beeld van laptop projecteren met beamer via Wifi mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die usb is er enkel om de dongle van stroom te voorzien, je wil het beeld toch draadloos versturen?
Je hebt dus: dongle met HDMI --> HDMI female naar DVI male verloopje --> DVI male kant verloopje in de beamer.
Zorg ervoor dat de dongle stroom heeft, in dit geval zal je dat via een stekkerdoosje/stopcontact kunnen doen met een dergelijke omvormer die bij vrijwel elke mobiele telefoon zit.
Vervolgens kan je verbinding leggen tussen de dongle en je laptop (draadloos) en beeld versturen.

Voor film-beeld 1-op-1 van de laptop door te sturen is denk ik de Wireless Display het beste, maar dat kan edmoor je mogelijk vanuit zijn ervaring vertellen. Ik heb enkel een Chromecast in huis.
Bedenk je wel: je beamer kan enkel beeld geven, dus je moet het geluid op een andere manier oplossen!

Dus via een dergelijk toestel: http://www.pdashop.be/product/23240...66584-232406&gclid=CODe2suEncoCFYu4GwodT0ECTQ

...moet dit wel lukken? Het geluid bestuur ik dan wel via de laptop die ik kan verbinden met de stereospeakers hier

Oke bedankt iedereen! Ik ga de nodige adapter kopen, de wirelessdisplay en stroomvoorziening voor de usbpoort!

Voor het geluid... Als ik het beeld vanop mijn laptop projecteer moet ik dus inderdaad zoals vermeld nog geluid krijgen. Kan ik ook de stereospeakers verbinden met de beamer? ik heb een input in mijn beamer voor een 3,5mm jack. Gaat dit dan geluid geven?

Oke bedankt iedereen! Ik ga de nodige adapter kopen, de wirelessdisplay en stroomvoorziening voor de usbpoort!

Voor het geluid... Als ik het beeld vanop mijn laptop projecteer moet ik dus inderdaad zoals vermeld nog geluid krijgen. Kan ik ook de stereospeakers verbinden met de beamer? ik heb een input in mijn beamer voor een 3,5mm jack. Gaat dit dan geluid geven?

Ik weet bijna zeker van niet. Dat komt omdat DVI vaak geen geluidsignaal bevat, tenzij je beamer daar wel geschikt voor gemaakt is, maar dat betwijfel ik.
Ga ik even voor je nazoeken.

Ik weet bijna zeker van niet. Dat komt omdat DVI vaak geen geluidsignaal bevat, tenzij je beamer daar wel geschikt voor gemaakt is, maar dat betwijfel ik.
Ga ik even voor je nazoeken.

Oke, bedankt! Als ik dit weet dan weet ik wat me te doen staat :)

In de handleiding zie ik niets staan over geluidsontvangst via de DVI aansluiting, dus ik ga er vanuit dat dit niet kan. De handleiding zegt ook telkens dat je daarvoor geluid input via een losse kabel moet laten lopen.

Ik heb ooit wel eens iets gezien over kabels/omzetters die een ingaand HDMI signaal kunnen omzetten naar DVI + audio los van elkaar, maar daar heb ik geen ervaring mee.

De situatie met die verschillende verlopen heb ik geen ervaring mee.
Maar heb je een beamer met luidsprekers dan?

De situatie met die verschillende verlopen heb ik geen ervaring mee.
Maar heb je een beamer met luidsprekers dan?

ja de beamer heeft luidsprekers, maar ik zou het geluid graag laten afspelen met mijn stereospeakers.

Vraagje aan edmoor: stuurt de Wireless Display ook geluid mee?

Als er geluid mee gestuurd wordt over de Wireless Display dongle, dan kan je het geluid afsplitsen met zoiets:
http://www.ebay.com/itm/HDMI-to-DVI...r-Adapter-Fr-PS3-XBOX-360-1080p-/271888278622

Maar dan wordt eigenlijk alles wel al snel best duur om een dergelijke oude beamer draadloos te kunnen maken, dus aan jou de afweging of je dat het waard vindt.

Dat ziet er wel goed uit! En 25 euro voor deze adapter + 10 euro voor de usb stroom + 50 euro voor de wireless adapter = 85 euro. Misschien heb ik dat er nog wel voor over :) Nu weet ik tenminste hoe het werkt allemaal...

Ok dan. Wordt tijd om ermee te gaan spelen :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan