• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Index en vergelijken lukt me niet!

• Onderwerp starter Onderwerp starter pd1lg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pd1lg

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2015
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo allemaal,

Ik probeer met de formule INDEX('WB1'!H8:K13;VERGELIJKEN('WB1'!K3;G3:BF3;0);VERGELIJKEN(A4;'WB1'!H8:H13;0);4) de score GCAR in sheet WB1 naar Moyenne te kopiëren.
Tot nu toe is het me nog niet gelukt. De bedoeling is om per wedstrijd de gemaakte carambole (GCAR) van elke speler naar de sheet Moyenne te kopiëren. Het gaat om de spelers van NBR.
Ik zit me suf te denken, maar kom er niet uit.

Iemand die me ff opgang wil helpen?

O ja, voordat ik het vergeet. Ik ga dit programma gebruiken op een Ipad, en die accepteert geen VBA, jammer genoeg.

Bekijk bijlage FED2016DGD.XLSB

Laatst bewerkt:
Ik zou deze eens testen:

Code:
=ALS.FOUT(ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($B4;'WB1'!$I$8:$K$13;3;0);VERT.ZOEKEN($B4;'WB1'!$O$8:$Q$13;3;0));"")

Laatst bewerkt:
Dank je voor de reactie. Maar deze formule plaatst in Moyenne bij elke wedstrijd hetzelfde getal.
In de sheet Moyenne zijn G3:BF3 de wedstrijd dagen.

Ik zou deze eens testen:

Code:
=ALS.FOUT(ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($B4;'WB1'!$I$8:$K$13;3;0);VERT.ZOEKEN($B4;'WB1'!$O$8:$Q$13;3;0));"")

de score GCAR in sheet WB1 naar Moyenne te kopiëren.
Dit was de vraag en nu kom je zeggen dat mijn formule niet voldoet, je moet het maar doen.

Als je deze in G4 zet en doortrekt over de hele tabel, wordt de score enkel geplaatst in de kolom met het juiste wedstrijdnummer:

Code:
=ALS('WB1'!$K$3=G$3;ALS.FOUT(ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($B4;'WB1'!$I$8:$K$13;3;0);VERT.ZOEKEN($B4;'WB1'!$O8:$Q13;3;0));"");"")

Maar hoe ga je die score fixeren want indien je het wedstrijdnummer wijzigt in K3 van WB1 is die score daar ook weg?

Volgens mij ben ik toch duidelijk genoeg geweest!

De bedoeling is om per wedstrijd de gemaakte carambole (GCAR) van elke speler naar de sheet Moyenne te kopiëren. Het gaat om de spelers van NBR.

Dit was de vraag en nu kom je zeggen dat mijn formule niet voldoet, je moet het maar doen.

Als je met formules en niet met VBA moet werken, dan moet je de hele wedstrijdhistorie behouden en niet elke keer in blad WB1 de scores overschrijven.

Dus wat dat betreft ben je niet duidelijk: je wilt scores per wedstrijd kopiëren maar er is maar 1 wedstrijd. Waar komen die andere wedstrijden dan?

Overigens komt dit neer op wat Cobbe in #5 ook al opgemerkt heeft.

Laten we het er maar op houden dat mijn vraagstelling niet juist is!

Hier nog een poging om uit te leggen wat ik bedoel!

Als er in het wedstrijd vak, het vakje K3:L5, bv cijfer twee (2) invoert, komt de volgende wedstrijd in WB1 te staan(In dit geval wedstrijd twee(2)).
Links boven staat leegmaken, dat houd in dat de scores van de vorige wedstrijd(In dit geval wedstrijd 1) worden verwijderd.
De scores van wedstrijd twee (2) kan men nu invoeren. Als alles van wedstrijd twee (2) is ingevoerd, kan men door middel van een knop, die ik nog moet aanmaken in sheet WB1, de gegevens opslaan in de sheet Moyenne. In de sheet Moyenne staat er horizontaal de nummers 1 tot en met 52, dit zijn de weken, en elke week is er een wedstrijddag. Het rode gedeelte in de sheet Moyenne word er niet gespeeld(Vakantie).
In wedstrijd 1 heeft E. Bonkestoter 75 caramboles gemaakt, dit komt onder 1 bij E. Bonkestoter te staan. Maakt E. Bonkestoter in wedstrijd 2, bv 68, moet onder 2 bij E. Bonkestoter de 68 komen te staan.

Als je met formules en niet met VBA moet werken, dan moet je de hele wedstrijdhistorie behouden en niet elke keer in blad WB1 de scores overschrijven.

Dus wat dat betreft ben je niet duidelijk: je wilt scores per wedstrijd kopiëren maar er is maar 1 wedstrijd. Waar komen die andere wedstrijden dan?

Overigens komt dit neer op wat Cobbe in #5 ook al opgemerkt heeft.

O ja, voordat ik het vergeet. Ik ga dit programma gebruiken op een Ipad, en die accepteert geen VBA, jammer genoeg.
Je zal dan zeker uw I pad NIET kunnen gebruiken.
kan men door middel van een knop, die ik nog moet aanmaken in sheet WB1, de gegevens opslaan in de sheet Moyenne
deze moeten geprogrammeerd worden.

Laatst bewerkt:
Daar was ik al bang voor, Plongske. Ik moet dus een andere manier bedenken om toch mij ipad te gebruiken.

Je zal dan zeker uw I pad NIET kunnen gebruiken.

deze moeten geprogrammeerd worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan