• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Multiple pie chart met 'core' waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsap93

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2014
Goedemorgen,

Om gemakkelijk over een onderwerp te praten wil ik graag gegevens in een pie chart laten zien.
Het lastige is dat ik 3 'core' waarden heb, welke onderverdeeld moeten worden in 'sub'waarden.
Daarnaast moet er per 'sub'waarde een waarde van lag, gemiddeld of hoog aan gekoppeld kunnen worden.
(Zie afbeelding als voorbeeld)
Untitled.jpg

Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen aanpakken?
Ik heb al even gezocht op internet naar multiple layer pie chart maar daar zie je de vaste 'core' waarden niet in terugkomen.

Alvast bedankt!

Misschien een radar grafiek gebruiken?
Zonder voorbeeldbestandje kan ik je niet verder helpen

Het voorbeeld bestandje moet de gegevens bevatten die je om wilt zetten naar een grafiek.
Een tabelletje met gegevens dus

Dichterbij dan dit kan ik niet komen.
Dat lijkt er al wel aardig op! Zou je alleen niet zoiets in een pie kunnen maken, en dan de vakken inkleuren bij 1,2 of 3 met een functie: ''IfD3=1, than'' ''IfD3=2, than'' en ''IfD3=3,than?'' ?

Een taartgrafiek is notoir onduidelijk en een radar plot is wat mij betreft nog onduidelijker. Het maakt het vergelijken van onderlinge resultaten niet makkelijk.

Bijgaand een simpele poging met een staafgrafiek.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan