Select distinct resultaten scheiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

LuckyFm

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2015
Hallo allemaal,

even een vraagje waarvan ik niet weet of het kan of niet.

mijn query:

Code:
SELECT DISTINCT tblRitten.AutoNr FROM tblRitten;

Komt met max 5 resultaten (in mijn voorbeeld met 3)

86
88
90

Werkt prima in een dropbox, maar ik zou deze 3 waarden graag in 3 verschillende textboxen zien te krijgen

ben aan het stoeien geweest met een dropbox maar dan kom ik niet verder als column(0) het eerste record dus.
Bestaat er een mogelijkheid om deze waarden afzonderlijk aan te roepen??

alvast bedankt voor de hulp

Werkt prima in een dropbox
Dat lijkt mij stug; DropBox is daar echt niet voor geschikt :).
Maar je idee/wens is een erg ongelukkige, zeker als de hoeveeldheid waarden uit je query kan wisselen. Je zult namelijk voor elke waarde een apart tekstvak moeten hebben, en hoe weet je dat dan van tevoren? Gaat het om een vast aantal tekstvakken dat je wilt vullen, dan kan dat nog wel mits de tekstvakken niet-gebonden zijn. Je kunt dan bij het openen van je formulier een Recordset openen, die uitlezen en de uitgelezen waarden in het tekstvak plaatsen.

hoi Octafish

allereerst bedankt voor je reactie

bedoelde natuurlijk keuzelijst met invoer vak

Het zijn maximaal 5 resultaten dus dat is te overzien met visible=true or false kan ik dat wel handelen maar dan blijft de vraag hoe doe ik dat.
Open een recordset???? het spijt mij oprecht maar ik heb echt geen idee.
Kan je mij een beetje op weg helpen a.u.b.

alvast reuze bedankt.

In het draadje dat dinoshop vandaag is gstart, staat een perfect voorbeeld van een recordset. Je hoeft daar alleen maar een lusje bij te zetten (For i = 1 To 5) waarin je de 5 teksvakken vult en zichtbaar maakt, en je bent er.

Octafish,

Noem het onkunde maar dat draadje is voor mij (nog) ondoorgrondelijk heb geen flauw idee waar ik wat moet veranderen
en hoe ik het dan in textboxjes krijg????

Dan zou ik een db posten, want dan heeft een ander voorbeeldje denk ik ook geen zin.

Zal een poging doen om het iets duidelijker te maken

In het voorbeeld de tabel tblRitten wordt gereden met verschillende auto's door 1 chauffeur.
bv 5 ritten met auto 1, 11 ritten met auto 2 en 6 ritten met auto 3

Aan het einde van de dag wil ik graag weten welke auto's door deze chauffeur zijn gebruikt, en dat plaatsen in een rapport.
Dus alleen de AutoNr die zie ik graag in de drie textboxen

alvast bedankt voor de medewerking

Bijlagen

Ik snap je tabel niet; je hebt er één tabel bijgedaan met ritten, maar in het veld [ChauffeurID] heb je niks ingevuld. Hoe kun je dan een rapport maken op basis van ChauffeurID? Als je een voorbeeldje post, zet er dan in ieder geval data in waar we wat mee kunnen. Eigenlijk zijn ook de meeste records identiek, wat ook niet meehelpt...

Laatst bewerkt:
Heb er dus maar even wat data bijgeklopt, waarvan ik denk dat het logisch is. En op basis daarvan een rapport gemaakt, want dat is zó veel makkelijker dan wat je eigenlijk vraagt....

Bijlagen

Het chauffeurID zou uit deze tabel kunnen worden verwijderd wordt niets mee gedaan en dat de meeste records identiek zijn klopt ook vrij aardig want doorgaans rijden de auto's hetzelfde product.
als het kan wil ik uit deze tabel de verschillende autonummers (AutoNr) die zijn gebruikt en natuurlijk is dit slechts een voorbeeld waarin 3 auto's zijn gebruikt (87, 89 & 90) en slechts deze waarde wil ik in de 3 textboxen als dat lukt en anders moet ik het oplossen met een keuzelijst zoals in het voorbeeld, maar dat vind ik een stuk minder mooi.

Spreek je jezelf niet tegen?
Aan het einde van de dag wil ik graag weten welke auto's door deze chauffeur zijn gebruikt, en dat plaatsen in een rapport.
Ik lees hieruit dat je een rapport wilt maken waar alles in staat, op basis van chauffeur. Dus om te beginnen heb je in je rittentabel dus wel degelijk een veld ChauffeurID nodig, anders ben je al gelijk de sjaak: geen chauffeur, geen rapport op basis van chauffeur.
Daarnaast is het dus veel netter en makkelijker om op basis van ChauffeurID te groeperen en de detailsectie te gebruiken voor de detailrecords van de betreffende ritten. Desnoods zet je alles per chauffeur op een aparte pagina; er is nog veel meer mogelijk dan ik in het voorbeeldje heb gedaan.

Ik zie de noodzaak van het moeilijk programmeren om het in één veld te krijgen dus niet. En je geeft zelf al aan dat je niet kunt programmeren, dus waarom een oplossing willen maken die ver boven je huidige kennisniveau uitstijgt? Ik heb ooit in het zevende van een vierdeklasser gekeept; gezien de belabberde situatie van de keepers van het Nederlands Elftal, zal ik Danny Blind maar eens bellen, ik zie wel kansen :). Oftwel: leer eerst eens roeien met de riemen die je kan vasthouden :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan