Aanschaf nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Beste mensen van Helpmij, onder het mom 'door de bomen het bos niet meer (helder) zien', graag jullie suggesties.

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop.
Doel: Internet en mail.

Wensen: vooral snelllllll ;)

Opslag hoeft niet enorm omvangrijk te zijn, grafische chip voldoende voor W10. Liefst W10 aanwezig.
Accuduur hoeft niet opvallend te zijn en een webcam is irrelevant voor mij.
Geen Apple (...) Budget vormt niet direct een drempel.

Graag zou ik wat suggesties ontvangen.

Allereerst ga je al een tijdje mee op het forum om redelijkerwijs te weten waar je je vraag plaatst.
Voor laptops en aankoop ervan is een aparte sectie. Verplaatsing heb ik inmiddels geregeld.

Voor een gemiddelde prijs tussen de 550 en 800 euro heb je al een redelijk snelle I5 laptop die ruimschoots voldoet aan jouw wensen.

Dank voor de reacties. Blijkt idd een afzonderlijk deel 'laptop' te zijn. Niet gezien.

Opmerkelijk (dit punt had ik niet eens overwogen om te melden): een DVD speler ontbreekt (!). Dit is niet wenselijk.
Vreemd ook als je een DVD-DLbrander gewend bent op div. laptops. Deze wordt regelmatig gebruikt, dus ik moet even verder kijken.

Gebaseerd op jouw wensen het volgende overzicht.
Je kunt naar believen nog verder uit selecteren door de filters links in het menu aan te passen, waaronder de max. prijs ( nu € 690,= ) ...:thumb:

Laatst bewerkt:
Je hebt natuurlijk meer merken dan alleen Asus.

En er zijn zat laptops die voor jouw wensen zijn gemaakt ;)
Door de bomen het bos niet meer zien, kan meevallen als je je bedenkt welk merk je graag zou willen (of niet), en hoeveel geheugen je wilt, hoe groot het scherm moet zijn etc. etc.

Als je dat nou eens op een rijtje zet, daarna naar Tweakers gaat en het invult, dan kom je al een heel eind.

http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/
vul links je wensen in en kijk wat er uit komt.

Nu heb je al een aantal links gehad met een overzicht die je kan aanpassen naar wens :)

Zeker. Ik ken dit soort pagina's ook, maar had eerst bij 'best getest' gekeken. Verder heb je altijd te maken met recensies van redactie én van gebruikers. Dat is al snel dagen leeswerk voor mij.

Door de bomen het bos niet meer zien, kan meevallen als je je bedenkt welk merk je graag zou willen (of niet), en hoeveel geheugen je wilt, hoe groot het scherm moet zijn etc. etc.
Dat is het punt hier: ik heb geen specifieke wensen op deze gebieden, alleen maar dat ie snel moet zijn. Dat is essentiëel voor mij. Daarnaast is een aantal 'specs' voor mij onduidelijk/onbekend.
17inch scherm is prettig, maar geen must.

Maar ben blij met de aanwijzingen. i5 blijkt aanbevolen te worden, alsook een SSD schijf. 128 Gb zal wel voldoende zijn. Hier is alles ACER, maar ik heb ooit begrepen dat ASUS betere kwaliteit levert... Om één of andere reden ben ik niet zo'n Toshibafan, maar dat zal met m'n ervaringen in het verleden te maken hebben.
Ik ga eerst eens even puzzelen...

Eerste bevindingen: een laptop/notebook/pc-vervanging is niet volgens mijn gespecificeerde wensen samen te stellen (de ruimte die je op zo'n site krijgt, wil je dan ook benutten). Verder blijken duurdere laptops toch ook opmerkelijk zwakke kanten te hebben, zoals het scherm, accuduur, touchpad (gebruikerservaringen). Het is dus consessie op consessie doen. Een puzzel.

Laatst bewerkt:
Bij mij komt er geen Acer, laat ik dat voorop stellen, maar de specs zijn goed voor de prijs.
Een 17" scherm is leuk maar voor jouw gebruik totaal overbodig, afgezien van het feit dat het toestel er o.a. een stuk zwaarder door wordt.
Mijn voorkeur voor een laptop gaat uit naar Toshiba, Asus of Lenovo, niet persé in deze volgorde overigens.

Lenovo komt hier niet meer in huis sinds ze maleware op dat ding installeren zonder dat je het weet. Zo, vanuit de fabriek. Not done dus.

Ik heb zelf een Acer Travelmate en dat is een heel fijn apparaat. Nooit geen problemen mee. Dus zo zie je maar, elk mens heeft zo zijn eigen voorkeur.

Overigens vind ik een 17" scherm fijn als je hem thuis gebruikt. Dus waarom zou hij niet geschikt zijn voor wat Chopra er mee wil doen? Dat mag hij denk ik wel zelf bepalen.
Mijn Acer heeft een 15,2"inch maar die zit aan een monitor, dus voor had het niets uit gemaakt.

Dus waarom zou hij niet geschikt zijn voor wat Chopra er mee wil doen?
Misschien moet je voortaan beter lezen wat er staat..?
Ik schreef "overbodig", dat is iets heel anders als "niet geschikt"..

Weer blij met jullie reacties.

v.w.b. het gewicht: ik hoef de laptop/notebook niet te vervoeren. Gaat hier van tafel naar schoot :D en weer terug (zo'n beetje).

Ben wel erg videogericht, dus een glanzend scherm van - in dit geval - iets meer dan 17' is aantrekkelijk voor mij. Maar heb ook een tijd gewerkt met een 15,4 scherm op een ACER, ook prima. SSD/HD combi is ook prettig.

Moet eerlijk zeggen: al die ACER's (2 desktops en 3 tot 4 laptops) zijn me nooit tegengevallen. Mijn zelf samengesteld systeem (videomontagecomp) mag dan qua performance alles overstijgen: v.w.b. betrouwbaarheid ben ik dik tevreden over de ACER's.

nb. krijg net een bericht van 1 van de 2 leveranciers dat het product niet meer leverbaar is. Altijd een vraag... maar ... zo gedateerd zal dit product toch niet zijn?

Acer heb ik zelf en ben er niet tevreden mee, zal ook wel zijn doordat ik nu let op alle kleinste mankementen sinds ik hoorde dat acer slecht was.

Maar laat ik het even zo zeggen.
In de eerste 6 maanden dat ik hem had heb ik hem 2 keer voor hetzelfde moeten terugdragen naar de winkel en er zat een serieus stukje tijd tussen. Dus maar nu al 2 jaar geen problemen meer. Dus misschien is het toch niet zo erg.

Ik heb zelf éénmaal een probleem met een Acer laptop gehad, jaren geleden. Toen kreeg ik een nieuw moederbord.
Verder zoals gezegd geen enkel probleem met deze producten.

nb. helaas net bericht gekregen van andere leverancier: ook niet meer leverbaar. M'n suggestie om hem dan maar van de webshop te halen heeft men aangenomen.

Nu zag ik vanmiddag deze (we gaan gewoon door) - wel iets duurder, een HP (zijn we de ACER discussie ook gelijk kwijt :P)
Linkje laptop

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien moet je voortaan beter lezen wat er staat..?
Ik schreef "overbodig", dat is iets heel anders als "niet geschikt"..

Misschien voortaan iets vriendelijker schrijven..?

Succes met je zoektocht. Het is echt een persoonlijk denk ik zo. Je kan 100 voorbeelden en merken aangeven, ieder van hier (ons) zal er een andere mening over hebben. Ga op je eigen gevoel, dat is altijd de juiste!! ;)

Dank Femke ;) Alle reacties dragen tóch bij aan een richting, dus ik ben er blij mee. Alles op de weegschaal, zogezegd.

Overigens onbegrijpelijk dat ik nu weer een reactie kreeg van 'die ene' leverancier die tevens meldt dat ook het HP model al verouderd en niet leverbaar is.
Heel internet staat er vol van PLUS vanmiddag nota bene nog gezien in Mediamarkt. Dus .. 'wie is er gek?'..

Da's wel jammer want die HP was wel een gelikt toestel wat specificaties betreft...:(

Dat leek me ook.

Kreeg gisteravond nog een reactie van betreffende leverancier: hij had zich vergist. Het is het nieuwste model van HP (met overal dezelfde prijs).

Nu ga ik nog even via Tweakers de ASUSmodellen vergelijken met de specs van de HP. Kijken waar ik op uit kom...

edit: even gekeken. Op basis van de harde schijf en de processor blijf ik toch bij de HP. Er kwamen uit een eerste selectie 2 ASUS producten die toch ook al bijna 1000,- kosten.

edit2: toch nog niet uit na het lezen van reviews van gebruikers. Buiten de bloatware ook opmerkingen over een blauwe waas op het scherm en tegenvallende prestaties. Verder zoeken...

Laatst bewerkt:
Nou, wilde vanmiddag nog eens bij Mediamarkt die HP bekijken, zie ik ineens ernaast de HP 17N120nd staan. e.e.a. vergeleken en nog wat geïnformeerd. Blijkt ook nog later uitgekomen te zijn dan z'n broer. i.t.t. voorgaande stond deze wél aan en heb ik het beeld goed kunnen bekijken. Niets mis mee, dus dat kritiekpunt bij z'n broer is i.i.g. opgelost. Wél weer wat duurder, dus maar brood eten vanavond :confused: Maar voor 300,- meer heb ik nu wel een stuk meer notebook.
Het is wel wat meer geworden dan aanvankelijk m'n vraag was, maar soms groeit zoiets tot wat is nu is...
http://tweakers.net/pricewatch/471351/hp-envy-17-n120nd/specificaties/

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan