• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Telefoonnummer vergelijken met netnummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koppelstukje

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2011
Hoi,

Ik 2 rijen met nummers , kolom A staan alle netnummers in van Nederland
Kolom B staan telefoon nummers zonder punten of streepjes.

Mijn vraag is , is het mogelijk de nummers te vergelijken met de netnummers.

Bv in B1 staat 0102548796 , na de vergelijking van alle nummers in kolom A ( 010 komt overeen) zou het moeten worden 010-2548796

De net nummers zijn niet allemaal 4 nummers , vaak ook maar 3

Kan dit met Excel vba , ben er niet zo in thuis.

Het werkt altijd prettig als je zelf even een bestandje plaatst met daarin de netnummers.

Volgens mij doet deze het.

PHP:
=ALS(EN(ISFOUT(VERGELIJKEN(--LINKS(A1;3);{10;13;15;20;23;24;26;30;33;35;36;38;40;43;45;46;50;53;55;58};0));LINKS(A1;2)<>"07");LINKS(A1;4)&"-"&RECHTS(A1;6);LINKS(A1;3)&"-"&RECHTS(A1;7))

Bijlagen

Ik had een andere oplossing met gedefinieerde naam Netnummer als (gedefinieerd vanuit B1):
Code:
=INDEX(Blad1!$A:$A;VERGELIJKEN(Blad1!B1;Blad1!$A:$A))
en in C1 en gekopieerd naar beneden:
Code:
=Netnummer&"-"&RECHTS(B1;10-LENGTE(Netnummer))

Voorwaarde van deze oplossing is dat kolom A (netnummers) oplopend gesorteerd is.

Bekijk bijlage Telefoonnummers vergelijken met netnummers MB.xlsx

Hallo Koppelstukje,

Bekijk het voorbeeld eens,

Bekijk bijlage 250557

succes,

Michiel

Ik zou zeggen: idee prima :thumb:, uitvoering wat minder :o :
1. B3:B14 vastzetten (2x) $B$3:$B$14 of B$3:B$14
2. De buitenste ALS kan er af ALS(EN(B3="";C3="")... of anders wijzigen in C3="". Kolom B en C lopen normaliter niet synchroon (toevallig wel met jouw testdata).

Ik zou zeggen: idee prima :thumb:, uitvoering wat minder :o :
1. B3:B14 vastzetten (2x) $B$3:$B$14 of B$3:B$14
2. De buitenste ALS kan er af ALS(EN(B3="";C3="")... of anders wijzigen in C3="". Kolom B en C lopen normaliter niet synchroon (toevallig wel met jouw testdata).

Hallo Marcel,
Je hebt gelijk, omdat mijn testdata gelijk loopt heb ik er eigenlijk niet zo opgelet.
Het vastzetten van de zoekmatrix doe ik normaal wel zo, alleen door het gehaaste werken dit keer niet.
Het weglaten van de eerste ALS-functie (in combinatie met EN) is een mogelijkheid die ik nog niet ken en wel zal gaan bekijken; bedankt voor de tip.

groeten,

Michiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan