• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Checkbox op een werkblad programmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Ik heb wat ervaring met UserForms, maar niet met het programmeren van checkboxes ed op een werkblad.
Kun je via VBA inspelen op de cel waarin zo een checkbox zich bevindt? Ik veronderstel dat je beter met een ActiveX dan met een Checkbox uit de formulierbesturingselementen werkt?

Met:....
Code:
msgbox checkbox1.topleftcell.address
....gaat dat lukken.

Met:....
Code:
msgbox checkbox1.topleftcell.address
....gaat dat lukken.

Ben er toch nog niet uit.
In een kolom staan verschillende checkboxes. Als die worden aangeklikt moet in cel ernaast de huidige datum komen.
Voor eentje geen probleem: Range(Checkbox1.TopLeftCell.Address).Offset(0,1) = Date

Maar hoe kan je dat nu op een elegante manier voor een hele kolom doen?

Ik wil best de code in jouw bestandje plaatsen, maar ik bouw geen hele bestand na (dan is het net weer iets anders, en dan blijven we bezig).
Plaats het bestand maar eens waar het in moet.

QUOTE=HSV;5596523]Ik wil best de code in jouw bestandje plaatsen, maar ik bouw geen hele bestand na (dan is het net weer iets anders, en dan blijven we bezig).
Plaats het bestand maar eens waar het in moet.[/QUOTE]

Dat zou ik fijn vinden, voor mij is het puur uit interesse, iemand anders legde me dit probleem voor.
Als het met klassemodules is: daarmee heb ik dus nog nooit gewerkt, heb wel een VBA boek van John Walkenbach, denk dat ik daar wel wat uitleg zal vinden.

Bekijk bijlage Checkbox.xlsm[

Alvast bedankt!

Bij deze het bestandje retour.
Maak je nieuwe checkboxen aan?, even de sub 'auto_open()' aanroepen.

Bijlagen

Bij deze het bestandje retour.
Maak je nieuwe checkboxen aan?, even de sub 'auto_open()' aanroepen.

Heel erg bedankt, in grote lijnen snap ik het, ga het in het WE eens beter bestuderen.
Als ik het goed begrijp definieer je in die klassemodule een event?
En kan je de Auto_Open sub ook schrijven in het Open Event van de workbook?

Graag gedaan,

De 'sub auto_open()' wordt ook automatisch aangeroepen als je het bestand opent!
Het is even voor de duidelijkheid. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan