Algemene vragen mbt. domeinnamen en SSL certificaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeromaster

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een aantal vragen met betrekking tot domeinnamen en SSL certificaten.
Allereerst domeinnamen;
- Moet ik een domein aanschaffen met en zonder www, of gaat dit samen?
- Is het verstandig ook een domeinnaam te kopen met streepje (vb. www.domeinnaam.nl en www.domein-naam.nl) om hem daarna door te verwijzen?

SSL certificaten;
Korte uitleg; Ik heb meerdere kleine webshops met ongeveer 1 verkoop per webshop per dag. Deze host ik op mijn dedicated server (dus 1 IP beschikbaar). Het lijkt mij dus nodig om een multi domein naam SSL certificaat te kopen. Waarmee ik naar mijn inzien meerdere domeinnamen onder kan beveiligen. Klopt dit?

Zo ja, is er maar één SSL certificaat nodig per site?

Alvast bedankt!

Ik zou de domeinnaam bij voorkeur met zowel een streepje registreren om 'squatting' of concurrentie te voorkomen. Deze kan je dan prima doorsturen. De www is altijd onderdeel van de domein.

Per site heb je in ieder geval één SSL-certificaat nodig.

Ik zou de domeinnaam bij voorkeur met zowel een streepje registreren om 'squatting' of concurrentie te voorkomen. Deze kan je dan prima doorsturen. De www is altijd onderdeel van de domein.

Per site heb je in ieder geval één SSL-certificaat nodig.

Bedankt voor je reactie!
Hoe forward ik mijn site op de goede manier, zonder SEO fouten te maken?
En betekent dit ook dat er maar één "link" beveiligd kan worden van mijn site? (zoals; www.mijndomeinnaam.nl/afrekenen)

SSL geldt per (sub)domein.

SSL == https ja

Je kan die multidomein-SSL nemen. Maar gebruik je ook meerdere subdomeinen voor je site? Zo niet, dan heb je al voldoenden aan de simpel certificaat.

SSL == https ja

Je kan die multidomein-SSL nemen. Maar gebruik je ook meerdere subdomeinen voor je site? Zo niet, dan heb je al voldoenden aan de simpel certificaat.

Naar mijn inzien gebruik ik geen subdomeinen. De webshops worden gemaakt met wordpress, zonder forums etc. Of wordt er voor afrekenen etc. een subdomein gemaakt?

Iemand enig idee hoe ik kan zeker kan weten of ik geen subdomeinen heb en of de hele website beveiligd is (vooral de locaties wat echt moet)?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan