verborgen werkbalken / lint weer zichtbaar maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Johgs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Johgs

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Jaren geleden heb ik in een door mij gebouwde dB een instelling gemaakt om bij de gebruikers automatisch alle werkbalken te verbergen, zelf opende ik de dB voor beheer via shift, werkt perfect.
Nu zijn we echter over naar nieuwere software en gebruikers werken nu met een runtime 2010 versie.

Probleem is echter dat nu ook het lint verborgen is en wat lastiger is, het is een instelling die blijvend is in Access, dus ook bij een volgende dB openen wordt alles verborgen.

Met geen mogelijkheid krijg ik de balken / het lint weer zichtbaar (de runtime opent wel met lint, wat vervolgens verdwijnt).

Ik krijg de balken niet tevoorschijn met instellingen bij opstarten, niet via macro's (wel in Access 2003, niet in de runtime) en ook in VBA vindt ik nergens meer de instelling terug die de balken laat verdwijnen.

Hoe krijg ik de balken, en dan vooral het lint in de runtime weer zichtbaar. Probleem is vooral dat de bijwerk query's steeds om bevestiging vragen wat via een menu optie is uit te schakelen, alleen dan moet je wel in het menu kunnen.

Waar kan ik die instelling gemaakt hebben die alle andere opties overruled?

Kun je een paar screenshotjes maken en deze uploaden? Dan kunnen wij het probleem beter zien.

Screenshot kan, maar in de runtime is enkel een dikke streep bovenin zichtbaar en of ^ nu naar boven of beneden wijst, maakt geen verschil.

Uiteraard is ook het openingsformulier zichtbaar, maar dat is verder niet relevant.

geen lint.jpg

Probleem is vooral dat de bijwerk query's steeds om bevestiging vragen wat via een menu optie is uit te schakelen, alleen dan moet je wel in het menu kunnen.
Dat is je minste probleem; zet boven de regel die de query uitvoert:
Code:
DoCmd.SetWarnings False
   ... Query uitvoeren
DoCmd.SetWarnings True
En je hebt nergens meer last van. Voor de rest van de vraag: A2003 werkt wezenlijk anders als 2010, dus is het logisch dat je code niet gelijk werkt. Zonder die code kan ik er maar bar weinig van zeggen!

Heb de code geplaatst bij openen van betreffende formulier en het weer inschakelen doe ik wel via de afsluitknop. Gouden tip!

De netbeheerders bij ons zijn nog bang van hun eigen schaduw en voor alle zelf gemaakt Intranetlinks, macro's en kortom alles wat werken makkelijker maakt, wordt je bedolven onder veiligheidswaarschuwingen, open een eigen mapje via html om een eigen documentje in een eigen mapje te plaatsen en je krijgt 2-3 waarschuwingen dat het gevaarlijk kan zijn en of je het echt wel wilt.

Nou, ook in 2000 of 2003 krijg ik die balken niet meer zichtbaar, enkel via de shift opstart, en ja, die code, ooit ergens opgeduikeld en gebruikt, vindt het alleen nergens terug.

PS. per ongeluk in de mail de verkeerde link aangeklikt voor afmelden, kun je ook weer aanmelden?

Laatst bewerkt:
Te vroeg gejuicht, werkt perfect voor de eerste invoer, bij een volgende invoer weer de melding, plaatsing bij openen formulier is dus geen oplossing, kennelijk moet het echt voor de queryuitvoer. :-(

Probleem was dat de bijwerkquery gestart werd via een macro bij verlaten veld (jaja, macro... sorry)
De macro door Access laten converteren naar VBA en met enkel toevoegen van een end sub (moest van de foutmelding) in het begin bleek het te werken via gebeurtenisprocedure, tot mijn verrassing bleef nu de veiligheidsmelding achterwege (mogelijk nog via jouw commando dat nog bij de formulierstart wordt gebruikt).

Laatst bewerkt:
Ik zou de SetWarnings commando's zo snel mogelijk laten uitvoeren, dus vlak voor de query zet je 'm uit en vlak erna weer aan. Niet wachten tot het afsluiten. Reden? Al je meldingen in Access zijn namelijk weg, ook de gewone meldingen. En wat is er op tegen om de regels gelijk uit te voeren? Ik zie die reden niet...

Omdat door de hoogstmogelijke beveiligingsinstellingen bij ons je wordt doodgegooid met allerlei overbodige meldingen, maar je hebt gelijk, enkel uit en aan schakelen waar echt overbodig is beter. Bij wissen van een record vind ik een melding wel zo handig.

Nu nog het probleem met de balken zien op te lossen.

Kom maar op met je code :)

ja, da's het probleem. Nog steeds niet teruggevonden waar die in de 16Mb staat (na migratie naar Win7 is de dB wat kleiner geworden volgens Windhoos, wrs voordeel van NTFS ipv FAT)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan