rapport maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo,
Ik heb een tabel met namen van leerlingen, leerkrachten en kleuren
als een leerling van verschillende leerkrachten, meerdere keren een zelfde kleur gekregen hebben binnen een bepaalde periode, dan moet de naam van deze leerling in mijn rapport staan.
Hoe maak je ZO iets...

Bedankt

JP

Bekijk bijlage PVAD1.zip

Begin eens met een rapport te maken; die zie ik er niet bij :). Dat rapport baseer je natuurlijk op een query, en daar zal dan wel een criterium op zitten. Maar dat is dan van later zorg. In ieder geval moeten alle velden er in zitten die je op je rapport terug wilt zien, en dan ga je met Groeperen groepen aanmaken voor de velden die je bij elkaar wilt hebben.

Overigens kan je code een stuk korter, bijvoorbeeld zo:
Code:
Private Sub Bewaren_Click()

With CurrentDb.OpenRecordset("PVAD", dbOpenDynaset)
        .AddNew
        ![Naam_leerkracht] = Me.Keuzelijst0
        ![Naam_leerling] = Me.Leerlingenlijst
        ![Item] = Me.PVAD_Keuze
        ![klas] = Me.Klaslijst
        ![Datum_probleem] = Me.Datum_vaststelling
        ![Schooljaar] = Me.Schooljaarkeuze
        .Update
        .Close
    End With

End Sub
Maar ben benieuwd naar je rapportje :)

Laatst bewerkt:
Zelf het rapport schrijven... daar is geen beginnen aan...
Ik zal proberen het resultaat te verduidelijken:

Baserend op de tabel zal het reslutaat moeten zijn, dat in het rapport alleen Elisei Lingurar zal te zien zijn omdat (en dat is altijd de regel)

Gedurende de voorgestelde periode moet een leerling, van MEER DAN 1 LEERKRACHT, verschillende keer EENZELFDE kleur gekregen hebben.
In het geval van Elisei Lingurar kreeg ze van BLENDEMAN Dirk (4 keer) EN van BOEL Bruno (4 keer) een score GEEL.... dus op het rapport zou (idealiter) moeten komen:

Elisei Lingurar
BLENDEMAN Dirk 20/11/2015
BLENDEMAN Dirk 15/11/2015
BLENDEMAN Dirk 18/11/2015
BOEL Bruno 15/11/2015
BOEL Bruno 16/11/2015
BOEL Bruno 16/11/2015
BOEL Bruno 17/11/2015

andere leerlingen niet want bvb Ewoud Goeyvaerts kreeg maar van 1 iemand een kleur
Zelfs al gaf dezelfde leerkracht Ewoud Goeyvaerts nog eens geel, dan nog mag ze niet in de lijst komen want er was slechts 1 leerkracht die de score Geel gaf.

Hopelijk is het duidelijk

Bedankt
JP

tabel.jpg

Ik open jouw db, en bij mij werkt hij gelijk goed. Staan je verwijzingen goed? Is de db goed te compileren?

Weet niet wat er precies verkeerd liep maar het lukt nu blijkbaar ook hier... sorry... geen problemen dus...
JP

Was nog wat vergeten...
De leerlingen zouden PER KLAS gesorteerd moeten worden... dus eigenlijk zou het moeten zijn:

1A

Elisei Lingurar

BLENDEMAN Dirk 15/11/2015
BLENDEMAN Dirk 18/11/2015
BOEL Bruno 15/11/2015
BOEL Bruno 16/11/2015
BOEL Bruno 16/11/2015
BOEL Bruno 17/11/2015

Zelf het rapport schrijven... daar is geen beginnen aan...
Kan me niet herinneren dat ik heb gezegd dat je het moest schrijven :). Pak dan gelijk een kleitablet als je het niet digitaal wil doen :D.
Maar verder: met een Totalenquery moet je als het goed is het door jou gewenste resultaat kunnen krijgen (kwestie van de juiste criteria). Op basis van die query maak je vervolgens (desnoods met de wizard) een rapport. Dat groepeer je op de gewenste manier, en klaar is-tie. Geen beginnen aan? Veel makkelijker wordt het m.i. niet in Access :).

na 2 uurkes gezoeg... resultaat steeds bedroevender...

Misschien dat dit je dag wat opvrolijkt...

Bijlagen

Joehoe... 't is bijna perfect...
Moesten nu ook de leerkrachten per alfabet staan dan is het perfect...
Heb dat allemaal eens vluchtig bekeken... dat gaat mijn petje HEEL VER te boven hoor...

Dikke merci

JP

Het rapport kun je zelf wel aanpassen, denk ik. Kwestie van de sortering anders instellen. De query is inderdaad niet voor bange mensen bedoeld :).

Michel...
Na het aanpassen van het formulier en het opnieuw opbouwen van een database merkte ik dat het rapport in deze situatie niet correct was.

De bedoeling is dat voor een bepaalde leerling, een bepaald item zich meer dan eens voordeed bij meer dan 1 leerkracht.
Als ik nu het rapport maak dan zou er eigenlijk geen leerling mogen vermeld worden:
de betreffende leerling werd inderdaad op eenzelfde item door 1 leerkracht "betrapt"
Een andere leerkracht stelde een ander probleem vast
dus in deze
had "BEELAERT Patricia" deze leerling ook 2 keer met het item "Ik kom altijd op tijd" ingegeven dan had de betreffende leerling in het rapport moeten staan, want dan waren er 2 leerkrachten die hetzelfde probleem meerdere keren in het systeem gestoken hadden
had "BEELAERT Patricia" deze leerling 1 keer met het item "Ik kom altijd op tijd" ingegeven, dan had er geen rapport met deze leerling mogen zijn...

Ik stuur je de database mee

Bedankt voor al je moeite Michel...
JP
Bekijk bijlage PVAD11.zip

De bedoeling is dat voor een bepaalde leerling, een bepaald item zich meer dan eens voordeed bij meer dan 1 leerkracht.
Dat kun je dan blijkbaar op verschillende manieren uitleggen! Als ik het nu goed begrijp, dan bedoel je dus dit:
alleen die leerlingen waarbij één item meer dan één keer voorkomt bij meerdere leerkrachten. In essentie houdt dat dus in dat Geel alleen bij een leerling getoond mag worden als het minsten 2 keer bij minstens 2 leerkrachten, dus minimaal 4 keer in totaal, is geregistreerd. In de andere uitleg volstaan 3 registraties, mits dat door 2 leerkrachten is opgetekend.

je redenering klopt..
Eens je 4 registraties hebt van eenzelfde item en dit van meer dan 1 leerkracht is het BINGO!

Heel erg bedankt Michel

JP

Michel...
Ik kom er echt niet uit... kan ik nog op een "efforke" rekenen?
Alvast heel erg bedankt
JP

Zal er morgen weer even naar kijken.

mijn dank is groot... en ook die van de secretaresse van het schooltje... want de vraag kwam van haar (en IK zou dat toch snel eens oplossen zeker... :(:confused:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan