non-stop reboot zonder windows scherm.

• Onderwerp starter Onderwerp starter TFP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TFP

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Hallo,

Sinds net heeft mijn PC spontaan besloten vast te lopen waarmee ik een restart begon.
Daarna werkte hij weer prima, starte mijn spel weer op en een stream op het andere scherm and spontaan werd het scherm zwart en restarten hij zelf weer.
Nu zit mijn PC dus vast in een infinite reboot, ik heb al geprobeerd om de installatie USB er in te doen en zoeken naar welke knop het ook al weer was voor mijn moederbord maar zo ver kom ik niet eens want het scherm blijft zwart en ik krijg niet eens mijn Moederboard splash screen.
Dus mijn vraag is, wat nu. Ik kan natuurlijk mijn OS SSD eruit halen en leeg maken maar ik vindt dit een last resort.

Hulp wordt met open armen ontvangen. :p

Windows 7 Ultimate 64bit
Intel i7 3770k
8gb DDR3@1333hz
MSI INT S1155 Z77A-G45
Gigabyte NVidia 770

Post ook niet ?

Weet je zeker dat het niet je grafische kaart/onboard video is.
Normaal moet je toch een POST scherm krijgen.

Je kunt proberen om tijdens boot op [F8] te drukken.
Dan kun je kiezen voor de optie, niet herstarten bij fout.
Dan kun je je BSOD zien.

Ik zou niet weten waarom het mijn grafische kaart zou moeten zijn.
PC boot gewoon en sluit zichzelf daarna weer af zonder post tot zo ver ik kan zien.

Laatst bewerkt door een moderator:
Help

De PC reboot, maar je ziet niets.
Dan is toch je grafische kaart dood.
Als ik boot en zie geen POST zal ik toch een andere grafische kaart moeten proberen.
Hij zal toch minstens het herkennen van de HDD/SSD en DVD/RW moeten laten zien.

Als je niet in het Bios kunt komen en ook veilige modus doet het niet, hoe wil je dan achterhalen wat er loos is.

Als je de schijf met het OS verwijderd zal hij in post zeggen dat het OS ontbreekt, maar dat zie dus ook niet.

De PC reboot, maar je ziet niets.
Dan is toch je grafische kaart dood.
Als ik boot en zie geen POST zal ik toch een andere grafische kaart moeten proberen.
Hij zal toch minstens het herkennen van de HDD/SSD en DVD/RW moeten laten zien.

Als je niet in het Bios kunt komen en ook veilige modus doet het niet, hoe wil je dan achterhalen wat er loos is.

Als je de schijf met het OS verwijderd zal hij in post zeggen dat het OS ontbreekt, maar dat zie dus ook niet.

Zoals ik al heb gezegt, ik zou niet begrijpen waarom het mijn videokaart zou moeten zijn als hij al niet eens bij de BIOS post komt.
Videokaart verwijdert en scherm onboard aangesloten, zelfde resultaat, SSD verwijderd en opgestart en hij blijft nog steeds in de boot cycle zitten.

Start de PC eens met een boot-cd. Dat kan een Windows-installatie-cd zijn of Hirens Bootcd (http://www.hirensbootcd.org/download/).
Als er dat ook geen beeld opleverd, dan is het toch echt wel de videokaart.

Ik kom niet eens bij de BIOS post , ik heb al geprobeerd mijn Instalatie USB erin te doen maar hij komt niet bij de post dus daarmee kom ik ook niet echt verder.

Laatst bewerkt:
Helemaal kaal opstarten met alleen de CPU, de voeding uiteraard en de systeemspeaker, krijg je dan biosbeeps?

ik zou niet begrijpen waarom het mijn videokaart zou moeten zijn als hij al niet eens bij de BIOS post komt.
Omdat je gelijk beeld zou moeten krijgen als de PC start.....

Na het zoeken van een speaker krijg ik 3 lange beeps. Ik weet niet precies wat de standaard lengte en toon is voor MSI.
De sticker zegt AMI dus ik ga ervanuit dat het een AMI BIOS is.
Volgens deze lijst is 3 beeps - 3 beeps - Base 64K memory failure - bad memory

EDIT: Na ik 1 stick RAM er terug in gedaan heb krijg ik geen beeps meer. Bijde sticks er weer in gedaan maar nog steeds in reboot cycle.

Ben met je eens dat er ook andere mogelijkheden zijn.
Als de CPU het loodje legt of als je bios corrupt is dan is het heel goed mogelijk dat je geen beeld krijgt.
Of de eerste 64K ook kunnen lijden tot geen beeld weet ik niet.
Dus Of je moederbord is rijp voor een RMA of een van de componenten is overleden.

P.S. als hij ook niet opstart met memtest, zou ik niet weten wat te doen.
Alleen een RMA bij MSI kan dan uitkomst bieden.

Maar je kunt natuurlijk altijd memtest runnen op een andere PC om te zien wat er met de latjes aan de hand is.

Vond nog dit:
I had this same problem with my Gigabyte GA-870A-UD3. I'd get 3 long beeps, repeating. It was the ram in my case too, although not the ram sticks themselves. Turns out 2 of my sockets are bad.

Zonder ram 3 beeps is goed, met ram, met 1 reepje en die wisselen en nog geen beeps dan zit het in de ram, bij iemand een reepje te leen?

Ben met je eens dat er ook andere mogelijkheden zijn.

EDIT: Blijkbaar is de rest van mijn SSD intact en boot gewoon na wat setup settings op de andere PC dus ik ben terug gegaan met de RAM sticks en het een en ander geprobeerd, blijkbaar is 1 van de 2 stuk door zwarte magie of zo iets.

Bedankt voor de hulp :P

Ach ja, een geïnstalleerde windows op een andere PC proberen te laten draaien en dan de conclusie trekken dat het aan de SSD ligt als dat niet wil, weird.
Kan alleen als het een zelfde chipset betreft die op het bord zit.

Vraag mij af wat nu de bedoeling is, de 1e PC laten draaien of iets anders?

Sorry maar je slaat nu echt de plank mis.
Zoals Lange Pier zegt, weird.
Het zou mij verbazen als de PC op startte met jou SSD.
Dat gaat alleen als die andere PC de zelfde hardware heeft.
Win 7 is geen Win 98, die zelf ging zoeken of hij de hardware aan de praat kon krijgen.

Hoe jij tot de conclusie komt dat je SSD defect is "beats me" .
Jou logica kan ik helaas niet volgen.

Conclusie:
SSD is Ok.
Kennis van Windows: niet Ok.
Andere moederbord, mogelijk overleden.
Tweede PC: OK

P.S. Als je die oude SSD nog hebt, dan denk ik dat die ook nog leeft.
Mocht het een Adata zijn dan kun je aan het ledje zien of hij ok is.

P.P.S.
Met minitool kun je het OS overzetten op je SSD.
Dan draait PC 2 een stuk sneller, tenzij hij nu ook al een SSD heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan