Windows 7 Updaten naar 10.

Status
Niet open voor verdere reacties.

HardcoreHelping

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2012
Hallo,

Ik draai momenteel op windows 7 professional 64 bits.
Heb deze laptop nog niet zo lang geleden gekocht (2e handsje) met daarop dus windows 7 professional 64 bits.
Nu wil ik upgraden naar windows 10, alleen er staat geen upgrade bij windows updates, dus ik ging kijken bij de ''eigenschappen'' van mijn computer.
Daar stond, vraag om legitieme software, dus ik heb een code van internet geplukt en die met ( WIN+R ''slui 3'' ) Ingevoerd, zei dat windows geacitveerd was, ging vervolgens terug naar de eigenschappen van mijn computer, met nogsteeds het zelfde plaatje dat ik geen legitieme software heb.

Wil graag upgraden naar win 10 vanwege de interface enzo, hoop snel te horen van jullie, specs zal ik hieronder plaatsen:

https://gyazo.com/19aa34e13948c0147dd1fbbda4cd389d

:thumb: Groet, HH

Dat zou kunnen, alleen heb ik waarschijnlijk geen usb stick met daarop het juiste geheugen voor windows 10.

Wat kan ik dan doen? Mounten met een iso? En raak ik alle bestanden kwijt?

Pier, even vragen hoor. Waarom Rufus ? De Creation Tool van Windows doet het toch gewoon zelf, althans zo heb ik al 5 machines gedaan.

@Hardcorhelping, je kan met de tool een USB stick of DVD maken, vervolgens draai je deze en kan je upgraden. Als je aangeeft dat je alles wil behouden dan gebeurt dat in principe ook maar voor alles geld eerst een Backup maken voor het geval dat.
En wat bedoel je met " niet het juiste geheugen" ? Geen 4 GB stick ?

Laatst bewerkt:
@Terrarabo , heb geen usb stick of dvd die er groot genoeg voor is, heb er alleen een liggen van 2gb, en op de site staat dat je er minimaal een nodig hebt van 4gb.
Wat moet ik nu doen? Ik maak zeker een back up want hier staan word bestanden etc van school op.

De link die jij geeft is de download naar het hulpprogramma, deze maakt je stick in orde waarna hij Windows download en erop zet.

De link die jij geeft is de download naar het hulpprogramma, deze maakt je stick in orde waarna hij Windows download en erop zet.
Hehe, dat vroeg ik niet, weet hoe werkt hoor maar niet gelijk op een media gezet.
De iso zelf heb je dan toch niet?

Klopt.
Ik weet niet of er een iso "los" te downloaden is legaal.

Hehe, dat vroeg ik niet, weet hoe werkt hoor maar niet gelijk op een media gezet.
De iso zelf heb je dan toch niet?

Er staat wel duidelijk dat je naar een iso kan converteren:
Optionele conversie naar iso-bestandsindeling.

Natuurlijk moet je dan nog altijd de code al hebben of invoeren van windows 10
Weet niet hoe het zit ivm hardware etc...

Laatst bewerkt:
Geen dingen erbij halen die er niet toe doen.
Met de ISO kun je een stick of dvd brouwselen en ermee upgraden, niets geen code.

nee maar je hebt wel een activeringscode nodig, en die gebeurt bij de eerste upgrade(achteraf).

Als die code niet legitiem is dan weet ik niet hoe het zit(de originele).

Normaal zit er altijd in de bios een legitieme code, maar die moet natuurlijk herkend worden.

Jeetje, zou mij er eens in verdiepen, een oem w7 heeft geen niks in de bios dus geldt dat alleen voor w8.1 en je hebt geen activeringscode nodig bij een legale w7 of w8.1, retail versies hebben die sowieso niet.

Waarom maak je het allemaal zo onduidelijk en niet kloppend?

Klopt.
Ik weet niet of er een iso "los" te downloaden is legaal.

Windows 10 kan je via microsoft gratis downloaden via die tool. Compleet legaal. Belangrijk is dan wel dat je pc eerst moet worden geupgrade naar 10 ivm de licensekey die bij de upgrade wordt gegenereerd.
Die licensekey voor de zekerheid ergens noteren (je weet maar nooit), maar is in principe dan niet nodig bij een clean install met de iso die je gedownload hebt.

Jeetje, zou mij er eens in verdiepen, een oem w7 heeft geen niks in de bios dus geldt dat alleen voor w8.1 en je hebt geen activeringscode nodig bij een legale w7 of w8.1, retail versies hebben die sowieso niet.

Waarom maak je het allemaal zo onduidelijk en niet kloppend?

TS zegt dit:
Daar stond, vraag om legitieme software, dus ik heb een code van internet geplukt en die met ( WIN+R ''slui 3'' ) Ingevoerd, zei dat windows geacitveerd was, ging vervolgens terug naar de eigenschappen van mijn computer, met nogsteeds het zelfde plaatje dat ik geen legitieme software heb.

Dus weet ik niet of als hij upgrade naar windows 10 het opeens legitiem gaat zijn?

Want ik weet niet wat "code van internet geplukt" juist wil zeggen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan