WiFi netwerk in nieuwbouwwoning

Status
Niet open voor verdere reacties.

J-p24

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 aug 2006
Hi all,

Ik woon sinds kort in een nieuwbouwwoning. Hierbij heb ik het probleem dat de modem onder in de meterkast staat en ik op de 1ste verdieping al bijna geen WiFi meer heb en op de zolder helemaal niet. Ik maak momenteel gebruik van de Ziggo modem. Wat is de beste manier om dit WiFi netwerk uit te breiden waardoor ik zo min mogelijk snelheid verlies?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groet,
JP-24

Hoi,
Volgens mij met een wifiversterker, ga maar eens googelen
groet

Hoi,
Volgens mij met een wifiversterker, ga maar eens googelen
groet

Dat klopt. Maar er zijn heel veel verschillende. Daarnaast zijn er versterkers, repeaters etc. Maar wat ik wil vragen is: Wat is het beste product om dit mee te doen en waar moet ik dan op letten? Hebben jullie misschien advies in een bepaald product?

Hoi,
daar durf ik me niet verder over uitspreken
Ziggo is Nederland en ik ben van België, er zullen wel helpers zijn met een beter advies
Groet

Router bedraad op een wan poort aansluiten en de wifi in je ziggo modem uitzetten.
Router op de eerste verdieping zetten.

Hoi,
@ terra
Router bedraad op een wan poort aansluiten en de wifi in je ziggo modem uitzetten.
Router op de eerste verdieping zetten.
Ben een beetje confuus:o, moet je dan niet met de kabelzooi naar het éérste verdiep?
(ken natuurlijk Ziggo niet)
Groet

Ja, in principe wel.
Weet je wat het probleem is, het signaal van de combi modems die je krijgt van de providers is gewoon *****.
Dan kan je er een repeater tussen zetten maar eigenlijk moet je als je het goed wil doen eerst een behoorlijk basis signaal hebben. Beter is het dan gewoon een goede router het wifi gedeelte te laten regelen.
Eigenlijk is het gewoon één kabeltje trekken.
Nu moet ik zeggen dat ik een kanon van een router gewoon beneden heb staan naast de box.

Hier lijkt een homeplug/powerline setje mij de beste oplossing. Een homeplug beneden aan de router hangen en boven eentje (wifi) in de muur steken...

Ja, kan je alleen geen behoorlijk netwerk mee maken. Weet niet of dat gewenst is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan