs.

@dorado de fixit van posting #6 doet dit al en leverde geen verbetering.

Als ik het goed begrijp is het enige wat een beetje verbetering geleverd heeft een nieuwere driver waar driver booster mee aankwam. Daar heb ik eerder al een driver tegenover gezet, maar dat kan evt dezelfde zijn.

Tijs.

Dus wat is er nu anders dan toen je de startposting deed? Andere driver (en zo ja, welke dan)?

Tijs.

wat bedoel je met andere driver, moet ik die kopen of downloaden? ik had via de driver booster geupdate en valt wel veel minder weg nu

Ik wilde even een samenvatting hebben van wat er veranderd was. Die andere driver (van Ralinktech/Mediatek zélf) die ik gelinkt had is gewoon gratis.
Wat er veranderd is sinds de eerste posting is de HUIDIGE situatie die ik zelf even samengevat in mijn laatste posting:
[...]een nieuwere driver waar driver booster mee aankwam.

Tijs.

Ik wilde even een samenvatting hebben van wat er veranderd was. Die andere driver (van Ralinktech/Mediatek zélf) die ik gelinkt had is gewoon gratis.
Wat er veranderd is sinds de eerste posting is de HUIDIGE situatie die ik zelf even samengevat in mijn laatste posting:

Tijs.

ok ik heb die drivr gedownload, maar weet niet precies wat te doen. ik heb geprobeert de drivers te openen en de windows versie 64 bits. deed hij volgens mij ook en gooide mijn eigen driver weg maar deed vervolgens niets meer. systeemherstel uitgevoerd. misschien iets fout gedaan?

Tsja, zonder duidelijke melding over wat er tijdens er de installatie gemeld / getoond werd kunnen we niet veel.

Als jij nu zegt dat de oude driver werd gedeïnstalleerd en daarna de driver-installatie beëindigde als geslaagd, dan zou ik daarna nóg een keer dezelfde driver-installatie gestart hebben om (de nieuwe driver) te gaan installeren.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tsja, zonder duidelijke melding over wat er tijdens er de installatie gemeld / getoond werd kunnen we niet veel.

Als jij nu zegt dat de oude driver werd gedeïnstalleerd en daarna de driver-installatie beëindigde als geslaagd, dan zou ik daarna nóg een keer dezelfde driver-installatie gestart hebben om (de nieuwe driver) te gaan installeren.

Tijs.
ik heb het opnieuw geinstalleerd en de wifi opgezocht en opnieuw verbonden, gaat wel aan.
ik heb voor de zekerheid de probleemoplosser (windows netwerkcontrole) gedaan en ontdek dit: het externe apparaat of de externe bron accepteerd de verbinding niet (met gele 3hoek erachter)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan