• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdown menu dat ervoor zorgt dat het aantal cells dat ik moet invullen verander.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wartaal677

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2015
Hallo,

ten eerste, iedereen de beste wensen voor 2016.

ten tweede, kunnen jullie me op weg helpen met het volgende, bij het maken van een maandfactuur, verschillen altijd het aantal dagen.. Nu pas ik iedere keer het aantal dagen handmatig aan door een aantal cellen in te voegen.. Ik wil dit versimpelen door middel van een drop down menu, als ik dan bijv 5 selecteer in het menu, dat ie dan alleen 5 cellen weergeeft die ik moet invullen.

Ik heb het bestand bijgevoegd dan is het wat makkelijker te volgen. Ik wil dus dat in G11 het dropdownmenu is, de rijen vanaf A22, dus gelinkt zijn aan de dropdown menu.

Als jullie me op zijn minst zouden kunnen vertellen welke formulies hiervoor nodig zijn dan kan ik ermee stoeien.

Alvast bedankt

Gr, wartaalBekijk bijlage template facturen help mij nl drop downmenu.xlsx

Hoi,

Zoiets?
Groet

Hoi,

Super bedankt..maar dit bedoelde ik niet. Ik ben blijkbaar niet duidelijk geweest in wat ik bedoelde.helpmij foto.jpg

De blokken die je ziet, daarin vul ik me uren en dagen etc in..maar als ik bijv 1 dag gewerkt hebt..dan heb ik dus alleen 1 blok..maar als ik 2 dagen gewerkt heb dan zijn er 2 blokken..3 dagen 3 blokken etc...dus wat ik nu eigenlijk wil is een macro of formule waardoor ik als ik maar 1 dag gewerkt heb, alleen maar 1 blok heb...hoop dat dit duidelijker is?

Hoi,
Is inderdaad duidelijker, had je volledig verkeerd begrepen:o
Ik zoek eventjes verder naar een oplossing
Groet

Hoi,
Is inderdaad duidelijker, had je volledig verkeerd begrepen:o
Ik zoek eventjes verder naar een oplossing
Groet

Hoi,
Zou je wellicht ook kunnen vertellen waar ik meer hierover zou kunnen inlezen, zodat ik er wellicht ook zelf in kan verdiepen...wel alvast bedankt.

Hoi,
hier op het forum onder tips en handleidingen kan je al een hele pak info vinden (zoeken onder vba in officesuite)
Groet

Hoi,
Kan je hier iets mee?
Ik heb een blad bijgevoegd (invullen), daar maak je je factuur, nadien druk je op naar factuur overzetten.
Om een nieuwe factuur te maken druk je op velden leegmaken, de formules worden behouden
Groet

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan