Dual screen landscape en Portrait.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woffels

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Goede morgen,

Ik draai windows 7 op een beeldscherm dat in in portrait mode staat. Nu wil ik dit beeld dupliceren naar de tweede beeldscherm dat in landscape staat. Hoe kan ik dit doen? Bestaat er software die dat kan?

Kun jij dat dan niet (gewoon binnen Windows zelf) in onderstaand scherm per monitor inregelen?
(Bij Intel HD graphics gebruik je daarvoor het Intel controle center)

Bijlagen

• display.jpg
    display.jpg
    57,6 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Helaas werkt dit niet als ik het scherm op dupliceer heb staan.

Hoi hoi Woffels

Probeer maar gewoon met toetsen combinatie van Windows + P ... mocht niet lukken doe dat via andere scherm dan ...

2nv761x.png
+ P

P.S. Monitors moeten ze wel verbonden zijn ...:( dat weet je toch ? en mocht helemaal niets lukken dan is ergens met verbinding ( tussen schermen/monitors ! ) wat mis !

Laatst bewerkt:
Dat gaat logischerwijze ook niet. Een gekanteld scherm heeft hele andere afmetingen dan het origineel en dus is dupliceren geen optie

:) Maar als maar een scherm gebruikt een resolutie-vorm portrait of wat anders en ander scherm dat wel ook ondersteund dan zal wel moeten lukken ...
Mochten ze allebei niet alle dezelfde resolutie-vormen ondersteunen, dan kan natuurlijk dat niet het is alleen maar mogelijk dus met twee monitors dat ze dezelfde scherm resolutie-afmetingen ondersteunen ..

*>Onderweg ..... hier een mooie van Microsoft over zoiets ook een uitleg => KLIK HIER !
:D Als je wilt dat op beide schermen dezelfde weergave is, dan natuurlijk beide schermen dezelfde resolutie moeten ingesteld hebben ( en ondersteunen ! ) en je kiezen moet dan voor dupliceren ....

Laatst bewerkt:
Dat gaat logischerwijze ook niet. Een gekanteld scherm heeft hele andere afmetingen dan het origineel en dus is dupliceren geen optie
Daar kijk ik toch anders tegenaan. Als je namelijk op je videokaart 2 monitoren aansluit én de software van de videokaart kan het aan, dan is ondanks het dupliceren, op de ene monitor portraitweergave mogelijk, terwijl tegelijkertijd op de andere landscape wordt 'gedraaid'. (zie ook het plaatje dat ik eerder postte en waarin je per monitor kunt selecteren hoe de weergave eruit moet komen te zien).

Ik zou het eens moeten testen, maar dupliceren klinkt mij niet logisch met een gekanteld scherm (tenzij het perfect vierkant is). Zet op een 1920x1080 scherm maar eens een icoon linksboven en rechtsonder. Hoe wil je dit weergeven op een 1080x1920 scherm? Of maak ik misschien een denkfout. Uitbreiden daarentegen kan wel, lijkt me.

Toen ik vanochtend (n.a.v. de vraag van TS) ging zoeken, kwam ik meerdere webpagina's tegen waarin de mogelijkheid werd bevestigd. Eén restrictie dook overal wel op : je videokaart (+software) moet het aankunnen en hoe vreemd misschien ook, volgens die diverse webpagina's zou (een aanzienllijk deel van) de Intel HD familie dat over het algemeen wel aankunnen. (Even los van het feit of TS een Intel chip, of een dedicated AMD of Nvidia heeft)

Ik heb het e.e.a. zelf ook niet getest / kunnen testen, ik papegaai meerdere artikelen van het w w w na. Nu geloof ik lang niet alles wat ik op het w w w lees, maar als meerdere reviews / artikelen, de vraag van TS positief beantwoorden, dan ga ik er vanuit dat het 'waar' is.

Vergelijk het even met journalistiek :
1 bron is geen bron
2 bronnen zou kunnen, maar net zo goed niet
3 of meer bronnen levert feiten op.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan