beeld van laptop projecteren met beamer via Wifi mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

shommyrey

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2016
Dag iedereen,

Ik heb een (oude) beamer, een InFocus LP-120 en een laptop met windows 10. Deze beamer heeft een VGA-uitgang maar ik gebruik hem aan de hand van een VGA to HDMI adapter. Ik vind het hierbij zéér lastig om steeds al de draden in- en uit te trekken. Ik zou graag een "Wifi-dongle" hebben voor in mijn laptop (video-output) die signaal kan geven naar mijn HDMI-poort (video-input) van mijn beamer. Ik vroeg me af of dit zou werken, en of er aandachtspunten zijn waarmee ik rekening moet houden bij het aanschaffen van de nodige apparatuur?

Bedankt,

Tom

Ed is me voor; Wireless Display is precies waar ik aan zat te denken.

EDIT: dit soort dingen zijn tevens mogelijk via een Chromecast, maar dat werkt niet zo goed met filmpjes die je in Chrome hebt staan. Is het doel om video's draadloos naar de beamer te sturen?

Laatst bewerkt:
Net afgelopen donderdag eentje gekocht, daarom dacht ik er zo snel aan :P

Bedankt iedereen! Het probleem stelt zich hier wel bij dat ik de HDMI en USB van de bovenstaande vermelde adapter niet in mijn beamer kan steken.

Het circuit momenteel gaat als volgt: BEAMER met DVI -> VGA + USB -> ADAPTER -> HDMI in LAPTOP

Ik heb geen poort op mijn beamer waar ik iets kan in steken. Ik moet de DVI dus kunnen connecteren naar een "Wifi router"?

Ed is me voor; Wireless Display is precies waar ik aan zat te denken.

EDIT: dit soort dingen zijn tevens mogelijk via een Chromecast, maar dat werkt niet zo goed met filmpjes die je in Chrome hebt staan. Is het doel om video's draadloos naar de beamer te sturen?

Dat is het doel!

DVI is niet zo moeilijk om te zetten naar HDMI, dus dat moet het probleem niet zijn. Voor de USB: de USB wordt enkel gebruikt voor de stroom, dus als je een stopcontact in de buurt hebt (wat vast wel het geval is) kan je een willekeurige adapter daarvoor pakken die je in het stopcontact steekt.

Mogelijk zit die adapter bij de Intel Wireless Display adapter (weet ik niet), bij de Chromecast wordt ie gewoon bijgeleverd.

Bij de Wireless Display Adapter wordt geen stekker geleverd om hem via een normaal stopcontact te kunnen voeden.

Ed, hij zal hem andersom nodig hebben: DVI-male naar HDMI female zodat de dongle in de beamer gestoken kan worden.

Je hebt gelijk. Maar ik denk dat 'ie ook wel op die site te vinden is.

Wellicht dat je dan zoiets kan gebruiken voor aan de beamer.
http://www.allekabels.nl/hdmi-naar-dvi/1794/963/hdmi-dvi-verloopstekker.html

Maar de dongle moet wel via USB gevoed worden.

Via deze adapter kom ik uit op een HDMI MALE poort, moet ik geen HDMI female poort krijgen? In de HDMI FEMALE kan ik dan de HDMI van de Wifi adapter steken. Zoals onderstaade link: http://www.dx.com/p/hdmi-female-to-dvi-male-adapter-black-117922#.VpEijBXhCM8

Ik heb ook geen USB input in mijn beamer, is dit erg?

Via deze adapter kom ik uit op een HDMI MALE poort, moet ik geen HDMI female poort krijgen? In de HDMI FEMALE kan ik dan de HDMI van de Wifi adapter steken. Zoals onderstaade link: http://www.dx.com/p/hdmi-female-to-dvi-male-adapter-black-117922#.VpEijBXhCM8

Ik heb ook geen USB input in mijn beamer, is dit erg?

Daar waren Ed en ik het al over eens; je moet een dergelijk verloop hebben zoals in de link (mogelijk heb je die al?).
USB is enkel voor de stroomtoevoer, mag ook uit het stopcontact komen.

Daar waren Ed en ik het al over eens; je moet een dergelijk verloop hebben zoals in de link (mogelijk heb je die al?).
USB is enkel voor de stroomtoevoer, mag ook uit het stopcontact komen.

Dus als ik het goed begrijp... Ik koop een adapter (HDMI female naar DVI male). Daarna steek ik in de HDMI female een Wifi dongle die verbonden is met een usb in mijn laptop? Op deze manier zou ik dus het beeld en geluid van op mijn laptop op het beeldscherm van mijn beamer kunnen krijgen?

Zoals ik al zei moet die dongle via USB worden gevoed.

Die usb is er enkel om de dongle van stroom te voorzien, je wil het beeld toch draadloos versturen?
Je hebt dus: dongle met HDMI --> HDMI female naar DVI male verloopje --> DVI male kant verloopje in de beamer.
Zorg ervoor dat de dongle stroom heeft, in dit geval zal je dat via een stekkerdoosje/stopcontact kunnen doen met een dergelijke omvormer die bij vrijwel elke mobiele telefoon zit.
Vervolgens kan je verbinding leggen tussen de dongle en je laptop (draadloos) en beeld versturen.

Voor film-beeld 1-op-1 van de laptop door te sturen is denk ik de Wireless Display het beste, maar dat kan edmoor je mogelijk vanuit zijn ervaring vertellen. Ik heb enkel een Chromecast in huis.
Bedenk je wel: je beamer kan enkel beeld geven, dus je moet het geluid op een andere manier oplossen!

maar dat kan edmoor je mogelijk vanuit zijn ervaring vertellen

Ik heb 'm nog niet intensief gebruikt en er dus nog niet echt ervaring mee.
Het beeld van de laptop wordt prima via WIFI naar de beamer gestuurd, dus dat gaat goed.
Dan gaat het wel om een beamer met HDMI en USB voorziening.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan