femke98
Meubilair
- Lid geworden
- 16 dec 2006
In de afgelopen nieuwsbrief staat een artikel over het installeren van een Chromebook op een oudere laptop. Leuk artikel!!
Ik mis alleen een stapje.
Zie hier wat er staat:
Gaat dit net zoals bijv. met Linux, dan je dit met UnetBootin kan doen? Of hoe gaat het in zijn werk?
Ik ben daar wel nieuwsgierig naar omdat ik hier een oudere laptop heb die ik wil verrassen met het OS Chrome.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen?
Ik mis alleen een stapje.
Zie hier wat er staat:
Tussen dat de bestanden met .img.7z eindigen en "dan stopje de stick in je pc en start opnieuw" mis ik hoe je dan die bestanden op een usb stick krijgt.nstallatie
Chromium installeren is simpel. De betrokken image bestanden vind je op http://chromium.arnoldthebat.co.uk/. Neem gewoon de laatste in de daily map met .img.7z aan het einde van de bestandsnaam en voor een wat oude laptop met van origine Windows Vista neem je verder de image waarvan de bestandsnaam begint met Cx86OS.
Image kiezen
De C staat voor Chromium, x86 voor een 32bits PC en het OS aan het eind voor het Operating systeem en niet de Chromium browser zelf.
De extensie 7z geeft aan dat de image is gecomprimeerd met 7zip. Je kan dat programma hier downloaden. Je pakt de image uit met 7zip en zet hem op een geschikte usb-stick (groter dan 4 GB) met het programma W32 Image Writer.
Naast die bestanden met .img.7z aan het einde van de bestandsnaam vind je daar bij arnoldthebat ook bestanden waarvan de naam eindigt op .vdi.7z. Dat zijn virtual disk images voor Virtualbox, waarmee je binnen je systeem een ander computersysteem kan laten draaien. Zie dat als een soort vluchtsimulator voor computersystemen. Dat werkt best gemakkelijk voor de wat meer gevorderden in het computeren.
Dan stop je die stick in de laptop en start hem opnieuw.
Gaat dit net zoals bijv. met Linux, dan je dit met UnetBootin kan doen? Of hoe gaat het in zijn werk?
Ik ben daar wel nieuwsgierig naar omdat ik hier een oudere laptop heb die ik wil verrassen met het OS Chrome.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen?