• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formuleprobeempje voor een tabel....

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nicu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicu

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Ik heb een probleempje met een formule, ik heb een tabel waar een kolom "opgelost" staat. Hier moet "ja" worden ingevuld als het probleem is opgelost, in de cel ernaast moet dan automatisch een nul worden gezet middels een formule. Als een probleem nog niet is opgelost is moet er een 1 komen te staan. Deze formule is natuurlijk simpel, maar hoe zit het met de regels die nog niet zijn ingevuld, die wil ik niet standaard op "1" hebben ingevuld.
Kan ik dit regelen met een formule of is een voorwaardelijke opmaak beter?
Ik heb een voorbeeldje gemaakt om het duidelijk te maken.

Alvast bedankt,

Josh

Bijlagen

Als een probleem is opgelost moet er dus 0 staan
Als een probleem is opgelost moet er dus 1 staan

En wat moet het nu echt zijn?

Zoiets misschien
Code:
=ALS(D2="";"";N(D2="Nee"))

Of:
Code:
=ALS(A2="";"";N(D2<>"Ja"))

Als je de formule onderdeel maakt van je tabel ipv een lege kolom er tussen.
In E2.
Code:
=N(D2<>"Ja")
Als je nu de tabel langer maakt, gaan de formules automatisch mee en heb je geen last van lege cellen.

Laatst bewerkt:
Edmoor mijn voorbeeld was inderdaad een beetje dom, had gekopieerd en geplakt alleen vergeten er "niet opgelost" van te maken.
De oplossing van Harry is precies wat ik nodig had, thanks! Ik snap niet goed waar de formule de 1 en de 0 nu vandaan haalt, maar het werkt uitstekend.
Probleem opgelost ;-)

Edmoor mijn voorbeeld was inderdaad een beetje dom, had gekopieerd en geplakt alleen vergeten er "niet opgelost" van te maken.
Sh*t happens :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan