[expr1000]=projectid wat is dit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals ik al zei, is voor TS de link een snellere oplossing. Het eigengereide van jou is, dat er volgens jou bericht wel een link geplaatst mocht worden naar jouw cursus. Misschien moet je je schoenen eens aantrekken in plaats van er naast te lopen.

Nou maar weer On Topic, anders ga je daar weer over mekkeren.

Het eigengereide van jou is, dat er volgens jou bericht wel een link geplaatst mocht worden naar jouw cursus.
Dat ik linkjes promoot die naar HelpMij topics/handleidingen verwijzen lijkt mij niet meer dan logisch; als je de oplossing al in huis hebt, hoef je toch niet buiten de deur te gaan shoppen? Bovendien was de aangedragen link niet alleen in het Engels, maar ook nog eens totaal overbodig omdat ik in bericht #2 al hetzelfde (en ook nog eens in goed Nederlands) had geschreven. Dus ja, ik loop wel eens naast mijn schoenen, maar meestal terecht :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
volgens mij moet dit het zijn alleen geeft die aan dat kan het element niet vinden in deze collectie wat dat mag inhouden ?????
Code:
Private Sub Mail_Click()
Dim Email As String, FileName As String, Filepath As String
Dim strSQL As String
Dim rs As Recordset
Dim qTmp As QueryDef
Dim sRapport As String
Dim folder As String
Dim tmp As String

On Error GoTo Err_Mail_click
Me.Dirty = False

sRapport = "rptPlanning"

strSQL = "SELECT * FROM QryPlanningmail WHERE [projectid] = " & Me.CboProjectNR & " Order by Email"
    Set qTmp = CurrentDb.QueryDefs("TmpMail")
        qTmp.SQL = strSQL

strSQL = "SELECT * FROM QryPlanning WHERE [Projectid]=" & Me.CboProjectNR
    Set qTmp = CurrentDb.QueryDefs("tmpRapport")
       qTmp.SQL = strSQL

tmp = InputBox("", "", strSQL)

strSQL = "SELECT * FROM TmpMail WHERE ([Email] Is Not Null And Not [Email] = """")"
    Set rs = CurrentDb.OpenRecordset(strSQL)
    If rs.RecordCount > 0 Then
       Do Until rs.EOF
            If Not Email = vbNullString Then Email = Email & ";"
            Email = Email & rs!Email
            rs.MoveNext
        Loop
    Else
        MsgBox "Geen email adressen..."
        Exit Sub
   End If

Me.ProjectID.Requery

folder = CurrentProject.Path & "\verzondenmail\"
DoCmd.OutputTo acOutputReport, "RptPlanning", acFormatPDF, folder & Me!ProjectID & ".pdf"

''DoCmd.OpenReport "RpTPlanning", acViewPreview, , Me.Filter, acHidden
''DoCmd.SendObject acSendReport, "RptPlanning", acFormatPDF, Email, , , "Planning", True

sRapport = "SELECT * FROM TmpRapport WHERE (ProjectID=" & ProjectID & ")"
    Set qTmp = CurrentDb.QueryDefs(strSQL)
    qTmp.SQL = strSQL
    DoCmd.OutputTo acOutputReport, "RptPlanning", acFormatPDF, folder & Me!ProjectID & ".pdf"
    DoCmd.SendObject acSendReport, sRapport, acFormatPDF, Email, , , "Planning", True

DoCmd.Close acReport, "RptPlanning"
Err_Mail_click:
    MsgBox Err.Description

If Len(Verzonden) = 0 Then
Verzonden.Value = False
Else
Verzonden.Value = True

End If

End Sub

Op welke regel krijg je de foutmelding?

Nog wat anders: ik zie wel heel veel (volgens mij) redelijk identieke queries voorbij komen. Weet je zeker dat
Code:
    strSQL = "SELECT * FROM QryPlanningmail WHERE [projectid] = " & Me.CboProjectNR & " Order by Email"
    strSQL = "SELECT * FROM TmpMail WHERE ([Email] Is Not Null And Not [Email] = """")"
allemaal nodig zijn?
Zo maak je eerst een query tmpMail, die overduidelijk bedoeld is om te mailen. En dat doe je neem ik aan alleen naar bestaande email adressen. Dat vind je zelf ook, want je filtert die query later dus nog een keer. Waarom niet gelijk de query gefilterd?
En de queries TmpMail en tmpRapport? Zijn volgens mij ook nagenoeg identiek.
Je fout zit, vermoed ik, in het feit dat je een object sluit dat niet is geopend, en dat je foutmelding altijd wordt uitgevoerd.

Code:
    DoCmd.Close acReport, "RptPlanning"     'moet weg
    Exit Sub     'moet erbij

Dat ik linkjes promoot die naar HelpMij topics/handleidingen verwijzen lijkt mij niet meer dan logisch; als je de oplossing al in huis hebt, hoef je toch niet buiten de deur te gaan shoppen? Bovendien was de aangedragen link niet alleen in het Engels, maar ook nog eens totaal overbodig omdat ik in bericht #2 al hetzelfde (en ook nog eens in goed Nederlands) had geschreven. Dus ja, ik loop wel eens naast mijn schoenen, maar meestal terecht :cool:
Nog één kleine coreectie. Je loopt soms niet naast je schoenen.

En voor dinoshop:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLYMOUCVo86jEeMMdaaq03jQ_t9nFV737s

https://www.youtube.com/playlist?list=PLYMOUCVo86jEgD_6ZgePmPOwGixSPr5FZ

Goed opgebouwd, veel inzichtelijker dan de cursus hier op het forum en van een zeer hoog niveau. Wel in het Engels, maar voor iemand die zich bezig houdt met VBA mag dat geen enkel probleem zijn.

Laatst bewerkt:
Octa al vast dank voor je geduld heb hem schoongemaakt en dit is eind resultaat wat nu tussen de groene haakjes staat levert het probleem op
Code:
Private Sub Mail_Click()
Dim strSQL As String
Dim rs As Recordset
Dim qTmp As QueryDef
Dim sRapport As String
Dim folder As String
Dim tmp As String

Me.Dirty = False

sRapport = "rptPlanning"

qTmp.SQL = strSQL

''tmp = InputBox("", "", strSQL)

Do Until rs.EOF
            Email = Email & rs!Email
            rs.MoveNext
        Loop
    Else
        Exit Sub
   End If

qTmp.SQL = strSQL

''sRapport = "SELECT * FROM TmpRapport WHERE (ProjectID=" & ProjectID & ")"
    ''Set qTmp = CurrentDb.QueryDefs(strSQL)
    ''qTmp.SQL = strSQL

DoCmd.OutputTo acOutputReport, sRapport, acFormatPDF, folder & Me!CboProjectNR & ".pdf"
DoCmd.OpenReport "RpTPlanning", acViewPreview, , Me.Filter, acHidden
DoCmd.SendObject acSendReport, sRapport, acFormatPDF, Email, , , "Planning", True

Exit Sub

Err_Mail_click:
    MsgBox Err.Description

Verzonden.Value = False
Else
Verzonden.Value = True

End If

End Sub

als ik dit zo gebruik maakt hij in tmp query perfect aan alleen in de rapport niet er staat iets verkeerd .

Goed opgebouwd, veel inzichtelijker dan de cursus hier op het forum en van een zeer hoog niveau.
Ga je nou mijn cursus afdoen als broddelwerk? Foei.... Mag wel overigens, maar schrijf dan eerst zelf een betere....

Ik weet niet of het probleem in je rapport zit, maar je code die je naar commentaar hebt omgezet bevat inderdaad een fout.
Code:
    Set qTmp = CurrentDb.QueryDefs([B][COLOR="#FF0000"]strSQL[/COLOR][/B])
    qTmp.SQL = strSQL
De rode tekst is fout; daar moet de naam van je query staan. De SQL wordt in de volgende regel aangepast.

Ga je nou mijn cursus afdoen als broddelwerk? Foei.... Mag wel overigens, maar schrijf dan eerst zelf een betere....
Waar zie je mij jouw cursus afdoen als broddelwerk? Nare gewoonte van jou om die ongefundeerde conclusie's te trekken.

Ik kan nog zeggen dat jouw cursus broddelwerk is, nog dat het een deugdelijke cursus is. Gewoon omdat ik jouw cursus inhoudelijk niet ken en zolang dat het geval is, zal ik geen oordeel vellen over jouw cursus. Wel weet ik dat je hele goede kennis hebt van Access, maar dat is alles. Over wat ik verder van jou gedrag hier op het forum vindt, dat houd ik liever voor mezelf.

Nu maar weer On Topic toch?

Laatst bewerkt:
Naamloos.jpg
dit geeft die aan
heb een formulier met filter zoals je ziet .
deze heeft een cboProjectnr en daar zoek ik mee twee tmpquery gemaakt en deze worden goed gevuld.
maar de RPTPLANNING wordt niet verzonden of aangemaakt met deze gegevens , wat ik ook doe loop er in vast .
het gaat er dus om die strsql in Rapport te zetten , wat doe ik fout ????

Je impliceert hier toch bijna letterlijk: cursus is slecht opgebouwd (linkjes zijn goed opgebouwd), heel onoverzichtelijk (veel inzichtelijker dan de cursus hier) en dan ook nog eens van laag niveau (van een zeer hoog niveau) in vergelijking dus met de door jou gevonden cursussen.
Goed opgebouwd, veel inzichtelijker dan de cursus hier op het forum en van een zeer hoog niveau.
Dank je wel voor je complimenten.... En dan ook nog eens erkennen dat je de cursus nog niet eens gezien hebt, maar er wel een mening over hebben?
omdat ik jouw cursus inhoudelijk niet ken
Zodra je vergelijkingen gaat maken (en dat doe je toch echt) moet je uitkijken met wat je zegt... Overigens heb ik verder geen lange tenen, en mag je over mij denken wat je wilt.

maar de RPTPLANNING wordt niet verzonden of aangemaakt met deze gegevens , wat ik ook doe loop er in vast.
Wordt het niet weer eens tijd voor een voorbeeldje? Want ik kan er zo langzamerhand ook weinig chocola meer van maken. Moet toch echt de db erbij zien.

Code:
Private Sub Mail_Click()
Dim strSQL As String
Dim rs As Recordset
Dim qTmp As QueryDef
Dim sRapport As String
Dim folder As String
Dim tmp As String

Me.Dirty = False

sRapport = "rptPlanning"

qTmp.SQL = strSQL

''tmp = InputBox("", "", strSQL)

Do Until rs.EOF
            Email = Email & rs!Email
            rs.MoveNext
        Loop
    Else
        Exit Sub
   End If

qTmp.SQL = strSQL

Set qTmp = CurrentDb.QueryDefs(sRapport)
    qTmp.SQL = strSQL

DoCmd.OutputTo acOutputReport, sRapport, acFormatPDF, folder & Me!CboProjectNR & ".pdf"
DoCmd.OpenReport "RpTPlanning", acViewPreview, , Me.Filter, acHidden

Exit Sub

Err_Mail_click:
    MsgBox Err.Description

Verzonden.Value = False
Else
Verzonden.Value = True

End If

End Sub

bovenste deel filteren email adres werkt perfect .
dan vilt die ook netjes de tmpquery TmpMail en TmpRapport in ,maar het rapport niet.
in rapporten word dus een RptPlanning geopend en gevuld met gegevens en hier gaat dus mis dat doet die niet.
rapport heeft projectid als id
Formulier heeft CboProjectNR als id en die zijn het zelfde .

en deze filter die wel in de TMPQuery`s
en anders moet ik hem even in een kleinere bestand zetten en naar je toe sturen.

Je impliceert hier toch bijna letterlijk: cursus is slecht opgebouwd (linkjes zijn goed opgebouwd), heel onoverzichtelijk (veel inzichtelijker dan de cursus hier) en dan ook nog eens van laag niveau (van een zeer hoog niveau) in vergelijking dus met de door jou gevonden cursussen.

Dank je wel voor je complimenten.... En dan ook nog eens erkennen dat je de cursus nog niet eens gezien hebt, maar er wel een mening over hebben?

Zodra je vergelijkingen gaat maken (en dat doe je toch echt) moet je uitkijken met wat je zegt... Overigens heb ik verder geen lange tenen, en mag je over mij denken wat je wilt.
Het enige wat ik aangeef is dat de cursus die ik in de link heb gezet veel inzichtelijker is, omdat er bij elk onderdeel wordt aangegeven waar het over gaat. Om daar een mening over te hebben, heb je geen inhoudelijke kennis van jouw cursus nodig. Volgens mij had je dat ook al erkend en afgedaan met het feit dat je daar niets meer aan kunt doen omdat je geen deel meer uitmaakt van de redactie.

Wat die lange tenen betreft die je niet zou hebben, dat weet je ******* goed te verbergen anders.

Zoveel berichtjes, en zo weinig waar TS wat aan heeft.... Gelukkig weet ik wél waar dit forum om draait: mensen helpen. Dus dat gaat, onder het verzorgen van de teentjes, gewoon door.
@Dino: ik heb je database een beetje aangepast, want je hebt nog steeds niet gedaan wat ik al die tijd al heb lopen schrijven. Daarnaast heb ik, want dat was vermoed ik een onderdeel van het probleem, alle keuzelijsten uit je tabellen gehaald. Ik heb dat al heel wat vaker gezegd, en dat blijf ik doen: keuzelijsten op basis van tabellen horen niet thuis in een tabel! Keuzelijsten zet je op formulieren...

Bijlagen

Zoveel berichtjes, en zo weinig waar TS wat aan heeft.... Gelukkig weet ik wél waar dit forum om draait: mensen helpen.
Je vergeet even te vermelden, dat je er ook genoegen in schept om mensen de grond in te boren. Daar zijn legio voorbeelden van op dit forum. De mensen hoeven daar alleen maar jouw postings op na te slaan. Vreemd dat alleen op het Access forum nog maar 1 helper regelmatig aanwezig is. De meeste zijn er in 2009 mee opgehouden. Hoe zou dat toch komen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan