HP Envy 4500

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benno_13

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2005
Hallo beste mensen,
Printer (slechts twee maanden oud) weigert af te drukken. Opnieuw geïnstalleerd. Scannen doet-ie, maar printopdrachten (vanaf computer, via usbkabel) herkent hij niet. In window 'Afdrukken' verschijnt na aanklikken 'Printer zoeken' direct een bericht: "active directory domain services is momenteel niet beschikbaar". In de te printen dokumentenoverzicht verdwijnt na enige seconden de documentnaam. Diverse controles uitgevoerd en 'help' aangeroepen. HP scan- en printdoctor geeft geen resultaat. Interne testpagine drukt hij wel af, maar de gewone testpagina niet. Onlangs nieuwe inktpatroon geplaatst
Welke ingewijde kan mij op weg helpen om het weer aan het printen te krijgen??
Alvast hartelijk bedankt.
H. Pleij

Dat zoeken naar de printer heeft geen enkele zin, want dat is voor netwerkprinters, niet (zoals bij jou van toepassing, want USB-aangesloten) voor lokaal aangesloten printers.
Je kunt beter in Apparaten en printers gaan kijken of de printer daar wordt genoemd.

Tijs.

Lees dit eens, misschien lost dat je probleem op..?

Scrapheap: Voordat ik een systeemherstel doorvoer, wil ik eerst zeker weten dat het probleem in die richting zit. Ik ben niet zo ingewijd en ben bang dat ik dan wat weggooi, wat ik wel nodig heb.

Dat zoeken naar de printer heeft geen enkele zin, want dat is voor netwerkprinters, niet (zoals bij jou van toepassing, want USB-aangesloten) voor lokaal aangesloten printers.
Je kunt beter in Apparaten en printers gaan kijken of de printer daar wordt genoemd.

Tijs.

Hallo Tijs,
mijn printer wordt gezien en is aangevinkt als standaardprinter. Na een printopdracht, verschijnt het document in de printopdrachtenwindow, maar verdwijnt na enkele seconden. De printer reageert in het geheel niet. Ik heb onlangs wel een tekenprogramma geinstalleerd op maandag 31 augustus. Daarna zijn waarschijnlijk de problemen begonnen, maar of dat er mee te maken heeft...... Kun je me helpen?
HP

Je zegt: Nieuwe cartridge geplaatst. Originele?

Tijs.

Nieuwe cartidge

Hallo Thijs,
het zijn niet de originele HP cartridges, maar ik heb na het plaatsen ervan wel weer printjes kunnen maken. Tot vorige week. Kan het liggen aan het feit dat ik een computertekenprogramma heb geïnstalleerd (SolidWorks)? Ik kom er niet meer uit. Als je me niet kunt helpen, moet ik terug naar de leverancier.......
groet
HP

Ik vermoed niet dat Solidworks er iets mee te maken heeft. Maar een oorzaak kan ik zelf ook niet aanwijzen.
Ik zou contact zoeken met HP support.

Tijs.

Het probleem is ondertussen door de leverancier van de printer (en computer) opgelost. Deze man van IT Shop Rijnsburg, is gratis bij mij thuis gekomen om na wat handelingen de printer aan de praat te krijgen. Hij heeft, als ik het goed begrijp o.a. enkele malen de printer verwijderd uit mijn printeroverzicht en wat handelingen aan de instellingen verricht. Meer weet ik er niet van. Alles functioneert weer perfect.
Iedereen die mij tips heeft gegeven: hartelijk bedankt!!
H. Pleij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan