Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Deze is wel heel erg traag:
Code:{=MAX(ALS(A:A=D2;B:B))}
Je maakt er wel een zoekplaatje van: waar zou de formule moeten komen en wat is de verwachte uitkomst?Bij deze een voorbeeld waar ik dan de draaitabel van zou moeten maken.
Mij lukt het niet en een ander nadeel zou zijn, dat een draaitabel niet direct wordt bijgewerkt.
Mij lukt het niet en een ander nadeel zou zijn, dat een draaitabel niet direct wordt bijgewerkt.
=MAX(ALS(Naam=L2;Score))
Bekijk bijlage 252903
Zie bijlage, gele vakjes.
Met dynamische bereiken in gedefinieerde namen (tab Formules - Namen beheren):
Naam =Blad1!$A$1:INDEX(Blad1!$A$1:$A$10000;AANTALARG(Blad1!$A$1:$A$10000))
Score =Blad1!$J$1:INDEX(Blad1!$J$1:$J$10000;AANTALARG(Blad1!$A$1:$A$10000))
Matrixformule met gezochte naam in L2:
Code:=MAX(ALS(Naam=L2;Score))
Voorwaarde is dat alle cellen in kolom A gevuld zijn t/m de laatste regel (dus geen gaten).
Dit werkt tot max. 10.000 regels en de matrixformule kijkt alleen naar de regels waarin iets gevuld is in kolom A.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.