Geen geluid door koptelefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

jazzmatazz

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Ik heb een laptop van drie maanden oud met Windows 10 er op. Onlangs heb ik een Logitech UE Boom bluetooth speaker gekocht. Na veel gehannes met drivers is het mij gelukt om hem aan de praat te krijgen. Echter, sindsdien komt er geen geluid meer door mijn koptelefoon als ik die aansluit. In Configuratiescherm->Geluid staat mijn koptelefoon er ook niet bij. Ik heb al mijn Realtek drivers en ook de drivers van de UE Boom verwijderd en Windows geluid laten afspelen met de generieke audio drivers. Op dat moment geeft hij mijn koptelefoon wel weer. Ik zie ook dat de geluidsmetertjes uitslaan via het koptelefoonkanaal. Echter....ik hoor niets door mijn koptelefoon. Als ik de stekker er uit trek speelt hij het geluid netjes over de speakers van mijn laptop af. Als ik de stekker er dan weer in steek geeft hij aan dat er een stekker is aangesloten en stopt de geluidsweergave via de laptopspeakers. Alleen dus geen geluid via de koptelefoon. Als ik de Realtek drivers dan weer opnieuw installeer, levert dat niets op en dan ben ik zelfs weer mijn koptelefoon in Configuratiescherm->Geluid kwijt. Ik heb het ook al geprobeerd met een andere koptelefoon, maar daar heb ik hetzelfde probleem. Het lijkt niet aan de koptelefoon te liggen dus. Zou het misschien een kapotte audio ingang kunnen zijn (dat is de enige optie die ik nu nog mogelijk acht)? Of is het een driver dingetje?

Alvast dank voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
De audio uitvoer moet je dan weer op de speakers zetten van je laptop als je die bluetooth niet gebruikt. Waarschijnlijk werkt de koptelefoon aansluiting dan weer wel.

De audio uitvoer moet je dan weer op de speakers zetten van je laptop als je die bluetooth niet gebruikt. Waarschijnlijk werkt de koptelefoon aansluiting dan weer wel.

Misschien een domme vraag, maar: hoe doe je dat?

rechtsklikken op het luidsprekertje naast de systeemklok, dan bij afspeelapparaten de luidsprekers kiezen.
De bluetooth verbinding is dan wel verstandig die te verbreken alvorens je switched

Het uitzetten en opnieuw aanzetten van je audioinstellingen in configuratiescherm wil ook nog wel 'ns helpen (bij mij reset hij dan weer naar de laatst werkende instellingen)

rechtsklikken op het luidsprekertje naast de systeemklok, dan bij afspeelapparaten de luidsprekers kiezen.
De bluetooth verbinding is dan wel verstandig die te verbreken alvorens je switched

Helaas, dat werkt niet. De luidsprekers staan al als standaard geselecteerd (groen vinkje). Het probleem is dat de koptelefoon niet wordt weergegeven als apparaat waarover geluid kan worden afgespeeld. Op internet zie ik veel screenshots van dat window met daarin naast de luispreker ook de koptelefoon als afspeel apparaat. En zo lang de koptelefoon niet wordt weergegeven is er geen geluid mogelijk denk ik.

Het uitzetten en opnieuw aanzetten van je audioinstellingen in configuratiescherm wil ook nog wel 'ns helpen (bij mij reset hij dan weer naar de laatst werkende instellingen)

Via het configuratiescherm van Windows 10 zie ik niet direct hoe ik dat zou kunnen doen. Alles wat naar geluid verwijst in het configuratiescherm brengt me bij het Geluid scherm waar alleen de luidsprekers staan vermeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan