word 2003 opent in afdruk weergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

lady42

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Word 2003 opent sinds kort in Afdrukweergave, maar ik wil die standaard in Normale weergave openen en wat ik ook doe het helpt niks. als ik een bestaand document open dan opent die in Afdrukweergave en als ik dan Normale weergave aan klik en het document sluit, opsla, en weer opent dan open die wéér in afdrukweergave en hier erger ik me bont en blauw aan. Waarom vertikt ie het om in Normale weergave te openen??? Eerder opende die altijd in Normale weergave en ik heb niks veranderd.

Laatst bewerkt:
... als ik dan Normale weergave aan klik en het document sluit, opsla, en weer opent dan open die wéér in afdrukweergave
Mischien moet je eerst wat muteren voordat je het document weer afsluit en opent. Je kunt altijd een macro maken die een document bij openen in de Normaal weergave zet en die dan opslaan in de Normal dot:
Code:
Private Sub Document_Open()
    If ActiveWindow.View.SplitSpecial = wdPaneNone Then
        ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdNormalView
    Else
        ActiveWindow.View.Type = wdNormalView
    End If
End Sub
Deze macro zet je dan in de module ThisDocument van de Normal.dot sjabloon.

Overigens griezel ik van de concept weergave; ik zou er van alles voor overhebben voor het omgekeerde effect :D

Maar dan geldt het voor 1 document en ik wil juist als ik een nieuw Word document open dat ie standaard in normale weergave opent, dat was tot voor kort ook zo en ik snap er niks van waarom dat dat veranderd is

Hoi hoi Lady

Volgens mij je moet in Word Instellingen Draft View UIT-schakelen ! volg maar onder klein citaat over hoe je afdrukweergave INschakelen moet, op die manier je die ook UIT-schakelen kan .. :D

Lees dit CITAAT ! : zei:
Klik op " Geavanceerd " in het linker taak. Scroll naar beneden totdat u de categorie Algemeen . Voor de afdrukweergave , schakelt u het selectievakje " Sta een document openen in Draft View " . Voor Draft View , check het selectievakje " Sta een document openen in Draft View " .

Bron= -->> KLIK

@royonix: heb je wel goed gelezen over welke Word versie TS het heeft?

@TS:
Dezelfde macro kun je uiteraard ook gebruiken bij nieuwe documenten:
Code:
Private Sub Document_New()
    If ActiveWindow.View.SplitSpecial = wdPaneNone Then
        ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdNormalView
    Else
        ActiveWindow.View.Type = wdNormalView
    End If
End Sub

@royonix: heb je wel goed gelezen over welke Word versie TS het heeft?

Ja ...2003 ! ...heb ik gemerkt ...jij ook ? kijk plaatje onder, als je mijn link niet goed gezien hebt :(

Word !.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi hoi Lady

Volgens mij je moet in Word Instellingen Draft View UIT-schakelen ! volg maar onder klein citaat over hoe je afdrukweergave INschakelen moet, op die manier je die ook UIT-schakelen kan .. :D

Bron= -->> KLIK

Ik kan daar nergens iets over vinden en ik heb dan ook geen flauw idee waar je het over hebt. Ik gebruik de Nederlands versie van Office 2013

:confused: Ech dat is wat anders ...helaas dat je in instellingen dit niet vinden kan ( zal moeten ! :( ) .. zo is daar wel stap-voor-stap omgeschreven .. Ken jij wel Word instellingen ? :(

Anders-om en in dit geval makkelijk is van OctaFish tip volgen ...toch ? :D

Laatst bewerkt:
En daarom daar staat dat bij jou in Word waarschijnlijk is ''Sta een document openen in Draft View '' IN-geschakeld, en :( die zal moeten UIT-geschakeld worden ...

Hoezo probeer je niet tip van OctaFish dan? als je niet met Word instellingen kan reden :(

Met geen een tip als je niet redden kan, het is echter makkelijkst Office her-installeren ... of niet ? :D dan weet je zeker dat in orde alles komt ..

Het is gewoon kwestie van twee-kopjes koffie tijd ..

Laatst bewerkt:
Misschien kun jullie mij dan utleggen waar ik zijn moet?

Opties.JPG

Mijn ervaring is dat het een instelling is die in Normal.dot wordt opgeslagen. Dus als die niet wordt bijgewerkt tijdens het afsluiten van Word ligt daar het probleem.
Je zou evt. kunnen beginnen met Outlook afsluiten, normal.dot hernoemen en dan Word weer te openen, je (weergave-)instellingen doen, Word afsluiten en kijken of normal.dot wel is bijgewerkt tijdens het afsluiten van Word.
Is het bijgewerkt, dan zou ik verwachten dat bij opnieuw openen van Word de instelling van toepassing is waarmee je het de vorige keer hebt verlaten en dat dat weer zo blijft.

Tijs.

Lady niet bij Weergave maar bij Geavanceerd/ dan Algemeen enz.. ..:(

Volg maar die handleiding bij link :( -->> http://www.nldit.com/software/word-processing-software/201309/177941.html#.VlRaG02FOHt

"Open Word en een document 1 . Klik op de " Microsoft Office "-knop , en klik vervolgens op " Opties voor Word " in de rechter benedenhoek van het menu "

Microsoft Office knop, wáár staat die dan??? Zie jij em staan mijn print screen???
Wees dan ook een beetje duidelijk, want is niet te snappen.

@ROYONIX: In Word 2003 is er géén Office-knop, die bestaat alleen in Word 2007.
@lady42: Mijn tip nog gezien? Posting #13. Probeer dat eens uit. Afhankelijk van welke Windows versie je gebruikt staat normal.dot in
C:\Documents and Settings\<je gebruikersnaam>\Application Data\Microsoft\Sjablonen
C:\users\<je gebruikersnaam>\appdata\roaming\microsoft\Sjablonen

Tijs.

@ROYONIX: In Word 2003 is er géén Office-knop, die bestaat alleen in Word 2007.

Snap niet waarom namens mij noem jij of Lady Office knop ?? ik heb die nergens zelf genoemd .. :(

Is het echt mogelijk dat jullie in Woord vanuit Office 2003 niet geavanceerde gedeelte van instellingen kunnen vinden ???
Waarom ik zelf dat uitleggen moet, ik gebrik zelf ook Office 2007 .. ( bij Word vanuit Office 2007 is het wel knoop Geavanceerd aanwezig ! ... kijk onder plaatje ! )
ScreenShot021.jpg

Op link dat ik aangegeven heb staat duidelijk ook dat je die ( i.v.m. afdrukweergave ) in Word vanuit Office 2003 via geavanceerde instellingen en dan als je op algemeen klikt ...enz.. ook instellen kan, oftewel uitschakelen kan ..

I.v.m. mijn tip ..... volgens aangegeven link boven gaat nu over Draft View in Office Word vanuit natuurlijk Office 2003, waar dan ook in Word instellingen dat zich zoiets bevind', gevonden dus moet zijn en/ of moet worden !
En .... ALS maar AAN staat of ingeschakeld is, die dus UIT-geschakeld moet worden zodat evt. weergave van Word 2003 zal normaal kunnen worden !

Tenslotte .... wil zeggen dat tip boven van OctaFish lijkt me nog makkelijkst voor jou Lady om mee te werken, omdat ook blijkt dat echter zo moeilijk via Word instellingen voor jou is ..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan