Wat is de beste game pc voor rond de 2000 euro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TomvanRijn

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2015
Berichten
31
Hallo allemaal,

Ik zit vaak achter de computer en vind het dan ook belangrijk om over een goede pc te beschikken. De nieuwste games zoals AC wil ik graag op de hoogste kwaliteit afspelen.
Daarnaast vind ik een goede internet verbinding ook erg belangrijk. Zo kan ik filmpjes en online spellen snel en zonder problemen (af)spelen. Voor de computer vind ik een goed geheugen belangrijk. Ik heb nu een pc met 41,4 GB op de C schijf en 1,81 terabyte op de D schijf. Veel programma's zitten op de C schijf en het lukt me niet om die naar de D schijf te verplaatsen. Het gevolg is dat mijn C schijf vol zit. Dit probleem wil ik op mijn nieuwe pc voorkomen. Wat ik ook wil voorkomen is dat het teveel lawaai gaat maken. Mijn pc maakt nu ontzettend veel geluid en dat is erg vervelend.
Verder zoek ik nog
-een goede virusscanner.
-Een game muis
-Een game keyboard
-een goede kwaliteit monitor
Eigenlijk alle randapparatuur dus.
Aangezien dit een flinke investering is zou ik ook graag willen dat mijn pc lang mee kan. Toch wel minstens 5 jaar. Vandaar ook al de goede virusscanner. Hebben jullie nog andere tips hoe je pc lang mee kan zonder sloom te worden en veel geluid te gaan maken?
Ik kan zelf geen pc bouwen. Kan ik beter een complete pc kopen of iemand inhuren die de (door jullie) gekozen onderdelen in elkaar zet? Helaas is mijn kennis van computers miniem dus ik vertrouw volledig op jullie verstand van computers:)

Alvast bedankt voor alle hulp!

Groeten
Tom
 
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl


Hier een compleet setje en ja randapparatuur is een beetje persoonlijk wordt door de winkel in elkaar gezet
 
Keuze genoeg. Wat muis en toetsenbord betreft heb ik alles van Razer. Werkt als een zonnetje. Let wel even op bij de toetsenborden. Razer heeft deze met en zonder hoorbare klik in de toetsen. Staat een beetje verstopt die info, en ik weet dat er mensen zijn die niet tegen het geklik kunnen.
 
Beste Modag,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb even gewacht tot er meer reacties geplaatst waren. Helaas zijn dat er niet zoveel. Maargoed, als beheerder weet jij vast goed waar je het over hebt dus ik ben blij dat je de tijd hebt genomen om deze lijst voor mij samen te stellen:) De pc wordt door de winkel in elkaar gezet geef je aan. Als ik op Hier druk komt er een lijst met alle benodigde apparatuur van de pc. Ik hoef niet op een aparte knop drukken om aan te geven dat ik de pc graag in elkaar wil laten zetten, dat doen ze sowieso? Zijn de aanbevelingen die links naast de lijst staan trouwens van jou of zijn die van de winkel zelf? Wat raad je mij aan om een goede internetverbinding tot stand te brengen? Bekabeld internet is zeker de beste optie? Is er nog een bepaalde manier waarop je bekabeld internet het best kan aanleggen? Misschien dat een aantal van mijn vragen wat dom overkomen, mijn excuses daarvoor. Ik ben in ieder geval erg blij met de hulp die je mij voorlopig verschaft hebt:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,


Geen dank hoor Als je het lijstje doorleest zie daar je Azerty montage met 1 jaar garantie tussen staan dus wordt geregeld als je dit lijstje zo over neemt ,en domme vragen bestaan niet en inderdaad bekabeld is nog steeds de beste optie en speciale manier van aanleg is er eigenlijk niet zou proberen het toch zo kort mogelijk te houden.en aanbevelingen links zijn van de winkel maar hoef je dus niet op te letten,

Je moet wel zelf de windows er op zetten met de internet beveiliging maar dat zal denk ik toch geen probleem opleveren anders lees ik dat wel.
 
Laatst bewerkt:
De samenstelling van Modag ziet er strak uit maar je kunt er nog wel iets op besparen, de virusscanner bijv.
Als je 360 Total Security gebruikt heb je een uitstekende, complete bescherming, het is ook nog eens gratis en verkoopt niet na 1 jaar :thumb:

Verder niet veel aan toe te voegen, wat netwerk betreft: een kabel is sneller en stabieler dan een draadloze verbinding en de kans op lag bij online gamen is beduidend lager.
Zorg voor goede kwaliteit netwerkkabel, dus gebruik minimaal Cat5e of Cat6, in geval van Cat5e bij voorkeur niet langer dan 50 mtr aan 1 stuk bij een Gigabit netwerk, heb je meer nodig, neem dan Cat6 kabel.

Zelf ben ik geen fan van MSI moederborden en Seagate harde schijven ( slechte ervaringen ) dus mijn keuze zou een Asus of Gigabyte moederbord zijn en een harde schijf van Western Digital, maar nogmaals, dat is persoonlijk.
De setup is goed en gaat het zeker doen, daarvan ben ik overtuigd.:thumb:
 
Hoi,

Mocht je twijfelen aan de msi en de seagate hier een setje met beide aangepast zonder de eset beveiliging maar moet zeggen heb beide merken moederborden hier en draaien beide goed en zal inderdaad persoonlijk zijn .Keus is aan jou dus qua prestatie maakt het niet uit. met de msi heb je wel zowel het moederbord en videokaart van zelfde merk.
 
Laatst bewerkt:
Hallo TomVanRijn,

Omdat je 2000 euro niet elke dag uitgeeft en meestal als je een pc aanschaft is het voor langere duur. Zal ik een zorgvuldige keus maken, kan je het beste voor jezelf nagaan wat jouw behoeften en of wensen zijn, betreft de PC. Heb je al deels aangegeven in je eerste post, zou de nadruk op de levensduur van de pc leggen. De builds die zijn genoemd, zijn allemaal goede builds, al in mijn ogen zijn ze sneller verouderd. Omdat vandaag de dag steeds meer games en applicaties op 8 of meer threads draaien. Je kan kiezen voor de AMD FX8350 en de I7. Natuurlijk wil je ook je CPU optimaal blijven benutten bij oudere applicaties en of games die niet meer dan 4 Cores gebruiken, waar dus vooral baat is bij snellere cores.

omdat AMD CPU's relatief langzame cores hebben tot nu toe en we te maken hebben met 8 fysieke cores valt hij voor mij al af, naast hetgene dat en energie slurpende CPU is. Ga je al gauw naar de I7 of I5, wat ik boven al had aangeven draaien steeds meer applicatie vandaag de dag op 8 threads en zal in de loop van jaren alleen maar toenemen. De I5 heeft 4 cores en wel is waar snellere cores maar is dus minder multithreaded ten opzichte van de I7. Vandaar mijn keus naar de I7. Ik heb een samenstelling gemaakt gebasseert op de tweakers best buy guide van Mei en Juli 2015. http://tweakers.net/reviews/4008/3/desktop-best-buy-guide-mei-2015-high-end-gamesysteem.html, http://tweakers.net/reviews/4081/4/desktop-best-buy-guide-juli-2015-mainstreamgamesysteem.html.

De build is meer gebasseert op een krachtige CPU, dan een net aan CPU die voldoet en max high end videokaart. Wilt niet zeggen dat de 2 gekozen Videokaarten hededaagse spellen niet op ultra draaien ;-)
Build:https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B7517%5D=1&product%5B707629%5D=1&product%5B467587%5D=1&product%5B688168%5D=1&product%5B482896%5D=1&product%5B799192%5D=1&product%5B528532%5D=1&product%5B834195%5D=2&product%5B642827%5D=1&product%5B635255%5D=1&product%5B681248%5D=1&product%5B726183%5D=1&product%5B630606%5D=1&product%5B840301%5D=1&product%5B736283%5D=1&product%5B831680%5D=1
Zou de Kaspersky van deze site downloaden met 33% korting: http://licentie2go.com/Kaspersky-Internet-Security?gclid=Cj0KEQjw6vquBRCow62uo-_J_YYBEiQAMO6HiqGZClhIf9sdRYpIRTL-zudKKnLgD_aJQGBPoidGJN8aAtpN8P8HAQ

Groeten, Sander
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
En nu ga jij vertellen dat een r9 290 beter is als een gti 980ti dat lijkt mij niet echt en voorlopig kan een I5 nog steeds de nieuwste games bijbenen ik denk dat je beter een videokaart kan hebben die de games op het ogenblik het beste aankan als een processor die in aller waarschijnlijkheid iets te kort zou kunnen komen nee die keuze zou voor mij duidelijk zijn . een I7 is eventueel altijd later een goedkopere optie dan een nieuwe videokaart
en om nu in crosfire 2 x een 380 neer te zetten lijkt mij ook niet echt een vooruitgang .
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Tuurlijk is de R290 niet beter dan een GTX 980TI, verre vanzelfs, zit ook 2x een R9 380 in ;-) Begrijp jou redenering, dat je zegt dat het goedkoper is om een CPU aan te schaffen dan een nieuwe videokaart.
Dan heb je nog te maken met tegen die tijd de verouderde socket als je gaat upgraden. De vraag of je de CPU (I7) met die socket er nog wel is, zoja is het meestal tweedehands. Bij een Videokaart kan je gewoon de meest recente videokaart erin gooien. Tegen die tijd heb je dan wellicht de snelle technologie van de GTX 980TI voor veel minder en wellicht efficienter samenwerkt met je CPU en geheugen ;-)

Lees Ontwikkelingen AMD: http://tweakers.net/nieuws/102938/amd-onthult-zen-cores-en-schrapt-x86-arm-project.html
Moet je bij jezelf nachecken wat volgens jou het handigst is.

Groet, Sander
 
Laatst bewerkt:
Hoi,


Het handigst is om eens te kijken hoe lang er al 4 cores 6 cores wat ever er zijn gebouwd en hoelang het geduurd heeft voordat een game bouwer hiermee mee ging /gaat denk dat dat ook weer zen lang gaat duren. Heb het idee dat dit voor de game bouwer veel minder van belang is als een goede videokaart. We hebben het nu alleen over gamen wordt er andere dingen mee gedaan ja dan wordt het wat anders
 
Laatst bewerkt:
De samenstelling van Modag ziet er strak uit maar je kunt er nog wel iets op besparen, de virusscanner bijv.
Als je 360 Total Security gebruikt heb je een uitstekende, complete bescherming, het is ook nog eens gratis en verkoopt niet na 1 jaar :thumb:
https://www.security.nl/posting/426850/Chinees+anti-virusbedrijf+fraudeerde+bij+anti-virustests
En ook al een keer betrapt op keyloggers......
Zou die zooi niet willen hebben, ook nog eens de engines van andere "geleend".
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=363&t=14662&p=141649&hilit=Qihoo#p141649
 
Dus als ik het goed begrijp is de set van Modag het beste om de ultieme game ervaring er uit te halen. Om games op de hoogste kwaliteit zo snel mogelijk af te spelen. Terwijl de set van Sander het beste is voor de algemene computerervaring omdat hij langer mee gaat + een prima maar niet uitstekende game ervaring bied. Ik vind gamen wel erg leuk, maar om te zeggen dat ik een hardcore gamer ben dat nou ook weer niet. Dus als de game pc voor een prima game ervaring zorgt en er daarnaast ook voor zorgt dat de pc langer mee gaat dan gaat mijn voorkeur daar naar uit.

Lange Pier, bedankt voor de waarschuwing voor die virusscanner. Dan zal ik die zeker niet nemen. Modag kiest voor de ESET NOD32 AntiVirus en Sander koos voor de Kaspersky virusscanner. De Kaspersky is wat duurder. Is het de extra 17,50 euro waard om voor Kaspersky te kiezen als je kijkt naar kwaliteitsverschil?

Scrapheap bedankt voor je inbreng over de bekabelde internetverbinding, ik zal daar rekening mee houden.
 
M.b.t. de virusscanner: ik heb zelf ook een Eset licensie voor NOD32 hoor en ben er dik tevreden mee maar heb gemerkt dat 360 Total Security het systeem minder belast dan Nod32 doet en ik heb dat 360 TS hier al ruim een jaar probleemloos op 2 andere systemen draaien, vandaar de tip.
Wat betreft de keuze tussen Kaspersky en Eset: Kaspersky is naar mijn gevoel iets agressiever dan Eset al zal het elkaar niet veel ontlopen en Kaspersky "rommelt" ook in je netwerk-verkeer heb ik gemerkt bij het gebruik van mijn mediaspelers, vandaar mijn keuze voor Eset, daarmee geen probleem.
 
Hoi,


Je komt zelf met de vraag beste game pc voor ...... naar mijn inziens geef ik je die, en of die van sander heeft gegeven langer meegaat is de vraag is nog steeds een processor uit de zelfde serie als de de genoemde I5 alleen wat sneller maar de volgende generatie komt er aan dus misschien daar even op wachten.
En crossfire wordt ook met enige regelmaat niet gebruikt of werkt slecht in games dus als ik mocht kiezen dan zou ik het wel weten als ik om de beste vroeg.

Mocht je de pc met i7 met dit budget willen hebben is naar mijn inziens deze nog steeds de beste optie maar eerste optie blijft de beste.
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp is de set van Modag het beste om de ultieme game ervaring er uit te halen. Om games op de hoogste kwaliteit zo snel mogelijk af te spelen. Terwijl de set van Sander het beste is voor de algemene computerervaring omdat hij langer mee gaat + een prima maar niet uitstekende game ervaring bied.
Wat is de beste game pc voor rond de 2000 euro?

Je vraag begon hiermee en de 2e PC gaat echt niet langer mee, een i5 met 8GB geheugen en een goede videokaart is belangrijk bij gamen, over 5 jaar zijn er miss. games die meer vragen maar je zult ze altijd kunnen spelen maar dan miss. op een lager niveau en je kunt er terzijnertijd miss. een videokaart inzetten die weer meer kan, maar 5 jaar is in de ict wereld erg lang.



En er zijn ook vrij goede gratis anti virus progjes, betaalde voegen vaak niet echt meer toe.
 
Ik ben ook nog steeds geneigd om de eerste set up van Modag te kiezen na alle comments die ik heb gelezen. En ja ik wil het liefst de beste, dus de set up is prima. Nogmaals bedankt. Ik gaf in mijn eerste bericht echter ook aan dat ik graag wil dat de pc lang mee gaat. Vandaar mijn interesse voor de set up van Sander. Maar die set up gaat dus niet langer mee dan die van Modag.
 
Denk dat je het idee van "langer meegaan" moet laten rusten, heb hier nog ween AT staan van bijna 20 jaar oud, doet het nog steeds, maar je kunt er niet veel meer mee.
 
Hoi,


Nee alles is relatief maar zoals ook door lange pier geopperd wordt 5 jaar is lang vooral als je met de nieuwste games mee wilt blijven gaan denk ik zo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan