• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getrapte validatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans04

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2010
Hallo,

Ik heb een werkblad, waarop ik een aantal indelingen maak. De nummers die ik invul op blad "plaatsing" in kolom B onder "code" worden gevalideerd door =aantal.als(B2:B35;B1)=1
Hierdoor voorkom ik, dat een waarde meerdere malen kan worden ingevoerd.
Nu wil ik graag, dat meteen tijdens het invoeren wordt gecontroleerd of waarde bestaat in blad "deelnemers" onder kolom A.
Ter info: Het blad deelnemers wordt, na een verandering/wijziging, steeds weer gesorteerd.

Wie heeft voor mij een oplossing, zonder VBA te gebruiken.

Hans

Bijlagen

Je huidige formule "rammelt" een beetje. Inclusief de extra validatie heb ik ervan gemaakt, in B2 en aanvinken "Deze wijzigingen toepassen op alle andere cellen met dezelfde instellingen":
Code:
=EN(AANTAL.ALS($B$2:$B$35;B2)=1;ISGETAL(VERGELIJKEN(B2;DeelnemerCodes;0)))
DeelnemerCodes is een gedefinieerde naam met de deelnemercodes in blad "Deelnemers".

Je huidige formule "rammelt" een beetje. Inclusief de extra validatie heb ik ervan gemaakt, in B2 en aanvinken "Deze wijzigingen toepassen op alle andere cellen met dezelfde instellingen":
Code:
=EN(AANTAL.ALS($B$2:$B$35;B2)=1;ISGETAL(VERGELIJKEN(B2;DeelnemerCodes;0)))
DeelnemerCodes is een gedefinieerde naam met de deelnemercodes in blad "Deelnemers".

Marcel,
Bedankt voor het snelle antwoord. Als ik de code verwerk, krijg ik de melding dat niet middels een ander werkblad kan worden gevalideerd.
Hoe kan ik de gegevens op het blad "deelnemers" op een andere wijze bereiken dan met deelnermers!$a$2:$A$41 ??

Dat met een gedefinieerde naam zie ik nog niet.

gr. Hans

Bekijk bijlage 246265
Zie bijlage.
De clou zit hem in de gedefinieerde naam, tab Formules - Namen beheren

Marcel,

Bedankt voor de snelle reactie en de wijze les. Ik zie nu hoe het kan worden gemaakt.
Het wordt voor mij weer wat gemakkelijker om een 200-tal teams over ca 25 poules te verdelen zonder onnodige fouten te maken.

Groet, Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan